Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kwam vanavond een filmpje tegen en de beste man had een Wilkinson scheerkwast in gebruik. Is dit een goede kwast???

Posted

Onbekend  welke wilkinson het zou zijn geweest,

maar ik heb er eentje (met zwart handvat)

deze heeft geen body en is m.i. redelijk slap.  

Persoonlijk zou ik hem niet aanbevelen

Posted

Zonder te weten om welk model van Wilkinson  het gaat, zal het lastig zijn om een goed antwoord te geven op je vraag.

Posted

Hij zal redelijk prikkig zijn, aangezien het om een pure / zuivere das gaat.

Persoonlijk zou ik hem zelf niet kopen. Ben je er voor jezelf al uit of je een das wilt of mogelijk wat anders? (denk dan aan varken, paard of synthetisch).

Posted

Momenteel gebruik ik een hele goedkope. Merk weet ik niet en type ook niet, maar ik dacht een varkenshaar. Hij is functioneert prima verder, maar laat wel elke keer haren los. De knot heb ik al eens opnieuw vast gezet in het handvat.

Dus ik dacht, tijd voor een nieuwe, maar ja, welke?

Posted

Neem een Yaqi via aliexpress, kan niet misgaan. Keuze uit heel veel, dat dan weer wel. Een syntheet is alijd fijn.

• I like it 1
Posted

Voor minder geld koop je een fijne varkensharen kwast van Omega/Semogue of een syntheet uit het verre oosten.

Posted

Ik heb hem, hij doet het  maar hij heeft een onprettige combinatie van prikkende haarpunten (geknipt) en slappe knot. Dezelfde kwast kost in een Franse supermarkt overigens de helft. Wilkinson heeft er nog twee; varken (geknipte toppen) en mix (ook geknipt). Van die drie is de mixed nog te doen maar voor alle drie geldt dat je voor minder geld betere kwasten kunt kopen. Als je perse das wilt dan even doorsparen want deze Wilkinson das is echt niet voor de lol.

Oh ja, een kwast met geknipte toppen is nooit een aanrader voor wat betreft comfort; opschuimen doen ze echter wel gewoon.