Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nog heren/dames die toch, net als ik, ondanks de afwezigheid van Oranje met plezier het WK gaan volgen? Vanavond niet verrassend dat Rusland won maar dat dit matige elftal 5 keer het doel wist te vinden had ik niet verwacht. Het Russisch team ook niet trouwens. 9_9

Posted

Nee, heb niks met voetbal, ken er ook totaal niks van, trouwens ik kijk nooit tv. Maar rondom mij zie ik de gekste dingen, versierde auto's en meer van die dingen ?

Posted

Niet alle wedstrijden maar er zullen wel een paar wedstrijden tussen zitten die gevolgd zullen gaan worden zoals morgenavond Portugal versus Spanje.

Posted

Ik volg het "vanaf de zijlijn". Ik kijk lang niet alles, maar pik er wedstrijden uit die me leuk lijken. Zoals bijvoorbeeld inderdaad Portugal-Spanje. Maar ik blijf er zeker niet voor thuis en als er een F1-wedstrijd is, gaat die sowieso vóór. De Belgen volg ik wel met meer dan gemiddelde interesse, ik vind dat ze een geweldig team hebben en hoop dat dat er in de praktijk nu ook eens uitkomt.

• Thanks! 1
Posted

Ik ben ook niet zo een voetbal fan alhoewel ik wel naar de finale zal kijken. Overlaatst ergens gelezen dat het de laatste kans is voor ons landje om er iets van te bakken. Dit zou te maken hebben met de ouderdom van een stuk van de kern. Ik ken er wel heel weinig van.

Posted
Tjoolder schreef 3 uur geleden:

Ik zal ons land volgen en idd een paar toppers.

En wat is, als ik vragen mag, jouw land dan? Ah, al gezien, België natuurlijk.

Vandaag jammer van Marokko, is toch het meest 'Nederlandse' land dit toernooi, maar met Portugal-Spanje de eerste kraker gehad.

Posted

Echt sneu voor Marokko om zo te verliezen. En bij Portugal staat hij er Ronaldo magnifiek die vrije trap en net wat je zegt een prachtige wedstrijd.

Opvallend veel  aantal doelpunten tot nu toe.

Posted
Hanskoning schreef 27 minuten geleden:

Niet lezen Harrie, gewoon als gelezen markeren maar gun ons dit volks pleziertje. xD

Juist om jullie volksfeestje niet te vergallen, kan ik er beter niets over lezen ??

• I like it 1
Posted
Hanskoning schreef 33 minuten geleden:

Niet lezen Harrie, gewoon als gelezen markeren maar gun ons dit volks pleziertje. xD

Hans, krijg jij nu ook de aandrang hier ieder half uur iets te gaan posten? :mrgreen:

• I like it 2
  • Haha 1
Posted
talibeard schreef 11 minuten geleden:

Hans, krijg jij nu ook de aandrang hier ieder half uur iets te gaan posten? :mrgreen:

Hans doet niets anders sinds het begin van zijn lidmaatschap hier ?

• Thanks! 1
  • Haha 3
Posted
Hanskoning schreef 11 minuten geleden:

Kwartiertje mag dat ook Harrie?

Tuurlijk Hans, houd je niet in! Frankrijk viel tegen trouwens ondanks de winst.  Kijken of IJsland weet te stunten tegen Messi dadelijk! Hoop van wel eigenlijk, van mij mogen die Viking-baardmansen heel ver komen.....

Posted

Die Argentijnen tssss tja  er zit nog iets van 1978 dwars, ja ja kinderen zo oud ben ik reeds, dus ik volg je helemaal Harrie.

• Thanks! 1
Posted
Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Die Argentijnen tssss tja  er zit nog iets van 1978 dwars, ja ja kinderen zo oud ben ik reeds, dus ik volg je helemaal Harrie.

Ik ben zelfs oud genoeg voor '72 ....... Maar penalty van Messi gestopt en met één punt en één been in de volgende ronde ben ik benieuwd naar de rest van de IJslandse avonturen. Wereldkampioen zie ik ze niet worden maar dat is de vraag ook niet; de vraag is hoeveel pseudo-kampioenen ze laten struikelen voor ze er zelf uit liggen.

• I like it 1
Posted

Ik hoop vooral dat alle ploegen die niet willen voetballen er zo snel mogelijk uitliggen en Ijsland is daar het perfecte voorbeeld van. Meteen ook de reden waarom ik het voetbal veel minder volg dan vroeger. Te veel ploegen die te berekend voetballen i.p.v. lekker aan te vallen.

Posted

@CobraX Oe, ik ben het echt niet met je eens dat IJsland niet wil voetballen, integendeel zelfs. Het is een ploeg met wat weinig individuele kwaliteiten en zou hopeloos in de messen lopen als ze alleen zouden aanvallen maar de vechtersmentaliteit is er wel degelijk.

Posted
talibeard schreef 1 minuut geleden:

@CobraX Oe, ik ben het echt niet met je eens dat IJsland niet wil voetballen, integendeel zelfs. Het is een ploeg met wat weinig individuele kwaliteiten en zou hopeloos in de messen lopen als ze alleen zouden aanvallen maar de vechtersmentaliteit is er wel degelijk.

Een ploeg die alleen maar parkeert voor eigen strafschopgebied en voor de rest hoopt op enkele counters is voor mij een ploeg die niet wil voetballen. Of dat komt door een gebrek aan individuele kwaliteit is voor mij irrelevant. Griekenland heeft op die manier ooit het EK gewonnen. Ik ben nog steeds gedegouteerd als ik eraan (terug)denk.

Posted

Ook ik kan 1974 me nog te goed herinneren Harrie, de onwezenlijke stilte na de verloren finale op de camping zal me altijd bijblijven.

talibeard schreef 26 minuten geleden:

Helemaal mee eens Harrie voetballen naar je mogelijkheden en niet naief zijn en denken dat je voluit tegen Argentinie op de aanval zou kunnen spelen.

Spelen naar je mogelijkheden en de tegenstander moet maar zien hoe daar mee om te gaan en dat ging de Argentijnen nogal slecht af.

Trouwens goed verdedigden, werklust, onverzettelijkheid en vechtersmentaliteit is ook prachtig om te zien.

En zo zie je dat de éné Spaanse sterspeler gisteravond in een middelmatig team opstaat en de ander vandaag -ook in een zeer middelmatig team- het dan helaas niet kan brengen.

• Thanks! 1
Posted
Hanskoning schreef 1 minuut geleden:

Ook ik kan 1974 me nog te goed herinneren Harrie, de onwezenlijke stilte na de verloren finale op de camping zal me altijd bijblijven.

Helemaal mee eens Harrie voetballen naar je mogelijkheden en niet naief zijn en denken dat je voluit tegen Argentinie op de aanval zou kunnen spelen.

Spelen naar je mogelijkheden en de tegenstander moet maar zien hoe daar mee om te gaan en dat ging de Argentijnen nogal slecht af.

Trouwens goed verdedigden, werklust, onverzettelijkheid en vechtersmentaliteit is ook prachtig om te zien.

En zo zie je dat de éné Spaanse sterspeler gisteravond in een middelmatig team opstaat en de ander vandaag -ook in een zeer middelmatig team- het dan helaas niet kan brengen.

Ronaldo is een Portugees en Messi een Argentijn. :P

Geef mij maar teams die vol voor de aanval kiezen. Ik zag Chili voor het eerst spelen op één van de vorige WK's en ze waren werkelijk een verademing om te zien. Nochtans niet de beste spelers ter wereld, maar speelden heel aantrekkelijk en aanvallend voetbal. Jammer dat ze er niet bij zijn deze keer.

Peru speelt ook leuk voetbal, maar Denemarken gaat op een diefje winnen. Doodzonde voor het voetbal. Van mij mogen alle ploegen die voetbal spelen dat ook nog maar een beetje lijkt op catenaccio er meteen uitliggen. Ik vind het oersaai om naar te kijken. Als België zo zou spelen, dan hoop ik dat ze alle matchen verliezen (en dit zeg ik als Belg).

• I like it 1
Posted
CobraX schreef 1 uur geleden:

Een ploeg die alleen maar parkeert voor eigen strafschopgebied en voor de rest hoopt op enkele counters is voor mij een ploeg die niet wil voetballen. Of dat komt door een gebrek aan individuele kwaliteit is voor mij irrelevant. Griekenland heeft op die manier ooit het EK gewonnen. Ik ben nog steeds gedegouteerd als ik eraan (terug)denk.

Ik weet niet of je de wedstrijd van Argentinië tegen IJsland daadwerkelijk bekeken hebt maar IJsland parkeerde zeker niet voor eigen doel met af en toe een counter; ze kwamen niet alleen regelmatig uit met een speler of 7/8, ze zijn met tijden nog de bovenliggende partij geweest. Het is pas het laatste kwartier geweest dat ze er bijna niet meer uitkwamen, maar dat was nog steeds niet omdat ze zich ingroeven maar omdat ze niet onder de Argentijnse druk uit konden komen.