Niiice Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 De meeste mensen hier kennen me van het Tweakers topic, waar ik de afgelopen tijd sporadisch heb gepost. Waarom ben ik begonnen met nat scheren? Geld en ontevredenheid. Ik was als beginnend scheerder ooit begonnen met een cartridge razor van Wilkinson, omdat ik voor 15 Euro 6 mesjes kreeg, waar ik mijn donshaartjes simpel een half jaar mee konweg werken. Een jaar later waren de donshaartjes echter veranderd in een veel stuggere baard en moest en zou ik een gladde scheerbeurt bemachtigen, zoals toen ik begon, waardoor de overstap naar een Gillette Mach 3 een feit werd. De naïve scholier in mij, werd direct gegrepen door de invloedrijke en vooral prachtige reclames en acties, waardoor ik gratis een scheermes kreeg met twee cartridges. Deze is nog een lange tijd in mijn bezit gebleven, tot ongeveer anderhalf jaar terug toen bij de lokale supermarkt alle Mach 3 mesjes waren uitverkocht...Maar nee, ook dat was niet het moment van overstappen. Ik kreeg opnieuw een gratis mes ditmaal de Fusion nogwat nogwat met 6 mesjes! Waar ik met de Mach 3 zeker een maand tot anderhalf met een mesje kon doen, leek dat met de Fusion na twee scheerbeurten onmogelijk zonder een hele dag met een pijnlijk gezicht rond te lopen. Dit nam ik echter al jaren voor lief, want ook bij de Mach 3 leek het erop dat ik mijn gezicht het beste een paar minuten kon afkoelen met ijs. "Je bent een man, of je bent het niet" dacht ik altijd maar. Enfin, lang verhaal kort, de Fusion mesjes kon ik na twee scheerbeurten niet meer gebruiken en Mach 3 mesjes waren zelfs duurder geworden dan de Fusions! Scheren leek gewoon niet meer voor mij weggelegd te zijn en een leven als holbewoner (en dus eeuwige single) had ik reeds aanvaard, totdat ik op wicked_edge en niet lang daarna Het Scheertopic terecht kwam... Sampleset van Connaught, Scheerzeep erbij, Ri Mei en een nieuwe wereld was geopend! Alles wat er daarna gebeurde zal ik verder hier met de Shaving Society moeten delen aangezien ik nog steeds aan het ontdekken ben.
Marcel Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Welkom Niiice! Ik ben benieuws wat je in de toekomst allemaal met ons gaat delen. Veel plezier!
Niiice Posted June 23, 2013 Author Posted June 23, 2013 Van de week zal ik even pronken met mijn twee vintage adjustables en hopelijk heb ik over een maand of twee de perfecte mesjes en mijn vaste routine gevonden. Ondertussen is er nog genoeg ruimte om over mijn nieuw gevonden hobby te praten met mede enthousiastelingen!
marzman Posted June 24, 2013 Posted June 24, 2013 Van de week zal ik even pronken met mijn twee vintage adjustables en hopelijk heb ik over een maand of twee de perfecte mesjes en mijn vaste routine gevonden. Ondertussen is er nog genoeg ruimte om over mijn nieuw gevonden hobby te praten met mede enthousiastelingen! Er zal vast wel iets in de samplepack zitten wat je erg fijn vind
Frans Posted June 24, 2013 Posted June 24, 2013 Hallo Niiice, Mooi verhaal! Heel veel plezier met de weg van het echte scheren!! Groet, Frans
Recommended Posts