Jump to content

Ik ga naar Londen en neem mee terug....

talibeard

Recommended Posts

Volgend weekend zit ik in Londen en ga natuurlijk ook op scheerexcursie! De voor de hand liggende winkels heb ik natuurlijk al op mijn lijstje staan (TOBS, D.R.Harris, Truefitt & Hill etc.) maar is iemand in Londen nog een niet te missen zaakje tegengekomen? Een onafhankelijke winkel die uitpuilt van de kwasten of een ongewoon goed gesorteerde drogist?

Alle tips zijn welkom!

Volgend weekend zit ik in Londen en ga natuurlijk ook op scheerexcursie! De voor de hand liggende winkels heb ik natuurlijk al op mijn lijstje staan (TOBS, D.R.Harris, Truefitt & Hill etc.) maar is iemand in Londen nog een niet te missen zaakje tegengekomen? Een onafhankelijke winkel die uitpuilt van de kwasten of een ongewoon goed gesorteerde drogist?

Alle tips zijn welkom!

Niet zo 1, 2, 3. Ik weet wel dat er heeeeeeeeel veeeeeeeel barbieren zitten die dus ook allemaal producten verkopen.

Bv een zoals deze, https://www.google.nl/maps/preview/uv?hl=en&pb=!1s0x48761cab804540d3:0x5e7099fef54e1f16!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e1!4shttps://plus.google.com/106315245381591801594/photos?hl%3Den%26socfid%3Dweb:lu:kp:placepageimage%26socpid%3D1!5sF+Flittner+-+Google+Search&sa=X&ei=0nNRUpy_G4G60wX6loDQBQ&ved=0CK8BEKIqMBA" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.murdocklondon.com/

Misschien dat die interessant zijn.

Ja Murdock had ik ook al gevonden. Ik zal mijn ogen openhouden voor die barbiers maar ik hoop eigenlijk op een drogist als Jaspers in Maastricht; een beetje een rommelig zaakje met op iedere plank een verrassing.

Ja Murdock had ik ook al gevonden. Ik zal mijn ogen openhouden voor die barbiers maar ik hoop eigenlijk op een drogist als Jaspers in Maastricht; een beetje een rommelig zaakje met op iedere plank een verrassing.

Geen idee, sorry daar kan ik niet mee helpen. Maar ik reageer toch even want Jaspers Maastricht, is dat de moeite waard ja? Ik moet nog eens naar Maastricht gaan maar ze zullen wel geen straights hebben enkel zepen en zo?

Geen idee, sorry daar kan ik niet mee helpen. Maar ik reageer toch even want Jaspers Maastricht, is dat de moeite waard ja? Ik moet nog eens naar Maastricht gaan maar ze zullen wel geen straights hebben enkel zepen en zo?

Zover ik weet heeft hij geen straights maar dat weet ik niet helemaal zeker. Hij heeft inderdaad wel een aantal zepen en een aardige verzameling Omega kwasten, zowel varken als das. Je kunt hem niet vergelijken met Paul Kox' zijn oude winkel in Breukelen maar voor een gewone drogist zit hij goed in zijn traditionele scheerspullen en ik heb er toch wel het één en ander gekocht dat je niet overal ziet. Als je er toch in de buurt bent zeker doen maar een omweg is het ook niet waard.

Zover ik weet heeft hij geen straights maar dat weet ik niet helemaal zeker. Hij heeft inderdaad wel een aantal zepen en een aardige verzameling Omega kwasten, zowel varken als das. Je kunt hem niet vergelijken met Paul Kox' zijn oude winkel in Breukelen maar voor een gewone drogist zit hij goed in zijn traditionele scheerspullen en ik heb er toch wel het één en ander gekocht dat je niet overal ziet. Als je er toch in de buurt bent zeker doen maar een omweg is het ook niet waard.

Nee ik woon in Limburg, Maastricht is een half uurtje ver weg en ik koop er mijn kleding wel eens gezien de stad bij mij in de buurt bagger is. Maar heel erg bedankt voor de tip, naar Paul ga ik overigens komende Vrijdag, hij zou me advies geven om een mes te slijpen ben benieuwd!

Nou dank je wel ... mijn dochter en ik hebben nu ook besloten dat we een midweekje naar Londen gaan :P

(mits de financiën het toestaan)

Graag gedaan... :mrgreen:

Enabling is iets dat je wel oppikt als je te lang op scheerfora uithangt.... :D

Ik zou zeker even bij Floris binnenlopen.

89 Jermyn St London, Greater London SW1Y 6JH, United Kingdom

Vond ik erg geslaagd.

Penhaligons lijkt mij ook een goeie.

De nieuwe formules krijgen hele hoge scores in de reviews.

16-17 Burlington Arcade

London

W1J OPL

Fortnum and Mason vlakbij Picadilly (en dus vlakbij Dr Harris, ...). Ze hebben een zeer mooie selectie zepen, crèmes, EdTs, scheerborstels ....

Zo verkopen ze bijvoorbeeld Castle Forbes shaving cream, wat mij betreft nog steeds dé maatstaf.

Dank voor de aanvullingen! Ik zal me uiteindelijk moeten beperken tot een paar, tenslotte wil mijn vrouw ook nog iets anders zien en doen in Londen (en daar ook nog geld voor hebben...), maar een aantal ga ik er zeker doen.

Eentje is al zeker nl. D.R.Harris; hier goed te krijgen natuurlijk, maar ik wil ten minste één van mijn favoriete zepen in de tempel zelf gekocht hebben...

• 2 weeks later...

Welnu, ik ben terug uit Londen en heb wat zaken bekeken en bezocht; TOBS, G.F. Trumper, D.R.Harris, Andrews pharmacy (echt piepklein!) en een Boots vestiging....

Op zich is het leuk om een paar van de 'grote jongens' te bezoeken want de uitstraling alleen al is geweldig en je waant je bij Trumpers, TOBS en D.R.Harris een eeuw terug, ondanks dat Harris tijdelijk (nou ja, 18 maanden) op een noodadres zit (35 Burystreet). Het rare is alleen dat je er niet echt veel vindt dat je hier niet ook gewoon kunt krijgen en vaak ook nog voor betere prijzen bovendien.

Ik heb me toch wel wat beperkt in mijn aankopen; natuurlijk wat Harris zepen al is het maar om er een paar op die plek gekocht te hebben, een kwastje en nog wat andere zepen. De volledige lijst;

- D.R.Harris Arlington refill

- D.R.Harris Almond refill

- D.R.Harris Windsor in bowl

- Geo F. Trumper Rose soap refill (na de Klar Kabinett wil ik nog een roos)

- Boots shaving soap, zowel de bowl als de stick

- Simpsons Wee Scott; die allerkleinste moest er toch maar komen....

Valt mee toch?

Overigens is het enige unieke de zeep van Boots want zoals gezegd, de rest is gewoon tegen goede prijzen hier ook te verkrijgen. De Wee Scott heb ik een paar jaar geleden nog laten liggen omdat ik de greep te klein vond maar aangezien ik ook met de Omega 50068 uit de voeten kan is dat geen excuus meer. En met mijn voorkeur voor de kleintjes kun je natuurlijk niet om de kleinste Simpsons heen....

Mocht je naar Londen gaan zou ik zeker aanraden om een paar zaken te bezoeken maar bedenk wel dat qua aanbod ze niet tegen het internet opkunnen; de sfeer is echter geweldig en ook als 'arme' sloeber van een toerist word je gewoon met alle egards behandeld. Doen dus!

• 3 years later...

Fortnum & Mason, wat een heerlijke winkel!

Heb mezelf getracteerd op Castle Forbes lavender en TOBS Cedarwood.

3xlq33063vhk0.jpg

update: pfff .. gelukkig met beide langs de security op Heathrow gekomen!