Jump to content

Inweken van je baardharen met kwast?

Henk-Jan

Recommended Posts

Hoi allen, ik heb een vraag/opmerking.

Mijn vader doet altijd met warm water in de kwast zijn baard/gezicht nat maken (rondjes draaien). Zo is hem dat geleerd door zijn vader en de toenmalige barbier. Doet iemand dit hier ook zo????

Alleen met warm water, dus geen zeep of crème?

Ik gebruik een kwast enkel geladen, dus met zeep of crème. Ik scheer me overigens altijd na het douchen, dat zou de haren voldoende zacht moeten maken.

Aangezien deze vraag niet specifiek over kwasten gaat verplaats ik hem maar algemeen scheren.

Marcel schreef 1 uur terug:

Alleen met warm water, dus geen zeep of crème?

Ik gebruik een kwast enkel geladen, dus met zeep of crème. Ik scheer me overigens altijd na het douchen, dat zou de haren voldoende zacht moeten maken.

Aangezien deze vraag niet specifiek over kwasten gaat verplaats ik hem maar algemeen scheren.

Helemaal prima dat verplaatsen...

Mijn vader doet eerst de kwast in een mok warm water en dan inweken.

Daarna scheerzeep op de gebruikelijke manieren.. (meestal op gezicht inzepen)

Ik vind het geen vreemde geachte. Effe lekker warm water in de baard masseren maakt dat de haren al wat verzadigder zijn en dus zachter. Eigenlijk veroorzaak je min of meer hetzelfde effect als Marcel (en ook ik trouwens) met vooraf douchen.

Zo begin ik inderdaad; met een natte kwast gezicht bevochtigen voor een 10/20 seconden, dan pre shave erop en vervolgens beginnen met zeep in de kwast te laden. Na het inzepen wacht ik dan vaak nog een minuutje en dan ga ik aan de gang.

Ik heb dit ook eens getest maar vond dat bij kortere haren het water toch ook lekker de badkamer bevochtigde.

Ik vul een bakje met warm water waar ik voor het inzepen wat van gebruik om het gezicht nat te maken.

Waar ik tevens op let omhet wel degelijk op mijn gezicht te krijgen en niet op de kleren of de vloer. 

Mijn opa deed dit ook altijd.

Zelf wissel ik af, soms inderdaad de natte warme kwast over het gezicht vooraleer ik zeep ga laden. Op die manier weet ik dan ook dat er niet teveel water in de kwast.

HJBoeman schreef op 26-6-2018 om 23:40:

https://www.manandshaving.nl/clubman-pinaud-osage-rub-after-shave-lotion-414ml

Dit is ook best heftig spul!!!! Wel lekker verkoelend

Vind de geur wel een beetje té.

Overweldigend

Heerlijk spul. Ik ben grootverbruiker en heb drie vier(!) flessen op voorraad ;-)

Edited by Moods
Ik bedacht me net dat ik ook een fles op mijn werk heb staan :-)
  • Haha 1