CobraX Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Datum: 2 Juli 2018 Scheerzeep: B&M Seville Scheerkwast: Maseto Silvertip Badger 30mm Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Astra Superior Stainless (nieuw mesje) Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling Wat me tijdens m'n 2de scheerbeurt met B&M Seville opviel, is dat deze scheerzeep dorstig is. In dat opzicht is het makkelijk om je scheerkwast te zwaar te laden met scheerzeep. Ik heb vaak water moeten toevoegen ondanks dat ik de scheerkwast maar 30 seconden geladen had. 3
koenfucius Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Blackland Blackbird Wizamet super iridium Yaqi tuxedo 24mm TOBS Jermyn Street Nivea sensitive balsem De TOBS is bijna op - dus komt iets vaker aan bod zodat er plaats is voor wat nieuws. Geeft altijd een mooi dik schuim, dus zeker niet slecht, maar volgende keer wil ik toch een TOBS-zeep ipv crème proberen. prettige dag 5
Tjebbe Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Stirling 26/54,Mama Bear's Iceberg Ice,RazoRock Game Changer,Feather (3),Tunney aluin,Kokosolie.Lekker fris, lekker glad! 1
Kamp Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Had al de G&F open kam wat ik een lekker mes vindt, nu heb ik voor mijn vader bij Gents care een gesloten kam besteld voor zijn verjaardag. voor mijzelf gelijk maar de gesloten kam kop erbij besteld(had nog wel een handvat). moet zeggen, een milde krabber, maar 3 gangen en toch glad (wie zich hier mee kan snijden moet wel heel erg gaan duwen) alleen net onder mijn neus lastig bij te komen. setup: wimmie kom semogue 2band G&F gesloten kam ivm rapira 1x lpl apricot floid vigorrosse
onno Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Scheermes: Blackbird Closed Comb Mesje: Polsilver Super Iridium Aantal keren gebruikt 2 Scheerkwast Shavemac silvertip 2-band Scheerzeep Stirling Ozark Mountain After shave Penhaligon Blenheim Bouquet ASB Droge bakkes na het zeilen gisteren. Zelfs de PBB kan het niet verbloemen. Lekkere krabber deze vogel: in twee rondjes acceptabel glad. Mooie dag 2
Jerry9630 Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Merkur 37C met Astra blauw mesje (5) AP Shave Co cashmere Kepkinh Hellas (sample) Aluin Saponificio Varesino Mirto di Sardegna AS De volgende sample in de rij is de Kepkinh Hellas. Het begint wat voorspelbaar te worden, maar opnieuw heel kwalitatief schuim en een aangename geur. 3
Snuff Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Toen ik dit onlangs ergens las: Quote Een dorko near wedge, dat is een mes dat ik heb en af en toe gebruik gewoon om me opnieuw te realiseren met wat voor gedrochten mensen zich vroeger scheerden, en wat voor sadomassochisten er op de wereld zijn. moest ik voor mezelf dus bekennen dat ik een sadomassochist ben in hart en nieren want dit mes bezorgd me keer op keer weer een o zo lekkere beurt. Die Vulfix English Rose, man o man wat een lekkere geur, beste roos die ik ooit heb ervaren. Morgen de Vulfix Persian Musk proberen. Kanayama Cordovan #80000 strop Yoresh Shaving Scuttle Plisson White Evolution Metal Synthetic 22mm Vulfix Rose Shaving Cream Baume aftershave 6 1
Harkos Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Snuff schreef 1 uur terug: Die Vulfix English Rose, man o man wat een lekkere geur, beste roos die ik ooit heb ervaren. Klopt 100% 1
Harkos Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss, Castle Forbes Lavender, Rockwell Razors 6s, Wizamet Super Iridium 9e x, Faena Lavender, Toco-Tholin Lavendel ASB. Kwast en zeep: Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss en Castle Forbes Lavender: Strak lavendel beurtje. De Shavemac met CF Lavender is een samenspan van de betere klasse en dat merk je direct. Mooi warm geurig schuim, dat makkelijk op te smeren valt. Meer dan voldoende schuim van een klein amandeltje crème, dus dat werd dak bakkes oksels. Mesje en krabber: De Wizamet Super Iridium voor de 9e x gebruikt. De Wizamet deed dit geheel voor de 9e x weer prima. Geen gevoel van trek of wat dan ook, noch op de kop, noch de baard of onder de armen. Dan maar bewaren voor de 10e x. De Rockwell 1e ronde op plaat 5, maar nieuwsgierig of er meer effectiviteit inzit de plaat gedraaid naar 6 voor de 2e en 3e ronde en ja dat maakt uit. Het comfort op 5 is iets hoger, maar het scheergemak op 6 is beter. Prima glad. Had verwacht dat dit iets te heftig zou zijn voor de schedel, want de Wizamet is immers ook al even onderweg, maar niets van dat, scheren als een dolle. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker plenzen met de Faena en omdat deze erg specifiek naar lavendelolie ruikt iets Turkse lavendel edc mee gemengd. Fris geurige kop. Toco-Tholin weer voor de zorg en barrière voor het zonnegeweld. Klaar voor een lekker zonnige dag onder oude eiken bij een mooie watermolen en dat op maandag. 3
Jan Zoethout Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 SvdD 20180702. Shaving Society LE 2018 (silvertip 2-band, fan 24x50). Truefitt&Hill Lavender scheercrème. Vintage 7 O'Clock NEW / custom greep. Permasharp Super (7). Rebul Lavanda EdC. Alweer een nieuweling voor in m'n ranglijst - prettige frisse geur, maar ik ruik vaag ook het groen van de plant. Daarom komt 'ie tussen de Meißner Tremonia en de Stirling. Mijn persoonlijke ranglijst van lavendel zepen/crèmes wordt daarmee: -1- Musgo Real Lavender -2- Ach Brito Lavanda -3- Simpsons Lavender&Vetiver -4- St. James of London Lavender&Geranium -5- Meißner Tremonia Lavender De Luxe -6- Truefitt&Hill Lavender -7- Stirling Bergamot Lavender -8- T.O.B.S Lavender -9- Czech&Speake Oxford&Cambridge -10- Bon Berger Lavande Orange -11- Castle Forbes -12- Monsavon -13- Razor Master "Erin" 2
Harkos Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 @Jan Zoethout Castle Forbes op 10????? Ik ken 7,8 en 9 niet, maar vind 10 eigenlijk ook wel een 6 minimaal?
Jan83 Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Muhle R41Polsilver Super IridiumYaqi syntheetChiseled Face Ghost Town BarberNivea ASB 2
efsk Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Snuff schreef 7 uur geleden: Die Vulfix English Rose, man o man wat een lekkere geur, beste roos die ik ooit heb ervaren. vinnem wat eenzijdig. Logisch, het is roos en niks anders. Voor mij blijft de geur daardoor echter wel achter bij de LPL Rose de Pushkar.
ChrisVanMeer Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 efsk schreef 5 minuten geleden: LPL Rose de Pushkar Bedankt, toen ik deze las wist ik gelijk wat mijn volgende gebruikte zeep zal zijn. 1
Edsel Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Muhle r41 Grande Rapira Platinum Lux (5) Plisson L’Occitane Scheermonnik Bayrum scheerzeep Nivea ASB
Snuff Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 efsk schreef 1 uur geleden: vinnem wat eenzijdig. Logisch, het is roos en niks anders. Voor mij blijft de geur daardoor echter wel achter bij de LPL Rose de Pushkar. Correct, is inderdaad een heel lekker geurende zeep maar meer iets om af en toe om de paar weken uit de kast te halen, zou snel gaan tegenstaan vanwege de niet complexe geur ervaring.
ChrisVanMeer Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Scheerbeurt van de Dag - maandag 02 juli 2018 Klik voor een grotere versie Open mes: F.A. Herder - #25 Kwast: Dogwood Handcrafts & Declaration Grooming - 24mm B5 (Das - Select) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Le Père Lucien - Rose de Pushkar Geïnspireerd met de zeep door @efsk en het met door @kalerolf. 6
Tjoolder Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 (edited) Titan Silvertip kwast Wickham scottish Heather zee Dovo 5/8" silversteel Aluin AXE as DIY ASB Edited July 3, 2018 by Tjoolder Mes vergeten! 1
efsk Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Shavemac Shaving Society LE2018/Jungle Moss/24/50/fan/Silvertip Le Pere Lucien - Rose de Pushkar Hoffritz - Reis, ongemarkeerd (t) Voskhod (1) Tunney aluin Dat gelul over rozenzeepies, dan moet je wel. En dat is geen straf, zeker niet met deze kwast. De reishoffritz heeft een merkurkop en dat is dus fijn. 1
Snuff Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Tjoolder schreef 17 minuten geleden: Titan Silvertip kwast Wickham scottish Heather zeep Aluin AXE as DIY ASB Vallen de haren dan zo van je gezicht af? Die zeep moet ik ook eens proberen ? 4
Harkos Posted July 2, 2018 Posted July 2, 2018 Snuff schreef 4 uur geleden: Correct, is inderdaad een heel lekker geurende zeep maar meer iets om af en toe om de paar weken uit de kast te halen, zou snel gaan tegenstaan vanwege de niet complexe geur ervaring. Vind ze beide erg lekker maar ook erg verschillend. De Vulvix echt rozen geweld en de LPL Rose de Pushkar meer een rozengeur met een draai naar een Oosterse souk. Dat was volgens mij ook de bedoeling van LPL. Als ik echt klassiek roosjes wil pak ik de Vulvix. Als ik de LPL pak vind ik het gewon lekker, maar niet vanwege de rozen alleen. 1
koenfucius Posted July 3, 2018 Posted July 3, 2018 Merkur 37C Triton R3 Yaqi Tuxedo 24mm Speick Speick aftershave lotion Nivea sensitive balsem Onlangs bij tryablade mesjes besteld voor de Asyslum Rx. Uit nieuwsgierigheid ook een Triton mesje meebesteld, omdat er op dit forum hoog opgelopen wordt met dit mesje. Eerste beurt in de vertrouwde merkur is zeker niet slecht. Wel zal ik nog niet direct mijn wizamets super iridium gaan omruilen. Benieuwd wat dit de komende dagen geeft. 2
Tjebbe Posted July 3, 2018 Posted July 3, 2018 RazoRock 400,TFS scheerzeep blauw,RazoRock Game Changer op Blackbird greep,Captain Rood (1),Tunney aluin,Antica Barbieria Colla Sandalo Rosso.Op het laatste moment de greep verwisseld en de korte Blackbird greep op de Game Changer gezet; goede keus, fijne balans.De combinatie met het Captain mesje bevalt vandaag extra goed.Fijne dag! 3
ChrisVanMeer Posted July 3, 2018 Posted July 3, 2018 Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 03 juli 2018 Klik voor een grotere versie Open mes: Schild - 15/16 O2 Micarta Kwast: Declaration Grooming - 26mm Elite Black Ash Burl LE B5 (Das - Select) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Chiseled Face - Panda After-Shave: Baume.be - Balsem Geurtje: Zoologist - Panda (Proefmonster) Blijft een genot, dit prachtwerk van @rare kwast! De zeep (en bijpassend geurtje) ook trouwens, eentje uit mijn top 10. 6
Recommended Posts