Jump to content

efsk

Recommended Posts

Nog een geinig Frans dingetje.

Dit exemplaar in een mooi blikje. Uitsparingen voor de onderdelen, pakje mesjes erbij, gebruiksaanwijzing aan de binnenkant van het deksel, netjes allemaal. Ik had al eens een ander, die is naar @KugelFanger Teun gegaan, die zat in een simpel erg klein kartonnen doosje. Vinnik dit toch mooier.

De krabber zelf is een onooglijk aluminium dingetje, met een gestanste onderplaat, dat je je afvraagt waarom maak je het. Nu ja, die vraag wordt beantwoord door het zwarte dingetje wat tussen het mesje en de onderplaat geplaatst moet. Dat extra plaatje veert, en maakt de krabber dus traploos instelbaar: de greep kan meer of minder strak aangedraaid, zorgende voor een meer of minder grote bladegap, terwijl het verende geheel het mesje toch strak houdt. Geen markeringen, dus reproductie van de goeie stand is een beetje op gevoel, maar je kunt alle ingewikkelde mechanismen dus ook gewoon vervangen door een zwart plaatje.

Nog niet geprobeerd, wellicht kan Teun er wat over zeggen? (zittie al onder de plak of is hij alleen maar afwezig omdat hij zich daarop voorbereidt?)

DSC00739.JPG

DSC00740.JPG

DSC00741.JPG

DSC00742.JPG

DSC00743.JPG

DSC00744.JPG

DSC00745.JPG

DSC00747.JPG

DSC00748.JPG

DSC00749.JPG

• I like it 6

• 1 month later...

Ik heb het krabbertje wat ik van jou heb gekregen al meerdere keren gebruikt, en ik moet zeggen dat ie erg goed scheert.

Hij is erg licht waardoor ie ietswat moeilijkheid gaf in het begin (ik ben wat zwaardere krabbers gewend). "Eenmaal goed" ingesteld scheert hij fenomenaal (zonder gekheid), het goed instellen is bij de mijne soms een beetje raar, omdat ie tussen een soort van veer het mesje klemt wil het wel is voorkomen dat het mesje scheef gaat zitten en/of oneven het mesje vertoont. Het is een kleinigheid want het mesje plaatsen duurt nooit langer dan 10sec, maar je moet even op de bovenkant kijken of alles goed gaat (een beetje het zelfde wat je doet bij de fattip en 37c)

Tip aan jou Richard, ZEKER het proberen waard bij mij is dit eentje die toch in regelmatige routine zit (ook al ben ik de laatste tijd niet zoveel op het forum, ik scheer me regelmatig met deze krabber). Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook redelijk jaloers ben op het mooie metalen doosje, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zowiezo al jou krabber mooi vindt :P

@talibeard Dit is zeker een Less is More krabber, en de mijne gaat ook zeker niet meer weg

• I like it 1