efsk Posted July 14, 2018 Posted July 14, 2018 Vrinden De firma Leresche is producent van open messen, krabbers en blikopeners onder eigen naam, maar produceerde bijvoorbeeld ook de Valencia krabbers en mogelijk nog meer. Alhier wat oud kijkwerk van hun eigen producten, minus de blikopeners. Daarvan heb ik geen afbeeldingen, alleen maar een prijslijst met bulkprijzen die ik niet gescand heb. De brochure van 1 juli 1948: De brochure van 1 juli 1950: De brochure van 30 oktober 1951. Deze bestond uit drie panelen, ipv twee zoals de voorgaande die ik niet gezamelijk gescand kreeg dus dan maar in delen: 6
Hanskoning Posted July 14, 2018 Posted July 14, 2018 Prachtig dat oude reclamemateriaal doet altijd zo fraai nostalgisch aan. Zoiets als langs het tuinpad van mijn vader gevoel. En voor de verzamelaar nog wel het één en ander te collecteren
efsk Posted July 14, 2018 Author Posted July 14, 2018 Het zijn mooie en goede krabbers. Verbaast me eigenlijk dat je ze nooit ziet in de Beurt van de Dag.
Hanskoning Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 efsk schreef 10 uur geleden: Het zijn mooie en goede krabbers. Verbaast me eigenlijk dat je ze nooit ziet in de Beurt van de Dag. Zijn er hier dan eigenaren van dit merk krabbers, behalve jij dan?
FvL Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 Heb er tenminste een, als ik thuis ben zoek ik hem wel op. Was dacht ik ook niet in al te beste staat. Hoe zat het ook alweer met die oude francs, twee nullen eraf i.v.m. de herwaardering naar de nieuwe franc? Daar gingen er 4 van in onze gulden.... In ieder geval weer dank voor deze info.
efsk Posted July 15, 2018 Author Posted July 15, 2018 Hanskoning schreef 3 uur geleden: Zijn er hier dan eigenaren van dit merk krabbers, behalve jij dan? Je mag toch godverdomme hopen van wel zeg? Even de Beurt van de Dag doorzocht, en spelfouten voorbehouden heeft @Lampuhkap zich eenmaal gemeld met een Leresche scheerbeurt, ik driemaal met de Leresche 77, en @mhharsta maakt wel eens gebruik van een Leresche mes. 1
Jeroen Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 Ook ik heb een Leresche (volg link voor de foto's..) maar kies liever een andere krabber om me mee te scheren. De Leresche die ik heb is er dan ook een van de onder-onderlaag van Leresche - voor zover ik weet. Een dun aluminium onderplaat waarmee niet echt soepel te scheren is. Een handvat van ijzer.. een roest gevoelig onderdeel van de krabber. Maar leuk om te hebben als erbij-in-het-zicht :) 2
koenfucius Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 @efsk mooi. Waar vind je dit toch steeds? PS op Etsy staat enkele Leresche 901's te koop voor slechts 9.99€ - blijkbaar een "entry level" model. Trok mij niet zo aan vanwege de open kam, maar misschien is dit toch wat? https://www.etsy.com/listing/562679116
Jeroen Posted July 15, 2018 Posted July 15, 2018 @koenfucius Ah.. dit is dan inderdaad de Leresche die ik heb... (zie direct boven je schrijven). Een entry level is het, maar niet als entry om te beginnen met DE-scheren, naar mijn idee. zo :) 1
Recommended Posts