CobraX Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Hoe kom je aan 259.36 CAD? Ik kom uit op 189 CAD excl. verzendkosten (1x 99 CAD voor steeltje + 1 bodemplaat en dan nog eens 3x 30 CAD voor de overige 3 bodemplaten). De verzendkosten vind ik niet meteen terug op de website. Maar misschien kom je voordeliger uit door alles te splitsen over meerdere bestellingen om onder die €150 te blijven? Ik twijfel alleszins hard omdat het toch een hoop geld is. Ik ben het gewoon om €35-€45 te betalen voor een safety razor.
Snuff Posted July 11, 2018 Author Posted July 11, 2018 Hanskoning schreef 20 minuten geleden: De Karve is natuurlijk nog een zeer betaalbare krabber omdat het Canadese dollar zijn dus met verzendkosten en ex douanekosten heb je er al één voor een €85 njet, verzendkosten zijn 65 CAD hans
Tjebbe Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Ik heb aan verzendkosten 19,75 Canadese dollar betaald.Totaal prijs net over € 100,- voor een greep, kapje en twee onderplaten.
CobraX Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Misschien betaal je meer verzendkosten als je voor alle bodemplaten gaat? 65 CAD is ongeveer €42, dat vind ik er toch over qua verzendkosten. Ofwel hanteert men andere tarieven voor België en Nederland.
Hanskoning Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Voor Nederland zijn de verzendkosten voor een krabber en twee bodemplaten zonder tracking $ 19,75 CAD en met tracking $ 41,84 CAD. Maar als je hard twijfelt omdat je normaal gesproken niet meer betaald dan hooguit € 45 voor een krabber vanwaar dan toch de interesse?? Wantmet een krabber en twee extra platen vallen alleen de verzend, aanmeld en douane kosten al een stuk duurder uit.
Snuff Posted July 11, 2018 Author Posted July 11, 2018 Ah wat maakt het ook uit, je kan zelf berekenen online hoeveel je kwijt bent in CAD en wat het je aan douane kost. Kan je beslissen of het de moeite is of niet, wij zijn nu eenmaal opgescheept met extra kosten.
CobraX Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Hanskoning schreef 14 minuten geleden: Voor Nederland zijn de verzendkosten voor een krabber en twee bodemplaten zonder tracking $ 19,75 CAD en met tracking $ 41,84 CAD. Maar als je hard twijfelt omdat je normaal gesproken niet meer betaald dan hooguit € 45 voor een krabber vanwaar dan toch de interesse?? Wantmet een krabber en twee extra platen vallen alleen de verzend, aanmeld en douane kosten al een stuk duurder uit. Douanekosten zijn echter geen zekerheid. Soms ontloop je ze, soms heb je pech (dat is wat de postbode me ooit vertelde toen ik extra kosten moest betalen). Je moet het ook een beetje ruimer zien. De CB zou in principe mijn Merkur 34C en mijn Mühle R41 kunnen vervangen mits de juiste bodemplaten. Althans dat idee heb ik. In het begin kocht ik ook enkel zepen ter waarde van €8 (Proraso), terwijl ik nu ongeveer het dubbele neertel (B&M of TFS bvb).
Snuff Posted July 11, 2018 Author Posted July 11, 2018 Gezien de verzender het pakket markeert met de juiste waarde is de kans klein dat je er aan ontsnapt maar je kan gokken natuurlijk. De CB zou ik zeggen de C en F plaat als je die twee krabbers wil vervangen. 1
CobraX Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Als ik de opmerking van "Another Cut Above" in de commentaar sectie van deze review mag geloven, dan zijn RVS en Titanium versies op komst.
Snuff Posted July 11, 2018 Author Posted July 11, 2018 ? met de nadruk op geloven. Hoop het wel voor diegenen die erop wachten.
CobraX Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Als ik wat verder lees, heeft hij toch contact gehad met CB zelf, dus ik ga ervan uit dat het waar is. Titanium zou sowieso niks voor mij zijn wegens te licht. De verschillen tussen RVS en brass (geelkoper of gewoon koper?) zijn mij minder duidelijk.
Hanskoning Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 CobraX schreef 22 minuten geleden: Als ik wat verder lees, heeft hij toch contact gehad met CB zelf, dus ik ga ervan uit dat het waar is. Titanium zou sowieso niks voor mij zijn wegens te licht. De verschillen tussen RVS en brass (geelkoper of gewoon koper?) zijn mij minder duidelijk. Nu bij de Nederlandse douane heb ik dat geluk nog nooit gehad als het ware bedrag op de buitenkant van het pakket vermeld staat. Sterker nog met de toenmalige inkoopactie van Stirling waar op de buitenlant een douane vriendelijk bedrag stond was ik de sigaar nadat de douane de dozen had geopend en zelf maar even het inkoopbedrag had berekend. Dus ik persoonlijk zou niet veel geloof hechten aan de opmerking van de postbode.
Snuff Posted July 12, 2018 Author Posted July 12, 2018 Mijn eindbesluit is dat de D plaat voor dagelijks gebruik het zachtst is zonder aan efficiëntie in te boeten. Hou je van wat meer agressie en heb je een wat minder gevoelige huid dan zou ik de F nemen (of de E). Voor zijn geld zeker waar voor je geld. 3 1
Jerry9630 Posted July 18, 2018 Posted July 18, 2018 Vandaag voor de eerste maal de Karve gebruikt met de D plaat. Ik heb de versie met het 3" handvat en deze voelt zwaar aan maar wel mooi in balans. De scheerbeurt was heel erg comfortabel en toch voldoende efficiënt. Ik heb het gevoel dat ik me met deze plaat gemakkelijk dagelijks kan scheren, dus een mildere plaat is voor mij zeker niet nodig. Het enige die je wel hebt met een messing krabber is de geur. Tijdens de 2e en 3e gang kwam er een lichte metaalgeur naar boven. Dit stoorde mij niet, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen dit als een minpunt aanzien. Conclusie: blij met de aankoop. 4
Snuff Posted July 18, 2018 Author Posted July 18, 2018 Er is inderdaad met dit soort krabbers een soort geur zoals bij metalen muntstukjes.
Hanskoning Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 Na vijf scheerbeurten met de Karve voorzien van de D plaat mag ik graag de balans op maken. Allereerst is het helder dat ik alles beoordeel vanuit mijn eigen referentiekader en daarbij tracht altijd zo objectief mogelijk te zijn en de krabber mede te beoordelen naar zijn prijsklasse. Hiermee voorkom ik dat ik elke krabber ga vergelijken met de Wolfmannen, Joris, Plisson, alle combinaties van de Timeless, Blackbirds en toppers van vintage krabbers zoals de Karl Engels die in mijn bezit zijn of zijn geweest. Zo bleek bij de eerste scheerbeurt met de Karve na de fantasties scherende Joris Plisson gebruikt te hebben er duidelijk één om even te wennen aan deze krabber en een stapje terug te doen. Allereerst is het uiterlijk door zijn materiaal en kleur natuurlijk een zeer afwijkende krabber van wat we hier gewoon zijn en dat vindt je mooi of niet dus heel subjectief waarbij ik persoonlijk het een mooie krabber vind. Wel had ik al de de klacht gelezen over "muntjesgeur" als je echter zorg draagt dat je de krabber zo droog mogelijk houdt tijdens het scheren -dus enkel alleen het scheerhoofd nat maakt om het schuim af te spoelen- viel mij de geur niet op, komt misschien ook door de wat sterkere geurende zepen die ik gebruik. Het gewicht is al een paar keer ter sprake gekomen dus dat behoeft geen verdere toelichting, als je van de zwaardere krabbers een liefhebber bent zoals ik val je je aan deze krabber geen bult. Voor scheerders die niet zo van de zwaardere krabbers houden of mensen die het natscheren net opgepakt hebben zal de Karve al snel als lomp in gebruik beoordeeld worden. Dit komt mede door het vrij robuuste scheerhoofd waardoor het wat moeilijker manouvreren rond de mond/kin streek en onder de neus is met deze krabber. Dan de D plaat ja voor mij een duidelijk twijfelgevalletje hij doet zijn werk goed maar qua scheergedrag komt de gedachte bij een E&J 89 bij mij naar boven. Een echte allemansvriend waarmee je je gedachtenloos kan scheren maar voor mij de benodigde efficiëncy mist om van een top scheerbeurt te spreken. Nu is dit gelet op de Canadese dollar prijs natuurlijk ook een krabber voor de Canadezen -die geen invoerechten hoeven te betalen- die qua prijs overéén komt met dezelfde E&J 89. En zo wil ik ook mijn eerste kennismaking met de Karve voorzien van een D plaat dan ook karakteriseren, een goede middenklasser die in zijn klasse een interessant uiterlijk heeft, ondanks of juist dankzij zijn gewicht comfortabel scheert, goed in elkaar zit en redelijk makkelijk scheert. Voor mij zal de vraag zijn of de krabber op mijn ranglijst zal stijgen als de E en F plaat meer efficiëntie bieden waarbij het comfort niet uit het oog verloren wordt. 5 1
Tjebbe Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 Dank je wel, Hans!Een uitgebreid betoog, goed onderbouwd.Ik ben benieuwd hoe ik 'm zelf ga ervaren. 1
CobraX Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Ik ga proberen te wachten op een RVS versie van de Karve. Patina vind ik namelijk vies. Qua design is het de knapste safety razor die ik ooit gezien heb. Ik lees ook vaak dat de schroefdraad perfect is, er zou geen enkele speling op zitten tijdens het vastschroeven.
Snuff Posted July 30, 2018 Author Posted July 30, 2018 Hoop voor je dat die er komt, patina je houd ervan of je verafschuwd het, de schroefdraad is inderdaad uitstekend.
Hanskoning Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 CobraX schreef 2 uur geleden: Ik ga proberen te wachten op een RVS versie van de Karve. Patina vind ik namelijk vies. Qua design is het de knapste safety razor die ik ooit gezien heb. Ik lees ook vaak dat de schroefdraad perfect is, er zou geen enkele speling op zitten tijdens het vastschroeven. Gelukkig geldt dat voor -nou vooruit vooral enige Chinezen daargelaten- alle krabbers dat het schroefdraad perfect is en er geen speling optreed. Prachtig dat USKAZ want het is een mooie krabber maar er zijn zo veel mooiere, maar ja die vinden jullie dan weer niet mooi. 1
CobraX Posted July 30, 2018 Posted July 30, 2018 Hanskoning schreef 4 uur geleden: Gelukkig geldt dat voor -nou vooruit vooral enige Chinezen daargelaten- alle krabbers dat het schroefdraad perfect is en er geen speling optreed. Prachtig dat USKAZ want het is een mooie krabber maar er zijn zo veel mooiere, maar ja die vinden jullie dan weer niet mooi. Laat het mij dan anders stellen: je hoort hem niet tijdens het vastschroeven. Dat hoor ik bvb wel met mijn Mühle R41. Wat meer vakmanschap zeg maar. Ik heb verschillende gebruikers erover horen stoefen, het gevoel dat je krijgt wanneer je hem vastschroeft.
Scoozy Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Hallo, Snuff mocht er eentje in de verkoop gaan met een A plaat zou ik wel interesse tonen, ben namelijk aan het kijken om eentje te bestellen maar mocht het via jullie kunnen zou het natuurlijk sneller kunnen gaan
Rene_Z Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 Laat het mij dan anders stellen: je hoort hem niet tijdens het vastschroeven. Dat hoor ik bvb wel met mijn Mühle R41. Wat meer vakmanschap zeg maar. Ik heb verschillende gebruikers erover horen stoefen, het gevoel dat je krijgt wanneer je hem vastschroeft.Dat komt door het verschil in materiaal. Schroefdraad snijden is nou niet echt hogere wiskunde. 1
Snuff Posted July 31, 2018 Author Posted July 31, 2018 Scoozy schreef 38 minuten geleden: Hallo, Snuff mocht er eentje in de verkoop gaan met een A plaat zou ik wel interesse tonen, ben namelijk aan het kijken om eentje te bestellen maar mocht het via jullie kunnen zou het natuurlijk sneller kunnen gaan Te laat, die is al bij een ander zijn leven gaan leiden ?
Recommended Posts