Scoozy Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Kon maar proberen hé dan bestel ik wel zelf eentje of eerst eens op UK pagina navraag doen Dank voor de snelle reactie trouwens.
Snuff Posted July 31, 2018 Author Posted July 31, 2018 Iets duurder maar als je aan een Charcoalgoods Level 1 kan geraken, wereld van verschil qua scheren!
Scoozy Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Voorlopig kan er niets op tegen mijn Oneblade Genesis v2 & Rockwell razor maar toch steeds opzoek naar beter maar ozo dikwijls teleurgesteld Dus de Karve zou de Rockwell moeten kloppen kwa scheer comfort/effectiviteit dus daarom de interesse. Mvg Scoozy.
Snuff Posted July 31, 2018 Author Posted July 31, 2018 Nog de Rockwell - Karve - Oneblade konden mij bekoren. maar dat is voor iedereen verschillend natuurlijk
Hanskoning Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Scoozy schreef 8 uur geleden: Voorlopig kan er niets op tegen mijn Oneblade Genesis v2 & Rockwell razor maar toch steeds opzoek naar beter maar ozo dikwijls teleurgesteld Dus de Karve zou de Rockwell moeten kloppen kwa scheer comfort/effectiviteit dus daarom de interesse. Mvg Scoozy. Mijn gevoel zegt meer dat de Karve en Rockwell redelijk aan elkaar gewaagd zijn dit qua zwaarte en het zijn nu niet echt ranke krabbers, zeg maar gewoon iets lompig. Dus als je de Karve koopt met de gedachte dat hij de Rockwell qua comfort en efficiency verslaat wordt je in mijn optiek waarschijnlijk opnieuw teleurgesteld maar zoals altijd uekaz. 1
Scoozy Posted August 2, 2018 Posted August 2, 2018 Hanskoning schreef op 31-7-2018 om 17:44: Mijn gevoel zegt meer dat de Karve en Rockwell redelijk aan elkaar gewaagd zijn dit qua zwaarte en het zijn nu niet echt ranke krabbers, zeg maar gewoon iets lompig. Dus als je de Karve koopt met de gedachte dat hij de Rockwell qua comfort en efficiency verslaat wordt je in mijn optiek waarschijnlijk opnieuw teleurgesteld maar zoals altijd uekaz. Welke zou jij me dan aanbevelen die het volgens jou wel beter zou doen ?
Hanskoning Posted August 2, 2018 Posted August 2, 2018 Scoozy schreef 5 minuten geleden: Welke zou jij me dan aanbevelen die het volgens jou wel beter zou doen ? Waar ik in die prijsklasse van gecharmeerd bent en gelet op de keuze voor de Rockwell en Karve met verschillende onderplaten is de Merkur Progress. Verstelbare krabber en ik vind hem heerlijk scheren. 3
Hanskoning Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Na het 5 x gebruiken van D, E en F plaat is het tijd om een defintief oordeel te vellen over de Karve krabber en om maar meteen met de deur in huis te vallen het is geen blijvertje in huize Koning. Is hij dan slecht néé dat niet maar het voegt ook niets toe aan de huidige krabber voorraad en de Karve is er meer één uit het rijtje: leuk om eens uit geprobeerd te hebben zodat je er voortaan over kan meepraten. Een krabber uit de categorie Rockwell 6C die hier weer verkocht is en waar je dat label ook aan kan hangen maar zoals altijd uekaz. Het is dus voor mij een krabber die iets boven de middelmaat zit maar de verfijning mist van zijn luxere broers en het vooral met het oplopen van de efficiëncy door het gebruik van de E en F plaat verliest op comfort. Het is wel een fraaie krabber om te zien maar ja dat zijn er meer. Met de D plaat erin zou ik gelet op de aanschafprijs en douanekosten eerder voor een E&J 89 opteren want qua scheergedrag komt hij daarmee overeen voor mijn gevoel, hoewel het lang geleden is dat ik me met de E&J geschoren heb. De E plaat kon me slechts matig bekoren een beetje noch vleesch nog visch scheergedrag. De F plaat vond ik de beste optie voor deze krabber heerlijk efficiënt en best comfortabel scherend, maar toch ontkom ik niet aan het gevoel dat het nooit echt vloeiend gaat zoals bij het Wolfje, Karl Engels of zoals vanmorgen voor de eerste keer met de Charcoal. Het blijft zeg maar R41 - 2013 achtig, daarmee goed scherend maar er zijn krabbers die naast efficiënter ook nog eens veel comfortabeler scheren. De Karve heeft door dit scheergedrag en gewicht mij niet kunnen overtuigen dat een langer verblijf noodzakelijk is. 4 2
Scoozy Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Hanskoning schreef 2 uur geleden: Na het 5 x gebruiken van D, E en F plaat is het tijd om een defintief oordeel te vellen over de Karve krabber en om maar meteen met de deur in huis te vallen het is geen blijvertje in huize Koning. Is hij dan slecht néé dat niet maar het voegt ook niets toe aan de huidige krabber voorraad en de Karve is er meer één uit het rijtje: leuk om eens uit geprobeerd te hebben zodat je er voortaan over kan meepraten. Een krabber uit de categorie Rockwell 6C die hier weer verkocht is en waar je dat label ook aan kan hangen maar zoals altijd uekaz. Het is dus voor mij een krabber die iets boven de middelmaat zit maar de verfijning mist van zijn luxere broers en het vooral met het oplopen van de efficiëncy door het gebruik van de E en F plaat verliest op comfort. Het is wel een fraaie krabber om te zien maar ja dat zijn er meer. Met de D plaat erin zou ik gelet op de aanschafprijs en douanekosten eerder voor een E&J 89 opteren want qua scheergedrag komt hij daarmee overeen voor mijn gevoel, hoewel het lang geleden is dat ik me met de E&J geschoren heb. De E plaat kon me slechts matig bekoren een beetje noch vleesch nog visch scheergedrag. De F plaat vond ik de beste optie voor deze krabber heerlijk efficiënt en best comfortabel scherend, maar toch ontkom ik niet aan het gevoel dat het nooit echt vloeiend gaat zoals bij het Wolfje, Karl Engels of zoals vanmorgen voor de eerste keer met de Charcoal. Het blijft zeg maar R41 - 2013 achtig, daarmee goed scherend maar er zijn krabbers die naast efficiënter ook nog eens veel comfortabeler scheren. De Karve heeft door dit scheergedrag en gewicht mij niet kunnen overtuigen dat een langer verblijf noodzakelijk is. Ow hij gaat dus de deur uit ? 1
Kingjack Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Ow hij gaat dus de deur uit ? Ja hij komt te koop. 1
Scoozy Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Word hij te koop aangeboden met een A plaat ? En zou ik de prijs mogen weten aub ? 1
Hanskoning Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Scoozy schreef 30 minuten geleden: Word hij te koop aangeboden met een A plaat ? En zou ik de prijs mogen weten aub ? Je wilt toch dat je stoppels verdwijnen na een scheerbeurt? dat gaat volgens mij bijna niet lukken met de A plaat als ik al zie hoe mild de D plaat is. Maar als antwoord op je vraag, hij wordt denk ik te koop aangeboden met de D, E en F plaat maar dat is aan mijn jonge vriend van wie ik hem had gekregen en waaraan ik hem dus ook teruggeef, voelt een beetje raar om net verkregen goed na een paar keer gebruik te verkopen dus Kingjack is de verkopende partij. Trouwens nog even over de A plaat is het niet veel goedkoper om dan een Merkur 23 C aan te schaffen ook een heerlijk mild scherende krabber. 1
Snuff Posted August 6, 2018 Author Posted August 6, 2018 De A plaat scheert best goed, drie passen gaf mij een mooi glad resultaat maar vereist wel dat je niet te snel over de huid gaat. Tip aangaande Merkur is te overwegen. 1
Scoozy Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Ik heb al een 23c maar wou graag een Karve met A & B plaat. 1
Hanskoning Posted August 6, 2018 Posted August 6, 2018 Scoozy schreef 1 uur terug: Ik heb al een 23c maar wou graag een Karve met A & B plaat. Oké dan zullen deze platen te efficiënt ( ook wel eens agressief genoemd) voor je zijn, misschien overbodig maar een E&J 89 is je ook al bekend? 1
Scoozy Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Neen een EJ89 heb ik niet maar een heleboel andere nl. Oneblade Genesis v2, 23c, 39c, Leaf razor, R41, Fatip grande, Fearher popular, Gillette black Beauty, Gem micromatic, Gem Junior enz Maar een Bronze heb ik nog niet dus daarmee de Karve maar met A & B plaat mijn agressieve razors worden maar zelden eens gebruikt.
ChrisVanMeer Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Grappig dat er zoveel verschil in ervaring kan zijn Ik zou de vergelijking tussen een EJ89 en de Karve + D-plaat niet gelijk trekken. Bij mij zou dan eerder de Merkur 34C of 42C opkomen voor een vergelijk. En bij de Karve + A-plaat denk ik dan aan een Feather AS-D2.
Scoozy Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 ChrisVanMeer schreef 29 minuten geleden: Grappig dat er zoveel verschil in ervaring kan zijn Ik zou de vergelijking tussen een EJ89 en de Karve + D-plaat niet gelijk trekken. Bij mij zou dan eerder de Merkur 34C of 42C opkomen voor een vergelijk. En bij de Karve + A-plaat denk ik dan aan een Feather AS-D2. Wel Chris de AS-D2 is ook de razor die overeen komt met de Feather popular en vind ik een zalige krabber deze kun je perfect elke dag gebruiken zonder irritatie en is perfect in 3 pasjes glad. Mijn favoriet is de Oneblade deze is gewoon super in 2 passen bbs en 0 irritatie enig nadeel is de kost van de mesjes maar voor 50€ scheer ik mij een jaar lang ermeen (3 schaves per mesje) Dus A &B plaat zou voor mij interessant zijn of een Timeless bronze 0.38 en vandaag krijg ik een Timeless 0.68 in bruikleen om deze week te testen dus ben benieuwd of hij mijn Rockwel en Oneblade gaat overtroeven
Snuff Posted August 7, 2018 Author Posted August 7, 2018 Scoozy schreef 29 minuten geleden: Mijn favoriet is de Oneblade deze is gewoon super in 2 passen bbs en 0 irritatie enig nadeel is de kost van de mesjes maar voor 50€ scheer ik mij een jaar lang ermeen (3 schaves per mesje) Je kan ook gewone GEM mesjes gebruiken, €26 euro voor 200 stuks.
Scoozy Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Snuff schreef 7 minuten geleden: Je kan ook gewone GEM mesjes gebruiken, €26 euro voor 200 stuks. In de V1 wel ja in de v2 word het niet aangeraden omdat er modificaties gebeurd zijn bij de v2 (en je garantie vervalt blijkbaar kan men dit zien met de veertjes die erin zitten)en moet eerlijk zeggen heb een core v1 waar ik GEM mesjes heb ik gebruikt en vind ze niet zo prettig scheren tov de FHS-10 mesjes.
Snuff Posted August 7, 2018 Author Posted August 7, 2018 Ok, heb bij beiden gem's gebruikt en vond weinig verschil met de andere mesjes, voorkeuren hé, nu ja de kost per jaar valt nog mee en als het lekker scheert .... 1
CobraX Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 Best grappig dat iedereen een verschillende mening heeft. Op Instagram zei Chris van Karve Shaving dat de B-plaat het dichtst aanleunt bij het scheergedrag van de Merkur 34C. Op B&B zijn de ervaringen heel positief over de Karve (bij een aantal mensen is hij zelfs de nummer één geworden). Het lijkt daar de consensus te zijn dat bij een gelijkwaardig comfortgehalte de Karve efficiënter is dan de Rockwell 6C/S. Ik blijf de Karve alleszins op de voet volgen en ga proberen te wachten totdat de RVS versie beschikbaar is.
Hanskoning Posted August 7, 2018 Posted August 7, 2018 ChrisVanMeer schreef 7 uur geleden: Grappig dat er zoveel verschil in ervaring kan zijn Ik denk dat ons verschil in ervaring als oorzaak heeft dat ik geen baard heb Chris. Ik gebruik een krabber over alle moeilijke plaatsen van het gezicht waarbij de krabber veel meer van zijn scheerkarakter kan laten zien. Met moeilijke plaatsen praat ik over de mond, neus en kin streek en de kaaklijn. Met scheerkarakter bedoel ik zijn efficiency (sommigen praten over agressiviteit) met bijbehorend comfort waarbij vooral de gehele gang tegen de haarrichting in van het gezicht de ware aard van de krabber voor mij het duidelijkst naar voren doet komen Bij een baarddrager zoals jij -en zoals ik ook een paar weken was na mijn operatie- was het te scheren oppervlak alleen de baardcontouren in de halsstreek en iets op de wangen. Hier was voor mij de keuze voor een krabber van absoluut ondergeschikt belang omdat het onderscheidend vermogen van een krabber hier voor mij niet echt merkbaarwas, maar dat is natuurlijk zoals je al zelf zegt uekaz. CobraX schreef 3 uur geleden: Best grappig dat iedereen een verschillende mening heeft. Op Instagram zei Chris van Karve Shaving dat de B-plaat het dichtst aanleunt bij het scheergedrag van de Merkur 34C. Op B&B zijn de ervaringen heel positief over de Karve (bij een aantal mensen is hij zelfs de nummer één geworden). Zo zie je het uekaz de maker zegt de B plaat leunt aan tegen het scheergedrag van een 34 C terwijl het voor Chris -zie onder- meer de D plaat is, hou ik het gewoon maar op mijn gevoel de D plaat komt redelijk overéén een E&J 89 C maar wie er gelijk heeft ???? Bij de weg het aanhalen van de B&B ervaringen wordt hier altijd met enige scepsis ontvangen want waar zijn die Amerikanen nu niet lyrisch over. Nummer één geworden, tja daar begon ik dan ook mijn eerste ervaringspost mee waar vergelijk je hem dan mee m.a.w wat is je referentiekader?? Mijn persoonlijke mening is dat deze krabber een goede middenmoter is die echter mijn krabber top tien bij lange niet in zicht heeft, is het daarom een slechte krabber?? ..................néé absoluut niet het zegt enkel en alleen dat bij mij persoonlijk andere krabbers veel hoger scoren op efficiency en comfort gebied en dat is -en daar is hij weer- uekaz. ChrisVanMeer schreef 7 uur geleden: Ik zou de vergelijking tussen een EJ89 en de Karve + D-plaat niet gelijk trekken. Bij mij zou dan eerder de Merkur 34C of 42C opkomen voor een vergelijk. 1
Recommended Posts