cyric Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Hoi, Als kersverse nieuwbie op dit forum heb ik al gelijk een vraag en review. Via ebay heb ik het volgende besteld: Shaving Brush Silver Tip Badger Hair & DE Safety Razor Gift Set 1253 Heb heel lang getwijfeld en gezocht op tig sites, je ziet op een gegeven moment door de haren het gezicht niet meer Echter, pas toen ik die binnen had las ik her en der dat het om een 'Chinees' product zou gaan. In eerste instantie balen:"heb ik weer". Maar ik kan nog geen negatieve dingen vinden.. (ja handvat is een soort ijzer, had liever kunststof ofzo gehad. detail) Kwast vind ik prima. Jaren geleden ooit eens een namaak gehad van de Kruidvat en had steeds pijn in mijn gezicht. Na twee weken met de haryali, moet ik zeggen:"TOPPIE" Ligt het aan mij, dat ik onervaren ben? Heeft iemand ervaring met dit merk? Lees graag de reacties! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 De borstel is een puur dassenhaar, dat is de goedkoopste versie en is meestal stugger als een silvertip maar als je er tevreden mee bent is dat geen enkel punt, het scheermes is een namaak (of aangekocht bij en eigen naam erop geplaatst) van de Edwin Jagger. Maar voor zo'n 40 euro plus verzendkosten kan je niet klagen denk ik. Ik zou de set gewoon gebruiken en mocht je dan in de toekomst iets anders willen of upgraden dan wellicht eens kijken bij het tweedehands aanbod hier op de site of anders eens bij een van de uitstekende online shops eveneens hier aanwezig? Het gaat er alleen om of jij tevreden bent met het scheerresultaat, of je uitrusting duur of exclusief of eenvoudig is maakt verder niet uit. Welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyric Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 De borstel is een puur dassenhaar, dat is de goedkoopste versie en is meestal stugger als een silvertip maar als je er tevreden mee bent is dat geen enkel punt, het scheermes is een namaak (of aangekocht bij en eigen naam erop geplaatst) van de Edwin Jagger. Maar voor zo'n 40 euro plus verzendkosten kan je niet klagen denk ik. Ik zou de set gewoon gebruiken en mocht je dan in de toekomst iets anders willen of upgraden dan wellicht eens kijken bij het tweedehands aanbod hier op de site of anders eens bij een van de uitstekende online shops eveneens hier aanwezig? Het gaat er alleen om of jij tevreden bent met het scheerresultaat, of je uitrusting duur of exclusief of eenvoudig is maakt verder niet uit. Welkom op het forum! Tis toch een echte silvertip en niet 'gewoon' heb het met tig soorten op google afbeeldingen vergeleken. (Okay er zal toch een iets mindere kunnen zijn, maar toch) Bedankt voor de tip dat het een namaak/private label krabber is/kan zijn. Leuke site en blij dat we in Nederland ook meer en meer te zien krijgen van 'old school' scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Tis toch een echte silvertip en niet 'gewoon' heb het met tig soorten op google afbeeldingen vergeleken. (Okay er zal toch een iets mindere kunnen zijn, maar toch) Op ebay staat nochtans duidelijk dat het een puur is, hou er rekening mee dat er borstels zijn die gekleurd worden dus op afbeeldingen kan je niet altijd voortgaan. Maar evenzo kan het natuurlijk wel een silvertip zijn en dan heb je geluk gehad, als je er maar tevreden over bent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Ik ken deze borstel niet maar Silvertip is een onbeschermde naam en het komt inderdaad voor dat goedkopere haren gebleekt worden (er is een B&B draadje over dit onderwerp met een Parker kwast geweest) en als Silvertip verkocht worden. Helemaal legaal overigens. "Pure" betekent overigens ook niet dat het perse om de minste kwaliteit das gaat; enkele decennia terug was het heel gebruikelijk om iedere kwaliteit zo aan te duiden als garantie dat er geen andere haren dan van das in zouden zitten. Bovendien zijn de verschillen in kwaliteit bij de verschillende makers enorm groot. Kortom, als je redelijk zeker wilt zijn van de kwaliteit van een borstel heb je de beste kans bij een gerenommeerde fabrikant die dan wel duurder zal zijn maar toch nog enige garantie en aftersales biedt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts