Henk-Jan Posted June 25, 2018 Share Posted June 25, 2018 Hoi allen, ik heb een vraag/opmerking. Mijn vader doet altijd met warm water in de kwast zijn baard/gezicht nat maken (rondjes draaien). Zo is hem dat geleerd door zijn vader en de toenmalige barbier. Doet iemand dit hier ook zo???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 25, 2018 Share Posted June 25, 2018 Persoonlijk niet maar ken verschillende mensen die dat inderdaad doen, toeval of niet allemaal oudere mensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 25, 2018 Share Posted June 25, 2018 Alleen met warm water, dus geen zeep of crème? Ik gebruik een kwast enkel geladen, dus met zeep of crème. Ik scheer me overigens altijd na het douchen, dat zou de haren voldoende zacht moeten maken. Aangezien deze vraag niet specifiek over kwasten gaat verplaats ik hem maar algemeen scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk-Jan Posted June 25, 2018 Author Share Posted June 25, 2018 Marcel schreef 1 uur terug: Alleen met warm water, dus geen zeep of crème? Ik gebruik een kwast enkel geladen, dus met zeep of crème. Ik scheer me overigens altijd na het douchen, dat zou de haren voldoende zacht moeten maken. Aangezien deze vraag niet specifiek over kwasten gaat verplaats ik hem maar algemeen scheren. Helemaal prima dat verplaatsen... Mijn vader doet eerst de kwast in een mok warm water en dan inweken. Daarna scheerzeep op de gebruikelijke manieren.. (meestal op gezicht inzepen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 25, 2018 Share Posted June 25, 2018 Ik vind het geen vreemde geachte. Effe lekker warm water in de baard masseren maakt dat de haren al wat verzadigder zijn en dus zachter. Eigenlijk veroorzaak je min of meer hetzelfde effect als Marcel (en ook ik trouwens) met vooraf douchen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Gewoon wassen voor het scheren met washandje, gezicht niet afdrogen, schuimkloppen, opkwasten en scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk-Jan Posted June 26, 2018 Author Share Posted June 26, 2018 Ja, zo doe ik dat ook meestal. Ik scheer me altijd voor het douchen s'avonds, dit vind ik wat prettiger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Hier omgekeerd, scheer me meestal na het douchen, dan is voor bevochtigen niet echt nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sacre Bleu Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Ik volg de methode die Harkos beschrijft. Overigens enkel met koud water. Werkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Zo begin ik inderdaad; met een natte kwast gezicht bevochtigen voor een 10/20 seconden, dan pre shave erop en vervolgens beginnen met zeep in de kwast te laden. Na het inzepen wacht ik dan vaak nog een minuutje en dan ga ik aan de gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoolder Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Ik heb dit ook eens getest maar vond dat bij kortere haren het water toch ook lekker de badkamer bevochtigde. Ik vul een bakje met warm water waar ik voor het inzepen wat van gebruik om het gezicht nat te maken. Waar ik tevens op let omhet wel degelijk op mijn gezicht te krijgen en niet op de kleren of de vloer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Mijn opa deed dit ook altijd. Zelf wissel ik af, soms inderdaad de natte warme kwast over het gezicht vooraleer ik zeep ga laden. Op die manier weet ik dan ook dat er niet teveel water in de kwast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted June 26, 2018 Share Posted June 26, 2018 Met heet water met de handen dan met natte kwast en dan kopsoppen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk-Jan Posted June 26, 2018 Author Share Posted June 26, 2018 Wel leuk, al die reacties. Met elkaar onze techniek verbeteren!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk-Jan Posted June 26, 2018 Author Share Posted June 26, 2018 https://www.manandshaving.nl/clubman-pinaud-osage-rub-after-shave-lotion-414ml Dit is ook best heftig spul!!!! Wel lekker verkoelend Vind de geur wel een beetje té. Overweldigend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene_Z Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 Als ik niet eerst douche, gebruik ik een natte warme doek. Werkt perfect. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 @HJBoeman Zelf Donald Trump gebruik het. Dan kan het geen fake zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted June 27, 2018 Share Posted June 27, 2018 gewoon wat warm water aan de wasbak op mijn gezicht gooien en dan inzepen, en gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moods Posted June 28, 2018 Share Posted June 28, 2018 (edited) HJBoeman schreef op 26-6-2018 om 23:40: https://www.manandshaving.nl/clubman-pinaud-osage-rub-after-shave-lotion-414ml Dit is ook best heftig spul!!!! Wel lekker verkoelend Vind de geur wel een beetje té. Overweldigend Heerlijk spul. Ik ben grootverbruiker en heb drie vier(!) flessen op voorraad Edited June 28, 2018 by Moods Ik bedacht me net dat ik ook een fles op mijn werk heb staan :-) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts