Jump to content

Huid nog donker, schaduw

Ron

Recommended Posts

Hallo ben nieuw hier en wat onervaren en zit toch met wel iets wat me soms stoort.

ik gebruik Gilette Proshield Fusion om te scheren en al altijd en soms meer krijg ik mijn baard en snor wel glad maar er blijft altijd zo precies schaduw of donker over links en rechts van de kin en waar de snor is. Ken juiste benaming niet.

Krijg het niet weg. Ik scheer met de groei mee en erna tegen. 

Ook ik weet niet of sommige dit ook hebben elke keer op de plaats van mijn adamsappel krijg ik wat stoppels niet weg en komt er wel eens een razor burn op die plaats

Voor wat betreft de adamsappel: trek de huid eens naar links of rechts als je je daar scheert. En minder hard duwen, daar komt de scheerbrand door. Het gaat echt niet beter als je je krabber door je hoofd heen douwt.

De donkere plekken: Hoe voelt het aan als je er met de vingers overheen gaat? Voel je nog stoppels? Als er nog stoppels zijn ben je gewoon niet glad, zijn er geen stoppels heb je blijkbaar dikke donkere baardharen. Betwijfel of je dat weg gaat krijgen.

Verder wil ik je in ieder geval een kwast en zeep aanraden en geen spuitbus, je huid zal je dankbaar zijn, en verwacht ik dat je meer lol gaat hebben als je met klassieker gerei gaat scheren.

• I like it 2

efsk schreef op 4-7-2018 om 07:38:

Voor wat betreft de adamsappel: trek de huid eens naar links of rechts als je je daar scheert. En minder hard duwen, daar komt de scheerbrand door. Het gaat echt niet beter als je je krabber door je hoofd heen douwt.

De donkere plekken: Hoe voelt het aan als je er met de vingers overheen gaat? Voel je nog stoppels? Als er nog stoppels zijn ben je gewoon niet glad, zijn er geen stoppels heb je blijkbaar dikke donkere baardharen. Betwijfel of je dat weg gaat krijgen.

Verder wil ik je in ieder geval een kwast en zeep aanraden en geen spuitbus, je huid zal je dankbaar zijn, en verwacht ik dat je meer lol gaat hebben als je met klassieker gerei gaat scheren.

Bedankt,

ik voel geen stoppels dus is echt onderuit om het zo te zeggen.

had al ergens gelezen dat safety razor ? Kan helpen, maar denk dat je inderdaad gelijk heb en er niet aan kan en bedankt voor de tip met de kwast ! Ik gebruik inderdaad normaal de spuitbus en smeer het zo wat.

En bij het tegen de groei in ook nog eens.

Ook bedankt voor tip adamsappel !

• 4 months later...

ik ga ervan uit dat de TS dit niet meer gaat lezen, maar misschien heeft iemand er nog iets aan.

ik herken dit bij mezelf namelijk ook. 

ik heb zwarte en vrij dikke haren, niet veel haren, maar dikke.

na het scheren heb ik vooral onder de neus een behoorlijk zichtbare donkere vlek.

ik denk dat dit komt doordat voor / na het scheren de haren nog dikker zijn door het vocht dat is opgenomen, en misschien ook dat de huid wat transparanter is als deze zacht en week is.

het verdwijnt bij mij dan weer ook een paar uur na het scheren

• I like it 2

RolfMetHaar schreef op 14-11-2018 om 11:21:

ik ga ervan uit dat de TS dit niet meer gaat lezen, maar misschien heeft iemand er nog iets aan.

ik herken dit bij mezelf namelijk ook. 

ik heb zwarte en vrij dikke haren, niet veel haren, maar dikke.

na het scheren heb ik vooral onder de neus een behoorlijk zichtbare donkere vlek.

ik denk dat dit komt doordat voor / na het scheren de haren nog dikker zijn door het vocht dat is opgenomen, en misschien ook dat de huid wat transparanter is als deze zacht en week is.

het verdwijnt bij mij dan weer ook een paar uur na het scheren

lees het nog hoor :)

bij mij blijft het nog redelijk donker spijtig genoeg ook een paar uur erna

Voor mij werken de wat scherpere mesjes het beste, voskhod, feather. En ik merk ik dat ik er na een keer of 4 - 5 geen goede resultaten meer mee haal.
Kan ook aan onderontwikkelde techniek liggen, omdat ik nog niet zo lang met de safety razor bezig ben.
Als je ook hard en dik haar hebt, dan zullen ook die fusion mesjes minder lang mee gaan, ik gebruikte die ook altijd maar een keer of 5. Daarna werd het uiterst oncomfortabel/onmogelijk.
Heb je al eens een safety razor geprobeerd? Er zijn probeer setjes vanuit dit forum beschikbaar geloof ik.

Het deel van de haartjes in de huid blijft toch altijd doorschijnen bij een zwarte baard. Anders moet je een dunschiller gebruiken, maar dat is toch ook niet de bedoeling. Gewoon met een krabbertje of mes zo glad mogelijk scheren, op de strot groeit het vaak alle kanten op, dus daar ook alle kanten op scheren. Klaar.

Zolang je maar geen rasp hebt, waarmee je ongewenst vrouwenhuidjes openrijt.