Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sinds dat ik een kilootje of 30 lichter ben, ervaar ik bij het scheren, dat als ik de huid strak trek, het lijkt alsof de huid teveel wordt opgetrokken, waardoor ik niet op alle vlakken een glad resultaat ervaar. Als ik de huid "ontspan", voel ik nog stoppels. Als ik dan heel voorzichtig over de niet strak getrokken huid scheer, dan is het wel glad zoals gewenst.

Komt dit iemand bekend voor? Ikzelf denk dat er veel "rek" uit mijn huid is gegaan toen ik nog zo zwaarlijvig was en dat het daar aan te wijten is. 

Posted

Zo direct niet; trek je de huid wel strak in de richting van de haargroei? Nou trek ik mijn huid overigens nooit al te strak, net op spanning geeft het beste resultaat.

Overigens, als je huid begint te scheuren is het zeker te strak!! :mrgreen:

• Haha 2
Posted
talibeard schreef Zojuist:

trek je de huid wel strak in de richting van de haargroei?

Ja, daar probeer ik zo goed mogelijk op te letten.

talibeard schreef 1 minuut geleden:

Nou trek ik mijn huid overigens nooit al te strak

Voor mijn idee trek ik het ook niet echt super strak, maar wel net zo strak als pre -30kg.

talibeard schreef 1 minuut geleden:

Overigens, als je huid begint te scheuren is het zeker te strak!! :mrgreen:

Goede tip ? ?

• 6 months later...
Posted

Ik ben dus niet de enige, ik vind het ook lastig, ik ben 45 kilo afgevallen en het scheren is veel moeilijker geworden. Het is zelfs zo ver dat ik commentaar krijg van mijn vrouw (ik haal me vaker wel open dan niet) en mijn baard ook langer laat staan. Ik heb mijn allereerste krabbertje weer uit de kast gehaald (een Chinese Rimei) en daarmee gaat het wel goed, ik denk er nu over een Feather Popular te halen.

• I like it 1
  • 2 weeks later...
Posted

, ik denk er nu over een Feather Popular te halen.

Als jij de verzendkosten betaalt krijg je van mij twee Feather Popular krabbers. Grappig genoeg scheren ze niet identiek, hoewel ze uit exact dezelfde mal komen (neem ik aan).

Stuur maar een PM als je interesse hebt.
  • 2 weeks later...
Posted
Johan schreef op 20-1-2019 om 10:13:

Als jij de verzendkosten betaalt krijg je van mij twee Feather Popular krabbers. Grappig genoeg scheren ze niet identiek, hoewel ze uit exact dezelfde mal komen (neem ik aan).

Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Wouw, bedankt. Ik heb wel interesse, ik zal een pm sturen :) 

Posted
Johan schreef op 20-1-2019 om 10:13:

hoewel ze uit exact dezelfde mal komen

Bij Merkur is dit in sommige gevallen herkenbaar aan cijfer onder de kop.

• I like it 1
Posted

Ook dan heb je nog verschil tussen producten. Zeer kleine verschillen tussen de holtes in een matrijs. Hoe de koeling loopt, stijfheid van de matrijs, verschillen door materiaal (ook dat heeft toleranties) en verschillen in na bewerking.

In een goed proces hou je hier rekening mee en heeft de klant geen last van de proces variaties. Maar dat kost geld. En daar komen verschillen in kwaliteit en defecte producten vandaan, kosten besparingen.