Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor zover ik weet is Thiers-Issard, Böker en Dovo nog bezig met het maken van straights Revisor ook nog? Verder heb je de nieuwe Puma's die slecht zijn heb ik gehoord.

Kortom zoveel worden er niet meer gemaakt, wel nog wat merken zoals Wacker Solingen maar over deze hoorde ik zeer negatieve reacties. Thiers Issard vind ik niet veel van, Revisor heeft haar eigen site en Böker kom ik veel tegen op de webshops.

Maar wat is de kwaliteit van deze en waar kan je het beste voor gaan? Mocht je een nieuwe willen kopen, ik ben enkel benieuwd niet dat ik een nieuwe wil kopen maar alle informatie helpt!

Posted

Als je echt wat moois en moderns wil moet je eens kijken bij custom makers als Ali Straight Razors, Boxer, Brian Brown oid. Dan praat je over iets anders dan een fabrieksmes.

Posted
Als je echt wat moois en moderns wil moet je eens kijken bij custom makers als Ali Straight Razors, Boxer, Brian Brown oid. Dan praat je over iets anders dan een fabrieksmes.

Naah ik wil gewoon een mes dat de oude vintage kwaliteit evenaart en goedkoper te krijgen is dan een vintage. Anders ga ik gewoon voor een vintage. Ik hoorde best veel goeds over de nieuwe Böker messen, maar weet het niet zeker.

Posted

Alle nieuwe scheermessen van merken als Böker en Dovo TI zijn "goed".

Zorg er alleen voor dat je zorgt dat hij scheerklaar gemaakt wordt. Eventueel imperfecties aan het mes vallen dan ook meteen op.

Posted

Ik heb fijne messen van Dovo, Boker en J.A. Henckels (Zwillingwerk). Een beetje op internet rondshoppen geeft soms hele mooie (relatief) kleine prijzen.

Vintage kan je ook voor kleine prijzen vinden hoor, maar niet op sites waar voor "vintage" veel geld wordt betaald. Ik heb vaak mazzel gehad op Marktplaats.