Henk-Jan Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Dag allemaal, Ik mocht een week geleden een merkur vision lenen van een kennis. Dat ding scheert op de hoogste/effectiefste stand perfect!!!! Mijn eigen fatip retro is daarbij erg mild zeg maar. Maar nu ik hiervan geproefd heb wil ik eigenlijk een krabber die in principe net zo scheert als die vision, maar dan niet zo'n ingewikkelde. Gewoon vaste scheerkop die nagenoeg dezelfde scheer eigenschappen heeft. Welke zou dat kunnen worden??? Groeten, Henk-Jan
Harkos Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Merkur r41, en dan de pré 2013?Die R41 2011 is wel erg agressief! Echt geen dagelijks te gebruiken krabber. Wel leuk hebbeding, om zo nu en dan met het juiste mesje te gebruiken. Dan zou de 2013 mijn voorkeur hebben, of je moet aandelen Hansaplast hebben. 1
efsk Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 37c (dat is een algemeen advies wat ik iedereen geef) 1
Marcel Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Was het hoge gewicht en de grootte van de Vision ook iets wat je beviel?
Henk-Jan Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Qua gevoel in de hand was ie erg lomp en de kop was flink groot, maar qua gewicht viel t me niet tegen eigenlijk. T was na 4 dagen wel terug wennen maar mijn fatip. Met de vision hoefde ik alleen maar met de haargroei mee te scheren om acceptabel glad te zijn, met de fatip retro is dit echt niet het geval. Dit is wel een punt wat me erg opvalt. Is de r41 van Mühle of van Merkur????
efsk Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Met hoog gewicht kom je dan beter uit met de 39c. Lomp en groot zou de Futur wellicht in de buurt kunnen komen, maar daar kunnen anderen zinniger dingen over zeggen dan ik, daar ik eerstehands ervaring met Vision noch Futur heb.
Henk-Jan Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Gaan we daar eens naar uit kijken. Welk merk heeft dan de meest kwalitatieve afwerking??? Mühle?
Moods Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Ik heb stilletjes meegelezen en heb mede door dit draadje -maar ook door te zoeken op internet naar recensies- gekozen voor de Merkur 37C. Ik heb een 34C die me meer dan uitstekend bevalt, dus dacht er goed aan te doen het redelijk in de buurt te houden qua karakteristiek. 1
Harkos Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 @HJBoeman Zijn alle twee degelijk Duits werk. Van Merkur weet ik dat hun service erg goed is, mocht er wat mankeren aan de krabber. Er staat nu een R41 te koop in de Markt voor een nette prijs! 1
Henk-Jan Posted July 27, 2018 Author Posted July 27, 2018 Inmiddels een gevonden en al eens mee geschoren Mühle R41Super ding... Bijgeleverde scheermesje gebruikt, maar binnenkort de feather of personna proberen.GroetenHenk-Jan 3
Harkos Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 Inmiddels een gevonden en al eens mee geschoren Mühle R41Super ding... Bijgeleverde scheermesje gebruikt, maar binnenkort de feather of personna proberen.GroetenHenk-JanDe Mühle mesjes vind ik niet bijzonder, maar die Personna er in gaat goed. Feather moet je maar zien, erg effectief in de R41. 1
Henk-Jan Posted July 27, 2018 Author Posted July 27, 2018 Ik heb met mijn fatip retro altijd feather mesjes gebruikt... Astra beviel me dan iets minder, maar zijn ook prima. De personna mesjes ken ik nog niet, dus ben ik er nieuwsgierig naar. We gaan het in ieder geval proberen
Henk-Jan Posted July 27, 2018 Author Posted July 27, 2018 Zojuist even geschoren....met een personna mesje... met de vleug mee en daarna er tegen in. Goed glad en vrijwel geen irritatie, zelfs maar een klein beetje prikken met aftershave... Dit gebruikte ik hiervoor nooit, daarvoor alleen balsem.... Ik ben blij met de Mühle R41 deze scheert veel makkelijker en gladder dan mijn oude krabber. Zelfs zachter (gevoel) 3
Recommended Posts