koenfucius Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Asylum Rx Feather Pro Yaqi tuxedo 24mm Kepkinh lemon Nivea sensitive balsem De Asylum Rx ging er weer vlot doorheen, wel 2 kleine sneetjes in de hals en onder de neus. Waarschijnlijk nog niet goed genoeg wakker bij deze vroege scheerbeurt prettige dag 2
fireshrimp Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Merkur Futur (Polsilver) Shavemac LE2018 Silvertip D01 2-band 24mm bulb Barberia Fructi Clubman Citrus Musk Cologne Arko cool ASB De laatste, derde gang, was net iets teveel van het goede. Ik had beter moeten weten. Gisteren was een goede scheerbeurt en vanochtend was ik na 2 gangen eigenlijk al klaar; minus een paar kleine plekjes die standaard nog wat aandacht nodig hebben. Het ochtend automatisme leidde tot de derde gang. Ik had beter moeten weten. Aan de kwast en zeep combinatie heeft het niet gelegen.
Tjebbe Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Stirling 26/54,TFS scheerzeep blauw,Barbaros TR-1,Kai (3),Tunney aluin,Eigen Dennen/Terpentijn/Ceder aftershave balsem.En weer mooi glad! 1
onno Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Scheermes Above the Tie S1 Mesje Polsilver Super Iridium Aantal keren gebruikt 5 Scheerkwast Shavemac silvertip 2-band Scheerzeep Saponificio Varesino Felce Aromatica After shave Epsilon blue Heerlijk glad en wat gaat toch lekker snel met zo'n krabber. Een mooie dag heren! 3
Jerry9630 Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Fatip piccolo met Astra blauw mesje (2) Razorock Plissoft Martin de Candre original (sample) Aluin Aqua velva 444 balm
Wolf Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Scheermes: Paradigm Ti 2 Mesje: Feather (1) Zeep: Tobs sandalwood. Kwast: Razorock syntheet Witch Hazel na Wow, eerste scheerbeurt met de Paradigm. Heerlijk glad zonder enige moeite. Mooie kop ook, niet te lomp. Hou er niet van om zo snel al een oordeel te geven maar zal me niet verbazen als dit een blijvertje is. 2
Jan Zoethout Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 SvdD 20180709. Semogue 1250. St. James of London Lavender&Geranium scheercrème. Schick injector type L1. Schick Proline B-20 (12). Loris "E-202" EdP. 1
Harkos Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss, Kepkinh Bergamot - Mint, Blackbird V2 machined finish 85mm steel, Captain Red carbon 1e x, Ilgaz Çesme Limon (Citroen), Toco-Tholin Lavendel ASB. Kwast en zeep: Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss en Kepkinh Bergamot - Mint: Het monster Bergamot - Mint van Kepkinh is vanmorgen opgegaan. Lekker fris zeepje, pepermuntjes en citrus. Kan mijn goedkeuring wel wegdragen, maar voorlopig even geen aankoop. Eerst moeten er wat op. Met de Shavemac snel een mooi schuim van deze zachte zeep. Mesje en krabber: De Captain Red carbon voor de 1e x gebruikt. Weer eens een carbon uit de Lord stal voor de afwisseling. Deze mag meedoen in het rijtje dat ik momenteel vergelijk. Wel een beetje een vreemde eend in de bijt, maar vind het een top mesje, dus waarom dan niet mee doen in dit segment. Het resultaat was in elk geval uiterst bevredigend deze morgen. Wat een super zachte en toch uitermate effectieve combi, deze heer en vogel. Wel iets hoekgevoeligheid, maar dat kwam hoofdzakelijk, doordat ik te weinig rekening hield met de geometrie van deze krabber. Moet je niet doen, die vogel gewoon laten vliegen en dan vliegt de baard er af. Zelfs dat karakteristieke gevoel van de carbon snit is nauwelijks te bemerken met deze combi. Eens zien hoe dit verderop in het traject voelt. Resultaat: BBS. Tot slot: Turkse edc er over, wat Toco-Tholin ASB, want heet velletje was wel wat getaand door de zon en wind van gisteren. Weer heerlijk glad en fris. Zo maar eens even de motor wassen. 1
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 onno schreef 3 uur geleden: Scheermes Above the Tie S1 Heerlijk glad en wat gaat toch lekker snel met zo'n krabber. Mmmmmmm. Iets van spijt bekruipt me nu toch wel dat ik hem verkocht heb. Wolf schreef 1 uur terug: Scheermes: Paradigm Ti 2 Wow, eerste scheerbeurt met de Paradigm. Heerlijk glad zonder enige moeite. Mooie kop ook, niet te lomp. Hou er niet van om zo snel al een oordeel te geven maar zal me niet verbazen als dit een blijvertje is. Iets van spijt bekruipt me nu wel dat ik niet weet hoe fantastisch deze krabber dus scheert. 1
Harkos Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 @Hanskoning Kijk daarom heb ik hem nog steeds. Dacht ook laatst zal i hem wegdoen, maar even er mee scheren en klaar. 1
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Harkos schreef Zojuist: @Hanskoning Kijk daarom heb ik hem nog steeds. Dacht ook laatst zal i hem wegdoen, maar even er mee scheren en klaar. Bedankt voor het nog even inwrijven Harrie
Snuff Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Hanskoning schreef 16 minuten geleden: Iets van spijt bekruipt me nu wel dat ik niet weet hoe fantastisch deze krabber dus scheert. Ah laat ze maar Hans, zo speciaal is ie nou ook weer niet (hooguit top vijf ?), als we nu zouden praten over de 17-4 versie dan is het een heel ander verhaal, dan spreken we echt over optimis optimus Maar over tot de orde van de dag, de Karve met de AA bodemplaat en Feather mesje was als eerste aan de beurt samen met Musgo Real Oak Moss Yoresh Shaving Scuttle Edwin Jagger XL Synthetic 25mm I Coloniali aftershave balm Iets zwaardere krabber met het korte steeltje en de AA plaat: Mooie krabber en ligt goed in de hand, schroefdraad is eerder aan de lange kant in verhouding met veel andere krabbers maar is duidelijk heel goed uitgevoerd, totaal geen speling zoals soms wel eens voorkomt bij het opdraaien. Mesje zit rotsvast, goed systeem om in te klemmen. Deze AA is zowat een tweelingbroer qua scheren van de Feather AS-D2 krabber, mild maar toch best effectief, hoek is heel instinctief. Twee passen op het hoofd en drie op het gezicht gaven een even glad resultaat als met andere krabbers. Je voelt ondanks dat het een Feather mesje is niks qua blad op het gezicht. Aardig verrast door deze mildste variant. Zou ik aanraden voor: Iemand die snel last heeft van irritatie of scheerbrand Voor wie soms een tweede scheerbeurt nodig heeft of wil later op de dag zonder daar de mogelijke gevolgen van te moeten ondergaan achteraf Goede start! 3 1
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Nu zijn we het op krabber gebied toch vaak met elkaar eens Snuffie maar je wil toch niet zeggen dat de uiterst milde AA plaat even diep, efficient, snel en glad uitscheert als laten we zeggen een Blackbird?? Of kan ik lezen glad en weinig schade maar de stoppels zijn al snel weer voelbaar vandaar de tweede scheerbeurt of voor mensen die een heel gevoelige huid hebben. Anders lijken me de platen D, E, F alleen geschikt voor mensen die beschikken over een olifantenhuid 1
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Vandaag een scheerbeurt uit het zeldzame rijtje snel en tegelijkertijd zeer kostbaar, want zie zowel de zeep als balsem als Eua de Cologne zijn opgegaan. 2 gangen redelijk glad dit met het zeep opkloppen binnen de maximale toegestane zittijd van 5 minuten.....nu ja misschien een minuutje meer.... 1
Snuff Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Hanskoning schreef 1 uur terug: Nu zijn we het op krabber gebied toch vaak met elkaar eens Snuffie maar je wil toch niet zeggen dat de uiterst milde AA plaat even diep, efficient, snel en glad uitscheert als laten we zeggen een Blackbird?? Nee het is geen blackbird maar ik was wel helemaal glad en voor veel mensen is dit gewoon genoeg, Hanskoning schreef 1 uur terug: Of kan ik lezen glad en weinig schade maar de stoppels zijn al snel weer voelbaar vandaar de tweede scheerbeurt of voor mensen die een heel gevoelige huid hebben. Anders lijken me de platen D, E, F alleen geschikt voor mensen die beschikken over een olifantenhuid Inderdaad glad en geen schade (maar dat heb ik eigenlijk zo goed als nooit met geen Enkel scheertuig). Zelfs met een Blackbird zijn bij mij na een uur al weer stoppeltjes te voelen dus of die nu 0,01mm zijn of 0,06mm maakt ook niet veel verschil toch? Ah de D,E,F daarvan wil je natuurlijk weten hoe ze scheren hé ? Even denken, vanavond is A aan de beurt, morgenvroeg B gevolgd door 's avonds C, woensdag D en E en ten slotte Donderdag F, dus nog even geduld aub
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Mmmmmm ik voel dat we de zeepkant opgaan als je niet het verschil voelt tussen een mild AA plaatje bedoeld voor kinderwangetjes en een Blackbird of 0,95 Timeless die toch wezenlijk efficienter scheren en een effectief gladder resultaat geven. Maar ja ik zal je reeks SvvD's eens extra nauwkeurig tot mij nemen en dan moet ik dus tot donderdag wachten om te vernemen of je nog opperhuid hebt staan na gebruik van de F plaat als die AA al zo ontzettend en meer dan en zo ongelooflijk efficiënt is.
Snuff Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Nee nee Hans, je leest wat je wil lezen. Ik zeg nergens dat ik het verschil niet merk tussen die krabbers hé. En ik verwacht van de F geen problemen, ik zit namelijk al op Z gezien ik met open messen scheer 2
Hanskoning Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Mmmmmmmm toch is een kritische maar vooral zeer professionele blik in onderhavig geval gewenst...................die van mij dus.
Loei Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Rockwell 6C plaat 5 (hoofd) Rapira Platinum Lux GLD Shavette (gezicht) Antilope mesje Jan Zoethout custom syntheet TFS Barbe Rosse De Vergulde Hand ASB (hoofd) Floïd (gezicht) De zacht geurende TFS erbij gepakt, daar kan elke aftershave wel bij en het maakt super fijn schuim. Het hoofd met plaat 5, want de stoppels waren wat langer op de kop. Moeiteloos heerlijk glad, ik ben nog steeds onder de indruk van deze zeep. Dan het gezicht, eindelijk er aan toe gekomen om de nieuwe shavette te proberen. Wat opvalt, dit ding is van PLASTIC! Het weegt werkelijk niks, draait wel prettig zwaar open, maar kwaliteit zal het vast niet zijn. Het gebrek aan gewicht resulteert in het moeten duwen van deze shavette, kan best link zijn als je geen vet, glad schuim hebt. Dit was nu wel het geval en het scheerde prima. Door het lichte gewicht ga je wel met het grootste gemak alle kanten op met dit ding. Rond de mond twee keer WTG gedaan, moet toch weer even inkomen met de shavettes. ATG op de hals ging prima en XTG op de wangen zorgt ervoor dat alles weer glad is. De Vergulde Hand op de kop, Floïd op het gezicht en dan kan de avond niet meer stuk. DFS! 1
efsk Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Loei schreef 2 minuten geleden: De Vergulde Hans Daar zal Hans verguld mee zijn. 4
Loei Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 efsk schreef 1 minuut geleden: Daar zal Hans verguld mee zijn. Snel gewijzigd, voordat hij het ziet! 1
Jan83 Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Eerste keer de Stirling Sandalwood in gebruik. Heerlijke geur! Alleen...ik merk bij deze zeep een lichte tinteling op de huid. Een vergelijkbare ervaring had ik een tijd geleden met de Vulfix Sandalwood scheercreme en die heb ik weggedaan omdat het tintelen/branden op een gegeven moment gewoon hinderlijk werd. Maar goed, eerst eens kijken hoe zich dit bij de volgende scheerbeurten ontwikkelt.Muhle R41Polsilver Super IridiumJ&T Tuxedo olijfhout kwastStirling SandalwoodNivea ASB
Guest Posted July 9, 2018 Posted July 9, 2018 Vanochtend eens de natuurlijke zijde van het scheren bezocht. Creme: Speick Men Aftershave: Speick Men Aftershave balsem: Speick Men EDT: Speick Men Mes: Voskhod Krabber: REX Ambassodor Borstel: 28MM SilkSmoke w / Butterscotch Swirl handvat - APShaveCo. REX Ambassodor (versie N2) is een werkelijk top krabber, zonder enig probleem scheer je je in 3 gangen glad zonder irritatie. Standje 3 omdat je ergens moet beginnen. Nog even en de REX stoot een andere favoriet van de troon. Om een beetje door de voorraad heen te gaan word het deze week een Speick week. Op het gevaar af saai te worden is het wel erg veel Speick vandaag en de rest van de week.
Recommended Posts