Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ok, welke wordt hier geprefereerd?

De Mühle rytmo of Omega 10049???

Wat is een goede keuze??

Ga wel graag voor beetje luxe 

Posted

Twee heel verschillende kwasten in gebruik. Ik zou met deze keuze gaan voor een goed zwijntje boven een instapdas maar dat is wel persoonlijk. Ik weet niet precies op welke gronden je tot een keus tussen juist deze 2 komt?

Posted

Wat een goede keuze is hangt af van je voorkeuren en je budget, dat kunnen wij niet voor je beoordelen. Ik ken van deze twee alleen de Omega persoonlijk en dat is een erg capabele kwast voor een mooie prijs. Bij de Muhle is er qua kosten denk ik meer aandacht besteedt aan het uiterlijk dan aan de kwaliteit van de gebruikte haren. Verder ben ik ook wel nieuwsgierig naar het hoe en waarom van deze kwasten. De Wilkinson is schijnbaar al afgevallen? ;)

Posted

De Omega kwast wordt best vaak besproken hier op t forum geloof ik.

En Mühle is een goed merk qua kwaliteit heb ik horen zeggen.

Dus zodoende kwam ik op deze soorten.

De Wilkinson werdt als ”slecht" bevonden dus dan geef ik m'n geld liever goed besteed uit, dan dat ik rommel koop en dan als nog wat anders moet.

Posted

De echte vraag is; wat wil je van een kwast.

Wat voor de één de kwastenhemel is, dat is de hel voor nummer twee. Echte rommel is ook wel te koop maar een dure kwast die zijn waarde bewezen heeft bij velen geeft je nog steeds geen garantie op een prettig gebruik voor jou. Omdat de twee kwasten die je in deze keuze aangaf zo ver uit elkaar liggen roept dat voor ons weer vragen op. Ik begrijp dat je nu met een varkensharen kwast opschuimt en dat je een nieuwe wilt. Maar houdt je van stevig of wat slapper, zacht of wat ruiger (en dat is echt wat anders), schuim je op in een kommetje of op je gezicht, wil je groot of klein, gebruik je harde zeep of juist crème of zoek je iets dat eigenlijk alles kan en een beetje in het midden van het spectrum zit. En niet te vergeten, wat voor budget had je in gedachten? 

Keuzes, keuzes, keuzes......er is gewoon teveel te kiezen! B|

• I like it 1
Posted

Tja, ik denk dat daar t grootste probleem zit, ik weet eigenlijk niet echt goed wat ik zoek, en om nou €60,= of meer uit te geven voor een scheerkwast, dat past niet in mijn budget.

Ik heb nu een varkenshaar en die bevalt op zich prima, maar het handvat en de knot zijn van elkaar en deze had ik al een paar keer gelijmd, maar blijft niet zitten.

Nu had ik wat cadeaubonnen gekregen en dus dacht ik, die kan ik daar mooi voor gebruiken.

Ik ben niet heel consequent qua scheermethode, de ene keer in bakje, de andere keer op mijn gezicht. 

Heb nu 2x proraso scheerzeep, maar hiervoor had ik een vergulde hand. Als de proraso's op zijn komt de vergulde hand weer terug voor door de weeks en daarbij wilde ik een TOBS of een andere goede zeep erbij. Of misschien wel wat meer. Ben nog zoekende naar wat voor mij t fijnste is.

Ik hoop dat je hier iets mee kan?

Posted

Je cadeaubonnen kun je niet kwijt in China, maar een Yaqi Tuxedo van ongeveer €10 is een prima syntheet! Die kwast doet het met zeep en crème. Is het niet jouw keus, dan ben je nog geen kapitaal kwijt, maar je hebt wel een kwast, die tussen varken en das in zit en als prima syntheet door veel mensen word ervaren. Sinds kort heb ik een Vulvix Grosvenor, mengeling van varken en das, (Talibeards schuld?) ook een leuke kwast voor weinig. Wil je en goede das, dan ga je al snel voor de hoofdprijs, ofschoon een Chinese Maseto in mijn beleving de helft kost van een Mühle, maar zeker zo goed is. Helaas blijft het UEKAZ.

• I like it 1
Posted

YAQI!!! zo, ff schreeuwen hoor. Zijn top kwasten voor een lage prijs. Kan je geen misser mee maken. Yaqi is zo'n beetje de grootste kwasten producent, en de meeste kwasten hebben dan ook een Yaqi knot, zowel das als syntheet. O ja, ik heb geen aandelen of zo, gewoon een fan.

• I like it 1
Posted

Ok als we gaan promoten kan ik wel twee mix-kwasten (das + varkenshaar)aanraden, voldoende stevig en, na wat inwerken (10-20 beurtjes), voldoende zacht. Eigenlijk zijn mix-kwasten ideale 'beginners' kwasten omdat ze eigenlijk overal goed in zijn en maar een beetje onder de top zitten (volgens mij toch) voor een vriendelijk budget.

De ene staat in dit draadje, aangeraden door een gerenommeerd forum-lid (ahum);

https://www.shavingsociety.com/topic/6324-vulfix-grosvenor/?tab=comments#comment-205344

De andere komt van één van onze huisleveranciers, Barbiere di Figaro;

https://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_9&product_id=1138

Ook al weer aangeraden door een bekend forum-lid!! 9_9 

• Thanks! 1
Posted
HJBoeman schreef 1 uur geleden:

Ben een leek, en synthetisch komt mij in de oren als goedkoop/mindere kwaliteit, maar dat kan ik goed mis hebben

Dat heb je goed mis.

Posted

Staat als het goed is bij het item dat je wil bestellen. Ff een account aanmaken, dan zie je direct alle kosten. Valt heel erg mee.

Posted
Altijd nog stuk goedkoper dan een van de bekende merken........

Toch maar kostenloos in China bestellen.
Posted
Rene_Z schreef 18 uur geleden:

2x zo duur

Tja, hij moet er ook op verdienen, en vergeet belastingen niet.

• I like it 1