Jump to content

Recommended Posts

Posted

Trouwens nog een tip voor degenen die wachten op behandeling in het ziekenhuis. Ondanks het stempeltje urgentie bleek ik in het ziekenhuis 9 weken te moeten wachten op een MRI scan. De afspraak met de neurochirurg was pas weer 2,5 week daarna en de wachttijd voor een operatie was al opgelopen door vakantie en personeelsgebrek tot eind oktober!! 

Dit was een een nare gedachte dat ik nog 4 á 5 maanden met de pijn moest doorlopen, figuurlijk dan wat lopen ging bijna niet meer.

Nu was Gerda al eens behandeld in de Bergman kliniek en hier contact mee opgenomen. Zodra we een nieuwe MRI scan hadden en de medische gegevens opgevraagd hadden bij het ziekenhuis konden we binnen een week terecht bij de neurochirurg. Dus weer even zoeken kwamen we bij een MRI kliniek uit en in plaats van 9 weken wachten in het ziekenhuis kon ik twee dagen later onder scan (Let wel op want niet elke zorgverzekeraar vergoed het maken van een scan bij dit bedrijf)

Gesprek op donderdag met de neurochirurg van de Bergman kliniek en ook hij zag de urgentie in en na enige uitleg en vooral uiteenzetten van de risico's van de operatie is zijn volgende vraag: zullen we je volgende week donderdag maar opereren??? 

Anderhalf uur later vervolgens het gesprek met de Anathesist oftewel alles achter elkaar in één dag.

De dag dat ik geopereerd ben was de dag dat ik in het ziekenhuis pas de MRI scan kon laten maken!!

Dus door naar de Bergman uit te wijken ben ik een maand of 4 eerder geopereerd

Dan na de operatie lig je alleen op een éénpersoons kamer die niets van een ziekenhuis kamer in zich heeft maar meer van een ruime luxe hotelkamer, mooi zitje voor het bezoek, stemmige kleuren en eigen badkamer en WC.

Dus als je vast loopt op lange wachtlijsten in het ziekenhuis is het raadzaam om eens om je heen te kijken naar alternatieven, maar informeer wel goed bij je verzekeraar of die de kosten van de kliniek waar je uit komt dekt.

Dan nog een aardige toevalligheid toen we de eerste keer ernaar toe rijden kwam het adres me wel heel bekend voor want het gebouw was het vroegere hoofdkantoor van Hagemeyer alwaar ik menig jaartje in dienst ben geweest, de wereld is kleinxD

• I like it 1
Posted

Verschil met ons apenlandje is groot, hier werken ze zowat de klok rond , veel Nederlandse mensen laten zich hier behandelen, hoe dat met de verzekering zit weet ik niet. 

• I like it 1
Posted

Alléé Hans wat voor een vraag is dat nu, dat gebruiken ze alleen als laatste hulpmiddel als iemand niet meer bij te brengen is, te herkennen aan het vreselijk gegil als het lukt, echter moeilijk om verpleeg personeel te vinden die dit wil toepassen ondanks de behoorlijke gevarenpremie die ze er voor krijgen.

• I like it 1
  • Haha 1
  • 2 months later...
  • 5 weeks later...
Posted

Helaas regent het weer op dezelfde plaats, straks maar een beterschaps kaart op de bus doen voor onze koning ?

Sterkte en hopelijk ben je snel geholpen Hans! ❤️

image.thumb.jpeg.3b56c3a10cccfb2010781b5739a16766.jpeg

Posted

Ai weer onder de pannen in het ziekenhuis Hans hoop dat je je snel weer wat beter voelt

Posted

Aha kijk nu eens Snuffie was weer bezorgd ach ja het kenmerk van een echte vriend, daarnaast dus wil ik die leden hierboven die hebben laten blijken dat ze ook met me begaan zijn wederom danken voor hun sterkte wensen. :5a24cf7271290_EmojiSmiley-108:

Het was weer een volkomen onverwachte doorwaakte nacht en dag in het ziekenhuis en op de één of andere manier moet ik altijd een wat afwijkende vorm van een malheur hebben.

Afijn weer een paar pillen erbij en met  het fijne vooruitzicht dat ik met de nodige voorrang nog wat onderzoeken mag ondergaan mocht ik gelukkig weer naar huis.

Kunnen we weer heerlijk over scheren praten. :)

• I like it 4