ChrisVanMeer Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Vandaag is het zover: Shaving Society bestaat officiëel 5 jaar. Zelf heb ik er maar anderhalf jaar van meegekregen, maar er zijn mensen onder ons die het begin natuurlijk mee hebben gemaakt. Misschien is het leuk onder het mom van "oude koeien uit de sloot" dat er wat anekdotes van vroeger gedeeld kunnen worden? 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Goh man wie had dat gedacht, ik in ieder geval niet, toen het forum juist uit de grond was gestampt door enkele mensen van het eerste uur vermoede ik dat het al snel zou verpieteren wegens te weinig interactie, er waren immers al zoveel scheerforums. Redelijk wat mensen van het eerste uur zijn nu nog aanwezig op het forum ? Een paar dingen die me bijgebleven zijn? Dat in het begin sommigen ervan opkeken dat er mensen waren met meer dan tien scheerattributen in hun arsenaal Richard zijn verzameling starte na aanschaf van zijn eerste slant Joost met zijn fantastische verzameling custom messen en de vele pagina's lange discussies, zowel informatief als onderhoudend Het eerste vrouwelijk lid met een ietwat ondeugend trekje Ons eigen forum pispaaltje Het eerste zelf gesmede scheermes op het forum De discussies over slijpen en stenen die op gang kwamen Het schoorvoetend verschijnen van een zeker persoon uit Utrecht die al een tijdje het forum volgde maar door zijn vrouw gepusht werd om zelf deel te nemen aan de discussies wat hij in eerste instantie niet durfde omdat ie dacht niks te vertellen te hebben . Nu kunnen we hem het zwijgen niet meer opleggen, alles wat ook maar enigszins tot schuim te verwerken is moet door zijn handen gaan, hij heeft ook iets met rioolwerkers denk ik. (Hij word trouwens vandaag geopereerd) De opkomst van een handvat draaier en borstelmaker De voorzichtige eerste stapjes van een landgenoot die wat beters wou dan zo'n mach 25 maar het heel beperkt wilde houden (nu 20 krabbers en 50 messen later .....) Het idee om een "show je aankopen" te starten wat zoveel betekende als een labo waar ze besmettelijke ziektes onderzoeken maar alle deuren open laten staan, het virus verspreide zich dan ook razendsnel onder de leden en is nog altijd actief Zoveel dingen die ik vast nog vergeet maar hieronder wel door anderen zullen aangehaald worden. O ja ook de vele persoonlijke contacten via email maar ook in het echte leven die ik er aan overhield, de behulpzaamheid onder de leden, met andere woorden voor mij mag het nog héél lang zo doorgaan, met dank aan de mensen ook die achter de schermen toch een hoop werk en tijd spenderen om het draaiende te houden ? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gyedema Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Gaat rap.... Wat me vooral bijgebleven is, is de continue discussie met één van de leden (iets met Dragon of zo, geen idee, Bram en Emiel weten het vast nog wel) maar na rijp beraad werd besloten dat ik degene was die em een ban van een week aan zijn broek mocht hangen. Nog nooit zoiets meegemaakt zoals die discussie. Achteraf wel goed lachen! Maar dan zit ik hier al 5 jaar - 1 dag dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Dat kan ik me niet meer herinneren, wel dat in al die tijd heel weinig mensen op de vingers werden getikt wat dan wel weer mooi is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Gefeliciteerd allemaal! Vijf jaar alweer... Dat had ik nooit kunnen denken, zo adhoc als het forum zonder vooropgezet plan uit de grond werd gestampt. De eerste weken waren inderdaad pittig Gerben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 In internet termen ben je met vijf jaar wel al senior. hebben we toch goed gedaan met zn allen ... Joost mis ik. Jaap, hoe disruptief ook, kon ik toch ook wel vaak om lachen. Het mooiste hier is de sfeer. Gewoon vrijwel nooit irritatie, bijna nooit nodig om in te grijpen door de mods, toch mooi. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Wat leuk, dat doen we goed!Gefeliciteerd allemaal!Ik heb het nog een week of drie afgewacht, voordat ik lid werd.Ik las en schreef op the Shave Den, nu lees ik daar nog wel, maar post er nog nauwelijks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Tjebbe schreef 18 minuten geleden: Ik heb het nog een week of drie afgewacht, voordat ik lid werd. Ik las en schreef op the Shave Den, nu lees ik daar nog wel, maar post er nog nauwelijks. Ik was voor we dit forum oprichtten ook actief op diverse Engelstalige forums, sindsdien kom ik daar nog maar zeer mondjesmaat. Het leven zonder de, met name Amerikaanse, hypes en hosannaverhalen, vind ik best aangenaam ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Iets later ingestapt, maar nog steeds aanwezig. Proficiat allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
merwtje Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Mooi resultaat na die vijf jaar! Ik zie dat ik er ook snel bij was toen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 merwtje schreef 19 minuten geleden: Mooi resultaat na die vijf jaar! Ik zie dat ik er ook snel bij was toen. Volgens mij heb ik jou toen geronseld ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_G Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Gefeliciteerd !! mooi prestatie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Niet van het eerste uur , maar 2 weekjes later ongeveer. Sindsdien niet meer weg geweest. Iets wat een dagelijkse noodzaak was, is inmiddels tot een hobbymatige positief ervaren dwangneurose geworden. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moods Posted June 21, 2018 Share Posted June 21, 2018 Van harte met dit jubileum. Ik ben nog een forumbroekie van nog geen jaar, maar aangezien ik veelvuldig de zoekknop gebruikt heb, ben ik verschillende pittige discussies tegengekomen. Uiteraard hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn; onenigheid/discussie maakt het forum namelijk ook levendig. Gisteren nog een draadje zitten lezen waarin CeesT en Marco elkaar in de haren vlogen. En in de zoekresultaten komt ook regelmatig een Gusto tevoorschijn, waarbij ik me afvroeg of hij al die dingen nou echt meende, of dat hij aan het trollen was Wat dat betreft zijn we nu geloof ik wel in een wat rustiger vaarwater terechtgekomen. Ik vind de sfeer altijd prima en voel me hier prima thuis en op mijn gemak. Houden zo! Op naar de volgende 5 jaar zou ik zeggen. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Ik werd door Eric (BdF) gewezen op dit forum even na de geboorte ervan. Kleiner en wat minder interactie (hoewel, met @Hanskoning alleen heb je al unilaterale actie genoeg ) dan de Amerikaanse (lees B&B) maar ook veel minder gebakken lucht en wat meer nuchterheid. Kortom een relaxte plek om lekker te OH-en over dingen waar je in de meeste gezelschappen niet mee hoeft aan te komen. Gefeliciteerd en op naar de volgende 5 jaar! 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 B&B, dan noem je ook wat! Anyway, gefeliciteerd en op naar het komende lustrum Edit: ik ben hier naartoe gesleept door Shaggy a.k.a. Remco, die zelf zijn interesses alweer een tijdje verlegd heeft. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 valt me trouwens op de B&B en de Shaving Room de laatste tijd weinig interessant meer zijn (komt ook omdat er bepaalde producenten geweerd worden vermoed ik, dingen die op andere forums volop in de belangstelling staan zie je hier vaak haast niet). De Duitse forums zijn ook weinig actief met al dat gedoe van de laatste tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Wat me op B&B vooral opvalt is dat het zich in kringetjes rond beweegt en dingen die 5 jaar of langer geleden al lang waren uitgezocht weer opnieuw (zonder de 'aanwezige' kennis) ter discussie staan. Blijkbaar is je mening ventileren, ongehinderd door kennis of inzicht, een stuk interessanter dan de 'zoek'-functie gebruiken. Hoogst vermoeiend..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Snuff schreef 25 minuten geleden: De Duitse forums zijn ook weinig actief op http://www.forum-der-rasur.de gebeurt toch wel wat hoor. afdoende interessante discussies, wellicht niet allemaal over wat er aan geweldig nieuws bestaat, maar toch. talibeard schreef 6 minuten geleden: Wat me op B&B vooral opvalt is dat het zich in kringetjes rond beweegt en dingen die 5 jaar of langer geleden al lang waren uitgezocht weer opnieuw (zonder de 'aanwezige' kennis) ter discussie staan. Blijkbaar is je mening ventileren, ongehinderd door kennis of inzicht, een stuk interessanter dan de 'zoek'-functie gebruiken. Hoogst vermoeiend..... inderdaad gezeik daar. Alles extreem gefragmenteerd en herhaling van zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Ja dat wel Richard, ik had duidelijker moeten zijn , de twee andere Duitse forums doelde ik op, denk dat een hoop mensen met al dat recente gedoe gekozen hebben voor de nieuwe start en dat het daarom op de andere nu stil is. Eigen schuld dikke bult. Ik vond de shavenook vroeger heel goed maar ja dan komt er toch weer commercieel iemand om de hoek kijken en ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 23, 2018 Share Posted June 23, 2018 Ja, dat was een bijzonder vreemde situatie, heb dat van dichtbij mee mogen maken, en er na afloop onder genot van een bakkie ook uitgebreid over gesproken met een van de moderatoren daar. Nu ja, ik blijf er kijken en posten, en zie het verder, zoals de meesten van ons bij Forum der Rasur als het archief. Kleine disclaimer: ik zie de wereld gekleurd, ben mod bij FdR. TSN kijk ik eigenlijk alleen nog voor de BST, waar soms mooie dingen langs komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 kalerolf schreef 5 minuten geleden: Ik zeg vooral doorgaan. (Van wie was dat ook al weer.) Barrie S. ? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted June 25, 2018 Share Posted June 25, 2018 Ik ben sinds mijn registratie ook niet weggeweest, gaat ook niet gebeuren. Hopelijk kunnen we nog lang zo door gaan. Wat B&B betreft, ik volg enkele subfora van het Scheerbeurt van de Dag topic (Clubs & Brotherhoods). Verder weinig te zoeken daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted June 25, 2018 Share Posted June 25, 2018 Snuff schreef op 23-6-2018 om 12:55: valt me trouwens op de B&B en de Shaving Room de laatste tijd weinig interessant meer zijn (komt ook omdat er bepaalde producenten geweerd worden vermoed ik, dingen die op andere forums volop in de belangstelling staan zie je hier vaak haast niet). De Duitse forums zijn ook weinig actief met al dat gedoe van de laatste tijd. Een tijdje geleden heb ik in de slow-chat topic vermeld dat B&M Seville tijdelijk in de Reserve zeepbasis te verkrijgen was (pre-order, was een topic over op reddit, meerbepaald in r/wetshaving). Ik had daarom een topic aangemaakt op B&B in de hoop enkele leden een plezier te doen met het nieuws, maar een moderator vond het nodig om het topic te verwijderen aangezien het nieuws van reddit kwam. Zijn uitleg in een privébericht was: "I don't imagine that you would see any BMW literature at a Mercedes dealership." Beetje kinderachtige mentaliteit als je het mij vraagt. Ik kom er zelf ook niet zo vaak meer. Op dit forum ben ik veruit het actiefst. Op reddit is het vooral lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts