Tom_B Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Hi, Heb me net aangemeld omdat ik hoop wat te leren hier en mijn probleem op te lossen. Ik scheer me al jaren met de nieuwste Gillette (nu Proglide) mesjes en de Gilette scheergel. Maar heb al die tijd eigenlijk ook al last van irritatie en ingegroeide baardharen. Eigenlijk had ik al geaccepteerd dat dat nou eenmaal zo was, maar nu is het tijd om eens te kijken of het op kan lossen. Zodoende op internet wezen zoeken en hier terechtgekomen. Na wat gelezen te hebben, ga ik 2 zaken veranderen; materiaal en tijd. Ik heb de Edwin Jagger DE89 Double Edge Safety Razor besteld met Double Edge Feather mesjes. Ook zal ik de scheergel overboord gooien en gaan testen met een scheercréme (haal ik nog bij Kruidvat o.i.d.). Daarnaast heb ik PC4MEN Soothe + Smooth betseld voor de nazorg. Ik hoop dat dit een begin is om van die irritatie af te komen. Het zal testen zijn en ik ben benieuwd. Door hier te blijven lezen hoop ik het voor mij geschikte materiaal te vinden. Tips zijn altijd welkom natuurlijk. Ook moet ik er zelf meer tijd aan besteden. Meer doen aan de voorbereiding en niet even snel tussendoor scheren. Zoals gezegd hoop ik met mijn nieuwe materiaal, het nemen van meer tijd en de tips die ik hier vind een beter resultaat te krijgen. En als dat zo ver is, kijk ga ik er naar kijken om ook mijn hoofdhaar met een mesje te gaan scheren (doe ik nu met tondeuse).
ChrisVanMeer Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Snuff Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Welkom, met de krabber zit je wel goed, de feather mesjes zijn goed maar dat is niet direct een mesje die ik een beginner zou aanraden. (Voor beschrijving mesjes zie Harkos zijn draadje op het forum in de mesjes afdeling) voor gevoelige huid is baume.be uitstekend (crème en aftershave balm, niet de zeep) succes
koenfucius Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Welkom. Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Tom_B Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Snuff schreef 52 minuten geleden: de feather mesjes zijn goed maar dat is niet direct een mesje die ik een beginner zou aanraden. Ah! Ok, welke dan wel? Ik zal het topic van Harkos ook goed lezen. Het zal aan het begin toch testen zijn voor me. Zowel qua mesjes maar (vooral) ook que techniek lijkt me.
Hanskoning Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Welkom op het forum en direct met goede voornemens. Niet alleen het materiaal is van groot belang maar ook de juiste scheertechniek, in het kort altijd de eerste gang met de haarrichting mee (daar zou ik het de eerste keren ook bij houden) en vooral absoluut geen druk zetten op de krabber. Een DE krabber scheert totaal anders als die Gillette Proglide dus neem rustig de tijd om het nieuwe scheren te ontdekken. Ik zou gaan voor bijvoorbeeld Rapira Platinum Lux of Voskhod mesjes.
Tom_B Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Bedankt! De techniek zal ik me eigen moeten maken ja. Veel lezen, Youtube kijken en proberen. Ik wil van die irritatie af, dus zal zeker in het begin niet tegen de groeirichting in scheren. Bedankt voor de tips over de mesjes, ik zet ze op het lijstje.
Tom_B Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 roland schreef 8 minuten geleden: Misschien is een kwast ook handig... Ja, dat dacht ik al. Zit ook weer veel verschil tussen. Ga ik me ook in verdiepen. Zal voor nu iets bij de drogist halen. Maar zo te zien kan je daar ook in investeren qua kwaliteit.
DennisRichel Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Scheer je weg! Sorry, dat slechte grapje moest ik een keer maken. Uiteraard ben je hier meer dan welkom voor scheerhulp. Als ik het zo lees, ben je al redelijk op weg naar betere scheerbeurten. Voor detailvragen kun je hier terecht. Succes.
Snuff Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Tom_B schreef 1 uur geleden: Ah! Ok, welke dan wel? Het zou echter zo maar kunnen dat de Feathers je wel goed bevallen hoor, op zich een van de betere mesjes maar niet door iedereen geliefd. Hans zijn suggestie kan ik bijtreden, trouwens als je in het draadje van Harkos kijkt en je kiest daaruit de hoger genoteerde mesjes zit je (meestal) goed, er zijn echter altijd uitzonderingen, niet alles word door iedereen als hetzelfde ervaren anders waren we hier al lang op het forum uitgepraat. Er zijn zelfs mensen die ahum elkaars compleet tegengestelde zijn qua voorkeuren. Tom_B schreef 30 minuten geleden: Ja, dat dacht ik al. Zit ook weer veel verschil tussen. Ga ik me ook in verdiepen. Zal voor nu iets bij de drogist halen. Maar zo te zien kan je daar ook in investeren qua kwaliteit. Niet doen! ga niet investeren in materiaal wat van bij de drogist komt, verloren geld naar mijn bescheiden mening. Koop je een goede synthetische borstel (kost weinig) bij een van de online winkels op het forum alhier of kijk in het marktgedeelte of er niet iemand eentje te koop heeft (je moet dacht ik wel 15 berichten hebben geplaatst op het forum om aldaar toegang te krijgen. 1
Harkos Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Welkom! Feather zijn prima mesjes, maar ik gebruik ze weinig. Te scherp voor mij en dan heb ik snel wondjes. Ligt ook erg aan je baard en sterkte van het velletje. Lees eerst maar eens goed in.
mhharsta Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Van harte welkom Tom. Met de krabber ben je zoals gezegd op de goede weg, daar mankeert niets aan. Veel scheerplezier gewenst!
talibeard Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Welkom Tom. Prima om het eens anders te gaan proberen; voor mij was DE-scheren ook de oplossing voor een geïrriteerde huid (lang, lang geleden). Twee suggesties; je wilt zowel met DE-scheren beginnen als met scheerzeep maar als je meer dan één ding verandert weet je bij problemen niet waar het ligt. Mijn idee is om of eerst de zeep of eerst de nieuwe krabber te proberen en pas met het tweede te beginnen als je wat gevoel voor het eerste hebt. Waarschijnlijk levert met zeep beginnen sneller vooruitgang op. De andere is om eens een pakje mesjes bij de HEMA te halen, dat is een aardig mesje midden in het spectrum (niet te scherp en vergevingsgezind) en, afhankelijk waar je woont, eenvoudig te verkrijgen.
Tom_B Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Ik snap wat je bedoelt. Maar het gaat me minder om de oorzaak, maar om het resultaat van de verandering. Daarom ga ik maar gelijk all the way. Heb in in inmiddels het een en ander gelezen en het volgende besteld/gekocht: Bluebeards Revenge Pre-Shave Oil Muhle Silvertip Fibre scheerkwast Nivea hydraterende scheercrème DE89 Double Edge Safety Razor Feather Double Edge en Voskhod Scheermesjes Tunney aluin blok PC4MEN Soothe + Smooth Misschien had ik verstandigere keuzes kunnen maken, maar ik heb tijd om te ontdekken wat wel en niet bevalt. Ik ben heel benieuwd en zal hier blijven lezen om betere keuzes te maken en nieuwe ideeën op te doen. Goed om te weten dat de HEMA ook mesjes heeft, dat is bij me om de hoek. 2
Recommended Posts