Snuff Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Omdat het andere draadje meer een vergelijk is van de Karve met de Rockwell even een aparte aangemaakt.
ChrisVanMeer Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Ik vind het een van de heerlijkste krabbers die ik heb, nu komt dat denk ik ook door het gewicht. Mijn voorkeur gaat uit naar de wat zwaardere krabbers. Daar ik hem heb gekocht met een A-plaat, wacht ik derhalve nog steeds op een D-plaat. Chris is nu op vakantie. Hij heeft een "knecht" die de machines draaiende houdt en al het achterstallige werk moet proberen in te halen. Wanneer Chris weer terug is controleert hij de onderdelen en verstuurt hij ze. Dus hopelijk dat ik over een kleine maand of 2 mijn plaatje wel heb
Snuff Posted July 9, 2018 Author Posted July 9, 2018 De trumpers zijn al weer druk in de weer met het verkloten van de krabber. Polijsten tot daar toe al zie ik het nut ervan niet in tenzij je wil blijven poetsen. Hieronder van links naar rechts origineel, polished en polished met patina Patina vind ik niet erg maar dit hoeft van mij nu ook niet ? Nog even de openingen van de verschillende basisplaatjes: 1
Tjebbe Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Zo! Alsof ze 'm drie maanden onder de grond hebben gestoken...Ik vind een natuurlijk patina fraai, maar zo vind ik het overdreven. Ik moet nog even geduld hebben, maar ik ben erg benieuwd?
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Ook hier even geduld tot mijn jonge vriend op ziekenbezoek komt en dan hoop ik ook daarna mijn praktijkervaring met jullie te kunnen delen. Als ik voor mijn jonge vriend mag praten is de uitvoering met de E en F plaat geweldig zoals hij zegt even efficient als het Wolfje met grote mond en zeer comfortabel. Alleen het zware gewicht vind hij iets minder en dat doet hem denken aan de Karl Engels krabber waarvan jullie weten dat ik deze als één van de beste uit mijn stal beoordeel dus ik ben zeer benieuwd.
Snuff Posted July 9, 2018 Author Posted July 9, 2018 Anders spring je even in de auto Hans, dan weet je het direct, heb een aantal immigranten in huis genomen 1
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Mooi rijtje Snuffie kijk dat noemen we inkopen. Ik zou er net zoals in vroegere tijden bijna aankomen als ik a) zou kunnen springen b) langer dan 5 min zou mogen zitten c) verzekeringstechnisch zou mogen auto rijden d) mijn rug de laatste hobbelige wat zeg ik rug verziekende 30 kilometers aankan en e) zeker zou weten dat die pannacremazooi en tr*****ep ook daadwerkelijk uit het huis verbannen zijn.
Wolf Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Snuff schreef 1 uur geleden: Anders spring je even in de auto Hans, dan weet je het direct, heb een aantal immigranten in huis genomen Wow, geen halve maatstaven in België. Hoor goede verhalen over deze krabber. Om te zien is het niet mijn ding, maar gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.
Snuff Posted July 9, 2018 Author Posted July 9, 2018 Wel Wolf qua uitzicht is het ook niet direct mijn ding maar wou toch weten hoe ie scheert met de verschillende basisplaatjes omdat een aantal buitenlandse vrienden met zowat identieke scheervoorkeur mij hem aanraden. Eerste plaatje is getest, de AA Iets zwaardere krabber met het korte steeltje en de AA plaat: Mooie krabber en ligt goed in de hand, schroefdraad is eerder aan de lange kant in verhouding met veel andere krabbers maar is duidelijk heel goed uitgevoerd, totaal geen speling zoals soms wel eens voorkomt bij het opdraaien. Mesje zit rotsvast, goed systeem om in te klemmen. Deze AA is zowat een tweelingbroer qua scheren van de Feather AS-D2 krabber, mild maar toch best effectief, hoek is heel instinctief. Twee passen op het hoofd en drie op het gezicht gaven een even glad resultaat als met andere krabbers. Je voelt ondanks dat het een Feather mesje is niks qua blad op het gezicht. Aardig verrast door deze mildste variant. Zou ik aanraden voor: Iemand die snel last heeft van irritatie of scheerbrand Voor wie soms een tweede scheerbeurt nodig heeft of wil later op de dag zonder daar de mogelijke gevolgen van te moeten ondergaan achteraf 5
Snuff Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 De plaatjes A en B liggen aardig dicht bij elkaar en scheren zowat gelijkaardig aan een wolfman Guerilla. De C is minder mild maar vind ik zelf niet super prettig scheren, wel effectief dieper uitscherend dan de andere tot nu toe geteste plaatjes. Benieuwd naar vanavond de D. 1
ChrisVanMeer Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Mocht je een keer van wat plaatjes af willen stel ik mijzelf als kandidaat @Snuff
Snuff Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Ik denk dat ik slechts het mij meest bevallende ga behouden, de rest ga ik waarschijnlijk als complete sets ruilen of verkopen.
Tjebbe Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Heb je ook al gevarieerd met de verschillende greepjes, Ron?
Jerry9630 Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Ik lees overal heel lovende commentaren over deze krabber en dan vooral plaat D, E en F. Leuk om jouw ervaringen te kunnen lezen Ron.
Snuff Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Tjebbe schreef 1 uur geleden: Heb je ook al gevarieerd met de verschillende greepjes, Ron? Ja, denk dat voor de meeste mensen de middelste gewoon goed zal zijn, de andere zijn nochtans ook best prettig. De zwaardere is vooral in combi met de mildere plaatjes prima.
Tjebbe Posted July 10, 2018 Posted July 10, 2018 Ik gebruik op de Blackbird het liefst de korte greep, vandaar dat ik bij deze krabber ook de kortste greep heb besteld.Gelukkig is Chris bijna terug van vakantie
Snuff Posted July 10, 2018 Author Posted July 10, 2018 Jawel dan heb je de juiste keuze gemaakt want is precies even lang, ah nog een maand of twee en je hebt het in huis ? 1
Snuff Posted July 11, 2018 Author Posted July 11, 2018 De D plaat is merkelijk verschil met de C, op de forums blijkt dit de meest geliefde plaat te zijn. Zelf vind ik de E beter. Deze avond nog de F testen en dan ga ik voor mezelf uitmaken dewelke plaat ik behoud, de rest mag dan weg. Moet wel zeggen dat voor dat geld het heel goed materiaal is, zit voor ieder type scheerder wel wat tussen. Jammer van die hoge douanekosten weeral voor ons Europeanen. 3
Hanskoning Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Als ik mag spreken voor mijn jonge bling bling vriend die zeer druk is in zijn nieuwe werkomgeving dan bevallen de E en F platen hem zeer goed. Het enige waar hij wat twijfels bij heeft is het zware gewicht van de krabber en hem citerende dan zegt hij tegen mij: qua gewicht doet hij me aan de Karl Engels van jou denken Hans en daar jij zwaardere krabbers prefereert is het denkelijk echt een krabber voor jou. Helaas door die zelfde drukke werkzaamheden heeft hij nog geen kans gezien om weer eens langs te komen dus ik blijf nog even verstoken van de Karve en van nog een krabberke jajaja..........en het is natuurlijk niet de Charcoal????
CobraX Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 Ik moet eerlijk bekennen dat de CB (Karve) safety razor mijn aandacht getrokken heeft. Iemand die ik volg op YouTube gebruikt hem bijna uitsluitend nu. Zaken die ik leuk vind, zijn o.a. het korte steeltje en het gewicht en hij ziet er prachtig uit. Ik vraag mij echter af of hij kan tippen aan de efficiëntie van de Mühle R41 (model 2013). En indien dit het geval is, welke bodemplaat heb je hier dan voor nodig? Eigenlijk komt deze interesse ongelegen, want ik was al een tijdje aan 't overwegen om een open scheermes aan te schaffen, maar nu overweeg ik om in de plaats daarvan de CB (Karve) safety razor aan te schaffen samen met 2 tot 4 bodemplaten. Alle bodemplaten kopen, is me te duur, dus mijn logica zegt me om de "tussenstappen" over te slaan (dus gaan voor AA, B, D en F). Heb je trouwens douanekosten moeten betalen en indien het antwoord "ja" is, mogen we dan weten hoeveel?
ChrisVanMeer Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 CobraX schreef 20 minuten geleden: Ik vraag mij echter af of hij kan tippen aan de efficiëntie van de Mühle R41 (model 2013). En indien dit het geval is, welke bodemplaat heb je hier dan voor nodig? Ik verwacht plaat F. CobraX schreef 20 minuten geleden: Heb je trouwens douanekosten moeten betalen en indien het antwoord "ja" is, mogen we dan weten hoeveel? Met het CB handvat + 1 plaat moest ik meen ik zo'n 27 euro bijbetalen. 1
Snuff Posted July 11, 2018 Author Posted July 11, 2018 CobraX schreef 42 minuten geleden: (dus gaan voor AA, B, D en F). Heb je trouwens douanekosten moeten betalen en indien het antwoord "ja" is, mogen we dan weten hoeveel? In jouw geval zou dat komen op 259.36 Canadese dollar = 168,21 EUR De berekening van de bijkomende kosten gebeurt aan de hand van de waarde van je pakket, deze waarde is inclusief de verzendkosten. Het totale bedrag €169 van uw zending bedraagt €150 of meer, u dient dus douaneformaliteiten en de BTW te betalen op deze zending. De BTW is 21% en bedraagt €35.49, de douaneformaliteiten bedragen hier €30. De totale bijkomende kost bij deze internationale verzending is dus €65.49. Komt bij douanerechten 11,35 euro maakt een totaal van €245 Als je nog een paar dagen geduld hebt kan ik je wellicht helpen aan een goedkopere prijs.
Hanskoning Posted July 11, 2018 Posted July 11, 2018 CobraX schreef 54 minuten geleden: Ik vraag mij echter af of hij kan tippen aan de efficiëntie van de Mühle R41 (model 2013). En indien dit het geval is, welke bodemplaat heb je hier dan voor nodig? aar nu overweeg ik om in de plaats daarvan de CB (Karve) safety razor aan te schaffen samen met 2 tot 4 bodemplaten. Alle bodemplaten kopen, is me te duur, dus mijn logica zegt me om de "tussenstappen" over te slaan (dus gaan voor AA, B, D en F). Als je bodemplaten wil hebben die de R41 benaderen lijken me eerlijk gezegd de AA en B variant te mild. De D, E en F platen lijlen mij dan eerder in aanmerking te komen dit is slechts theorie omdat de mijne nog niet geariveerd is. Maar weer volgens Mijn jonge vriend was de F plaat zeg maar gelijk qua efficiency aan mijn Wolfje met het grote mondje. Daarbij wel gezegd dat het comfort van scheren wel veel hoger ligt bij een Wolfman dan bij de R41. De Karve is natuurlijk nog een zeer betaalbare krabber omdat het Canadese dollar zijn dus met verzendkosten en ex douanekosten heb je er al één voor een €85
Recommended Posts