koenfucius Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Mulcuto Schrägschnitt (plastiek) Wizamet super iridium Omega varken Lea scheerzeep Nivea sensitive balsem Nogmaals de mulcuto en alweer prettige scheerbeurt. Als kwast een goedkope omega - doet wat ie moet doen. Een fijne dag 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireshrimp Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Merkur 34C(Voshkod) Shavemac LE2018 Silvertip D01 2-band 24mm bulb Barberia Aquae Wimmies scheerkom Clubman Citrus Musk Cologne Arko cool ASB De prik gaat langzamerhand uit de nieuwe kwast, het is al een heel verschil met het eerste gebruik. We gaan de goede kant op... 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Stirling 26/54,Klar Kabinett,RazoRock Mamba,Feather (3),Tunney aluin,Antica Barbieria Colla Apricot Hull.Prima scheerbeurt. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Mühle R89 met Feather mesje (4) AP Shave Co cashmere Mickey Lee Soapworks Réunion Aluin Myrsol formula K L'Oréal hydra balm Fijne werkweek iedereen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 @onno en daarom hebben we nou tegen het VVS gedemonstreerd. De helft van je beeld ligt naast de foto man! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 efsk schreef 1 minuut geleden: @onno en daarom hebben we nou tegen het VVS gedemonstreerd. De helft van je beeld ligt naast de foto man! Je bent natuurlijk benieuwd wat voor stalen kop aan dat steeltje zit. Het was wat vroeg vanochtend. Gelukkig ben ik niet de helft van mijn gezicht vergeten te scheren. Het was de ATT S1 kop. Vanochtend viel me op dat ie toch wel precisie vraagt in de juiste scheerhoek i.c.m. de nodige spierkracht. Wat zijn die metalen krabbers allejezus zwaar zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 onno schreef 15 minuten geleden: daarom hebben we nou tegen het VVS gedemonstreerd Verbond van Vlaamse Speleologen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 ChrisVanMeer schreef 6 minuten geleden: Verbond van Vlaamse Speleologen? https://www.geenstijl.nl/4101941/dit_is_een_betaalde_boodschap_van_stichting_internet_against_vertical_video_syndrome/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Ah Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Ik was even over de afkorting gestapt. Hilarisch!! Nu heb ik persoonlijk niets tegen zwarte balken. Met name horizontale balken bieden personen veel privacy. En als ik het goed begrijp is @efsk daar ook een vurig voorstander van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Jeruzalem Harkos® Fibre, Via Barberia Shave Soap Fructi, Fasan Slant #42, Wizamet Super Iridium 2e x, Pinaud-Clubman Citrus Musk Eau de Cologne, Mennen Beaume Apaisant ASB. Kwast en zeep: Jeruzalem Harkos® Fibre en Via Barberia Shave Soap Fructi: Paar dagen geleden vroeg iemand, wat een goede harde zeep om een vriend te geven is en mijn spontane reactie was de Omega Fructi. Niet al te duur, lekker geurend naar citrus met in de top rode grapefruit, erg vettig en makkelijk opschuimend met een romig resultaat waren mijn visioenen. Laat deze nu vanmorgen volgens mijn kiezer aan de beurt zijn en ja, die kan je weggeven, maar eerst 1 voor jezelf kopen! Zo wat wordt ik daar weer vrolijk van. Met de Mühle fibre in en mooi olijfhouten handvatje opgeklopt in de warme Poolse scuttle zo een schuimexplosie, zoals reeds beschreven. Ruim voldoende voor 3 rondes. Mesje en krabber: De Wizamet Super Iridium voor de 2e x gebruikt. De Wizamet voor de 2e x voelt, net als de Polsilver de 1e x, prima voor mij geen onderscheid te herkennen in deze fase. Scherp, zacht en snit onder elke hoek. Nu maakt een combi vaak ook veel verschil en varieert dat van mesje tot mesje. De vanmorgen gebruikte Fasan slant is wel even wat anders, dan de Blackbird, maar scheren alle twee als de beste. Nou en dan komen deze mesjes tot hun recht. Effectief en pijnloos scheerwerk, zo als iedereen dat wel wil! Morgen de Polsilver in de Fasan. Resultaat: BBS. Tot slot: De citrus nog even verlengd met de citrus musk van Pinaud, lekker fruitig. Mennen aftershave voor het prachtige velletje. Helemaal in de stemming om een stoofschotel in de slow cooker te maken van varkenswangetjes in St. Bernardus Abt 12 bier met ui, knoflook, mosterd, tijm en bruine suiker, dat nu heerlijk achter me staat te geuren, terwijl ik dit schrijf. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze Wholly Kow - Cuero Oscuro Guillermo Hoppe "Magnetica" 6/8 Tunney aluin Uitzonderlijkerwijs een scheerbeurt in de ochtend, en dat opent altijd nieuwe mogelijkheden op het gebied van zeep. Bijvoorbeeld deze Cuero Oscuro, een zeep met geheel eigen maar vooral zeer sterke geur die ik in de avond niet gebruiken kan wil ik niet dat het bed drie dagen later nog naar ledervet ruikt. Voor wat betreft eigenschappen geen klagen, hoewel ik de water-zeep-verhouding niet helemaal juist had tegen het einde, maar dat ligt aan mij, en liet zich bovendien eenvoudig corrigeren. De Hoppe heet niet alleen magnetica, is ook magnetisch en of dat er wat mee te maken had weet ik niet maar de haren grepen zich stevig vast aan het mes als waren ze bang op het gelaat achter te blijven. Glad in drie, en dat op de meest comfortabele wijze. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 @onno balken voor de privacy zijn uitstekend, maar die breeje zwarte klodders links en rechts als iemand wat probeert te filmen zijn natuurlijk volkomen ruk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Een Nichiri Frameback 13/16 mocht vanochtend de klus klaren. Probleemloos Fijne dag 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 efsk schreef 1 uur geleden: @onno en daarom hebben we nou tegen het VVS gedemonstreerd. De helft van je beeld ligt naast de foto man! En ik zie nu voor het eerst dat Chiseled overgegaan is op ovale potten. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Heerlijk zo'n opmaakzeep met voldoende Lemon geur in combinatie met de prachtige helderwitte kristalletjes. De Razorock Plissoft maakte er natuurlijk een prachtig schuim van wat gedrapeerd over de Prep pre-shave cremé voor een heerlijk koelende maar uitstekende glijlaag zorgde. De 37C met het Gillette Indian Black mesje deed het schonende werk met een uitstekend resultaat en dat is altijd weer fijn. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Datum: 18 Juni 2018 Scheerzeep: D.R. Harris Sandalwood Scheerkwast: Maseto Silvertip Badger 30mm Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Personna Platinum (nieuw mesje) Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling Bij z'n derde scheerbeurt heeft de Maseto Silvertip z'n eerste haartje verloren. Wat mij betreft een topprestatie. 't Is momenteel m'n favoriete scheerkwast. Ik heb nog 9 ongebruikte scheerzeep/scheercrème samples liggen, maar ik had geen zin om te knoeien met een scheerkom, dus het is opnieuw D.R. Harris Sandalwood geworden. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 SvdD 20180618. Kwast: M keramiek / APShaveCo SynBad (synth.). Musgo Real Lavender scheercrème (monster). Rockwell / R4. Sputnik Teflon (4). Jan's Splash "Lavender Cashmere". De scheercrème is weer een aanvulling op de lavendel zepen/crèmes die ik geprobeerd heb. Mijn nieuwe ranglijst: -1- Musgo Real Lavender -2- Simpsons Lavender & Vetiver -3- Ach Brito -4- T.O.B.S -5- Czech & Speake Oxford & Cambridge -6- Bon Berger Lavande Orange -7- Castle Forbes -8- Monsavon -9- Razor Master "Erin" De Musgo Real heeft de Simpsons van de eerste plaats verdreven en de Rockwell met de R4 plaat leverde een comfortabele scheerbeurt met glad resultaat. Eens zien of de Rockwell met de R5 of R6 nog fijner scheert ... 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Wat fijn om met een hele set van Stirling te kunnen scheren.Met de Rockwell van plaat 5 voorzien was het een waar genot!Ik kan deze geur zeker aanraden.Een fijne zoete snoep-achtige sinasappel geur, zalig en ook nog met menthol!DFS!Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
rjtpeters Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Nog even op de valreep mijn scheerbeurt van de 17de: Muhle stylo (r89) Personna platinum (1) Stylo brush (sivertip) Tobs mr. Taylor creme Baum abs Ik vond het tijd worden voor een nieuw mesje. De oude lord ss was niet comfortabel meer, mag ook wel na 8 keer scheren. De kai's zijn nog niet binnen, dus maar even een personna. Wat kleine bloedpuntjes; maar had net voor vaderdag nieuwe aluin gekregen (die met het voetje ?) Niet mijn favoriete mesje, waarschijnlijk word het de 2de keer beter (heb ik vaker met nieuwe mesjes). De tobs vind ik echt heerlijk, ik denk tot nu mijn favoriete geur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 Vanavond na het voetbal weer even ontspannen. - Proraso pre sensitive - Vulfix soap tablet - Vulfix 404 Grosvenor (mixed) - ATT Calypso R1 - Captain rood (1) - 4711 AS Eerste keer met de ATT aan de gang en ook met deze Vulfix harde zeep. De zeep geeft (nog) weinig geur af maar lijkt een prettig product. Schuim is al de eerste keer rijk en vol en klopt lekker op. De Calypso (R1) maakt van de goedige Captain een beetje een bijtertje, althans tegendraads. Met de vleug mee een zeer efficiënte combo, er zijn weinig andere (denk Fatip) die in één gang zo schonend zijn. Het mesje laat zich nauwelijks voelen en dat maakt dan ook te vrij op mijn moeilijke plekjes (met 'weerborstel') in de hals; dat leverde later prik op met de AS maar wist ik toen ook al. Tegendraads nog steeds zeer effectief maar hier is het wel even zoeken naar de juiste hoek, echt net anders dan ik gewend ben. Niks opengehaald maar af en toe was de Captain wat rasperig en dat ligt aan mij; gewoon vlieguren maken met dit ding. Overigens zou ik dit geen milde krabber durven noemen; nu heb ik al weken met hele milde krabbers geschoren en de stap is behoorlijk. Agressief is-ie ook niet maar in het midden met een agressieve ondertoon. Verder hoor je in alle reviews (en ook op de site) dat de krabber zo luid is maar dat valt eigenlijk nogal mee. Mijn LM68 (ook alu) is luider maar ook die haalt het nog lang niet op een SE. Beetje prik in de hals van de 4711 maar beslist niet ontevreden over mijn eerste scheerbeurt met de ATT. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denko Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 De Prep heb ik ooit eens gekregen van iemand, maar hij is nu bijna op [emoji20]. Weet iemand een adresje waar vervanging te koop is, want ik vind dit een erg fijne en verzorgende ASB. Volgens mij heb ik die hier in de supermarkt gezien, als het klopt neem ik hem wel mee voor je terug naar NL. Laat maar weten of je dat wilt.SvdD: Razor: Rockwell 6C (3)Blade: Feather (1)Brush: 26mm Galaxy Y2Soap: Proraso greenPost: Floid VigorosaSinds ik bergen proraso heb gehaald voor mensen leek het me wel zo netjes het spul een paar keer te gebruiken. Scheerbeurt ging heerlijk soepel weer. (die rockwell is me toch een uitvinding) alleen ik mis een beetje de vettigheid van een tallow zeep in proraso. Maar met 1/15e van de prijs van een Seville oid doet hij het toch verdomd goed.Even een foto zonder de proraso, die zit alweer in de kofferVerstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted June 18, 2018 Share Posted June 18, 2018 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted June 19, 2018 Author Share Posted June 19, 2018 Mulcuto Schrägschnitt (plastiek) Wizamet super iridium Vigshaving finest badger 24mm Vreto citrus mix Nivea sensitive balsem Alweer een fijne scheerbeurt - ik herinner me wel weer waarom ik deze kwast minder gebruik dan bv. de maseto of de yaqi - elke keer verliest hij toch 1 of 2 haartjes. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts