Guest Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Ik moet toegeven de Karve is een lust voor het oog. Maar om geen ruzie te krijgen met het hoofd van de familie passeer ik deze krabber. Ik ben al bijzonder in mijn nopjes met de REX, waar je de plaat niet hoeft te wisselen om het karakter aan te passen.
Snuff Posted August 7, 2018 Author Posted August 7, 2018 Ik ook niet, hoe doe je dat ruzie krijgen met jezelf?
Guest Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Snuff schreef 15 minuten geleden: Ik ook niet, hoe doe je dat ruzie krijgen met jezelf? Die vraag heb ik mezelf al vaak gesteld Anders gezegd hoe diep kan je zinken als man dat je niet meer de “man” in huis bent. Het hoofd van het gezin heeft tijden de indruk gegeven dat ik alles mocht dat veranderde toen ze de post te vaak aan de deur zag verschijnen vaak gevolgd met de vraag voor een donatie voor rupsje nooit genoeg in Den Haag.
Tjebbe Posted August 8, 2018 Posted August 8, 2018 Heerlijke eerste scheerbeurt!Benieuwd naar de volgende! 2
Jerry9630 Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Even een vraagje aan de eigenaars van een Charcoal Goods krabber. Ik zie dat jullie deze behandelen met renaissance wax om de chemische finish te beschermen. De karve krabber is ook van messing en verkleurt natuurlijk, zal die renaissance wax deze verkleuring stoppen en de tot dan ontstane verkleuring behouden?
Scoozy Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Heb ook al zitten kijken naar die wax maar super duur om hem te versturen ik gebruik elke week op mijn Timeless Bronze Pierre Naturel zeep kost bijna niets en ziet er weer als nieuw uit
Hanskoning Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Jerry9630 schreef 14 minuten geleden: Even een vraagje aan de eigenaars van een Charcoal Goods krabber. Ik zie dat jullie deze behandelen met renaissance wax om de chemische finish te beschermen. De karve krabber is ook van messing en verkleurt natuurlijk, zal die renaissance wax deze verkleuring stoppen en de tot dan ontstane verkleuring behouden? Dat durf ik niet te zeggen Jerry daarvoor gebruik ik het te kort, in principe heb ik het aangeschaft om de Antique finish te behouden. Ik verwacht dat je het verkleuren van messing ondanks de wax niet tegen kan houden maar dat is slechts de opmerking van iemand zonder enige kennis van deze materie. 1
Snuff Posted August 31, 2018 Author Posted August 31, 2018 Jerry9630 schreef 3 uur geleden: De karve krabber is ook van messing en verkleurt natuurlijk, zal die renaissance wax deze verkleuring stoppen en de tot dan ontstane verkleuring behouden? Ja. Maar wel met een opmerking: De handvaatjes blijven heel makkelijk de kleur/patina behouden die er is op het moment van aanbrengen (wellicht eens in de maand voorzien van een nieuw laagje, moet slechts heel dun, zodra je een beetje dat stroeve gevoel krijgt na het opbrengen is het voldoende). De onderplaatjes is het kwestie van die na het scheren niet echt te gaan zitten proper wrijven maar gewoon onder stromend water schoonspoelen en met een zachte doek afdeppen, dan blijven die ook mooi de patina houden. De bovenplaatjes zijn iets gevoeliger voor verkleuring en die zul je dan ook iets vaker moeten opnieuw inwrijven als je echt wil dat ze gelijk blijven, komt voornamelijk omdat daar het meeste contact met je huid is met het scheren. 1
Jerry9630 Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Bedankt voor de uitleg. Voorlopig mag het patina zich nog wat verder ontwikkelen en als ik het voldoende vind, eens proberen met de wax.
Jerry9630 Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Scoozy schreef 5 uur geleden: Heb ook al zitten kijken naar die wax maar super duur om hem te versturen ik gebruik elke week op mijn Timeless Bronze Pierre Naturel zeep kost bijna niets en ziet er weer als nieuw uit Valt wel mee: http://www.meubelrestauratieshop.nl/contents/nl/d136_Renaissance_wax.html https://www.benl.ebay.be/itm/Renaissance-wax-polish-65ml-can-Antique-Restoration/223080340018?hash=item33f09fda32:g:pMUAAOSw-QZZ1MR7
ChrisVanMeer Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 Dank @Jerry9630, zojuist de laatste pot bij bovenstaande eBay verkoper gekocht. 1
Jerry9630 Posted August 31, 2018 Posted August 31, 2018 ChrisVanMeer schreef 2 minuten geleden: Dank @Jerry9630, zojuist de laatste pot bij bovenstaande eBay verkoper gekocht. Ik de voorlaatste ? 1
koenfucius Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 Op het Franse forum staat er 1 te koop, 100 euro met c-d-e plaatjesVerstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk 1
koenfucius Posted September 9, 2018 Posted September 9, 2018 koenfucius schreef 2 uur geleden: Op het Franse forum staat er 1 te koop, 100 euro met c-d-e plaatjes Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk nog even de link meegeven (denk wel dat je eerst een account moet aanmaken) http://www.rasage-traditionnel.com/t21991-karve-rx-king-cobra-et-friodur Trouwens ook een Asylum Rx voor 100 euro, wat mij een absolute aanrader lijkt voor die prijs
Snuff Posted September 26, 2018 Author Posted September 26, 2018 En zo ziet ie er over enkele maanden uit (als je hem niet telkens oppoetst) 1
Hanskoning Posted September 26, 2018 Posted September 26, 2018 Is die bij een opgraving van een Romeins kamp gevonden Snuf?
Snuff Posted September 26, 2018 Author Posted September 26, 2018 Nee tussen de houtskool ? van een barbecue. Blijkbaar zijn er mensen die zelfs proberen om hem er zo snel mogelijk zo te laten uitzien mits een paar chemische ingrepen ? Nu ja elk zijn ding natuurlijk, bij mij gaan de krabbers regelmatig in bad en krijgen ze een beschermlaagje. 1
Tjebbe Posted September 26, 2018 Posted September 26, 2018 Ach, mijn Karve droog ik na een scheerbeurt en als het mesje eruit gaat droog ik 'm netjes van binnen en buiten; net als de andere krabbers.Er beginnen nu wat patina vlekjes op te komen, ziet er oké uit.Misschien ga ik 'm ooit nog polijsten, maar geen haast. 1
CobraX Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Blijkbaar zou de RVS versie van de Karve voor het einde van het jaar beschikbaar moeten zijn. 1 3
CobraX Posted November 3, 2018 Posted November 3, 2018 Blijkbaar was er dit weekend een vraag en antwoord sessie met Chris op reddit. *Doet een vreugdedansje*, hopelijk valt de prijs van de RVS versie een beetje mee. 1
Snuff Posted November 4, 2018 Author Posted November 4, 2018 Ik ken er wel enkele die met plezier hun huidige zullen inruilen voor een SS versie. 1
CobraX Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Heb het ganse onderwerp gelezen op reddit. Blijkbaar is het 303 RVS en zou de initiële prijs 200 Canadese dollar bedragen (m.a.w. het dubbele van de huidige Karve). Er was verder ook sprake van een open kam en een aluminium versie, alsook een houder voor de Karve en mogelijk een 3,25" greepje (in beperkte hoeveelheden). Qua verkochte greepjes, was dit de verdeling: 3" -> 45% 3,5" -> 45% 4" -> 10% 1 1
CobraX Posted November 4, 2018 Posted November 4, 2018 Ondanks de prijs (en hoogstwaarschijnlijk douanekosten) is de kans toch groot dat ik er eentje zal bestellen. 1
Snuff Posted November 5, 2018 Author Posted November 5, 2018 Waarom niet kijken op de forums naar iemand die er eentje wegdoet? Kan je de douane kosten vermijden. Tenzij je absoluut een nieuwe wil natuurlijk.
Recommended Posts