PI56 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Bij deze wil ik jullie mijn safety razors laten zien. De messen die bij mij in beeld kwamen nadat ik tot de conclusie kwam dat het Wilkinson-veel mesjes in en kop-systeem niet meer was wat ik van een fijne scheerbeurt verwachtte. Na wat speurwerk kwam er een Gillette van mijn echtgenote uit de kaptafel te voorschijn. Die had ze vroeger gebruikt om okselharen te scheren. Als ik er goed voor zou zorgen mocht ik hem wel gebruiken. Dus wat Gillettemesjes gehaald en aan de gang. Heerlijk. In het begin nog wel hier en daar een wondje maar dat werd al snel beter. Ik heb hier in het forum even gespeurd en ben tot de conclusie gekomen dat het mesje uit het vierde kwartaal van 1966 afkomstig is. Ondertussen is er hier en daar wel iets van het vergulde af maar hij functioneert nog prima. Afgelopen maand heeft hij nog een paar weken dienst gedaan toen mijn Murkur het even liet afweten. Drie jaar geleden werd ik verrast met een Merkur Vision. Een enorm groot mes, maar scheren dat ie doet. Uiteindelijk vind ik hem het beste scheren met Merkur super platinummesjes. Vorige maand viel tijdens een scheerbeurt de vlinderkop plots onder in de scheerkom. Balen. Foto's opgestuurd en gelukkig viel binnen twee weken het vervangende onderdeel in de bus. Daar was ik wel blij mee want ik had al op het www gelezen dat de service nog wel eens te wensen overliet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Tof van de klanteservice dat ze je helpen. Leuke safety razors, ik heb het gewoon altijd bij eentje gehouden, ja die had wel een voorgang maar die kostte mij maar 3.75. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Mooie set! Heb de Merkur Vision ook en tijden gebruikt. Wel soms beetje gedoe met het instellen. Met een feather mesje en helemaal opengedraaid was het altijd best uitkijken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 De Vision is inderdaad een mes wat door zijn gewicht alleen maar over de huid getrokken hoeft te worden. Een beetje duwen geeft al snel wondjes. Je leert dan wel snel dat je geen kracht hoeft te gebruiken. En daar heb ik nu weer voordeel mee bij het scheren met het klapmes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Die Gillette is toch ook wel de moeite om te blijven gebruiken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 De Gillette blijft naast de Vision ook zeker als reserve op de wastafel. Weg gaat hij nooit, want dan moet hij eerst langs mijn echtgenote en die is de eerste eigenaar. (Dus dat gaat niet lukken. Iets met sentiment) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Mijn Favoriete scheermes was een Muhle r106 maar na 3 maanden scheren overgestapt op de Feather AS-D1 en tja dan wil je gewoon nooit meer wat anders , althans dat geldt voor mij. Een geweldig mild scherend mes en ik heb toch een stevige baardgroei maar dit mes irriteert absoluut niet. Al doe je 10 passes geen irritatie en de Muhle irriteerde toch zeker na een passes of 4 toch wel aardig. Maar ja ook hier geldt alle waar naar zijn geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Heb zelf de Feather AS-D2 gehad en is inderdaad een fantastisch mes, heel mild maar o zo effectief, vooral voor iemand die snel last heeft van irritatie is dit de uitkomst. Heb ook de AS-D1 geprobeerd maar die werkte niet voor mij, ik had waarschijnlijk de pech om er eentje te treffen die niet goed was. Er schijnen namelijk van dit mes op een bepaald moment een aantal gemaakt die slecht scheerden. Ik heb het toen aan een vriend gegeven om ook te testen en die vond het ook niks maar op een later tijdstip kreeg hij er een ander in handen en was er heel blij mee. Je hebt dus geluk gehad (of ik ongeluk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Je heb dus ongeluk gehad. Tja dat is balen zeg! een foute serie dus. Kon je er nog mee terug voor vervanging? want bij zo,n duur mes mag dat niet voorkomen en zo ja dan is vervanging zeer zeker terecht lijkt mij. Er zit weinig verschil tussen de AS-D1 en 2 behalve dat er een extra nokje op het steunplaatje erbij is gekomen waar het DE mesje op rust. Voor de rest exact hetzelfde. Ik ben er nog steeds zeer blij mee. Voor mij geen ander mes meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Je heb dus ongeluk gehad. Tja dat is balen zeg! een foute serie dus. Kon je er nog mee terug voor vervanging? Gelukkig hoefde dat niet, door de jaren heen een kennissen kring opgebouwd waar ik wel eens scheermessen en ander spul mee uitwissel om te proberen, zo proberen we de kosten te drukken. Bevalt iets heel goed dan koop ik het aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Ok goed geregeld dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts