Jump to content

Storing - Dinsdag 12 juni 2018

ChrisVanMeer

Recommended Posts

Vanochtend zijn wij - samen met vele anderen - getroffen door een storing.

Dit komt door een zogehete "Black Building Test" bij het datacenter BIT-2C, waar onze hoster Vimexx zijn servers heeft staan. Hierbij wordt er gesimuleerd dat het datacenter als het ware opgeblazen is, waardoor een ander redundant stuk het over zou moeten nemen. Dit is - een beetje vanzelfsprekend - niet goed gegaan.

Nadat de stroom weer terug was, heeft Vimexx nogal wat problemen gehad met een groot deel van hun serverpark. Door de stroompiek is er ook diverse apparatuur kapot gegaan, die nu dan ook vervangen zijn.

De storing heeft geduurd van 09.15 t/m 12.30.

Excuses voor het ongemak. Hopelijk heeft de storing ertoe geleid dat er - uit verveling - veel scheergerelateerde aankopen plaats hebben gevonden zodat deze vanaf nu weer te tonen zijn en zo ook weer ons forum te verrijken!

• I like it 4
  • Thanks! 2

Mijn vermoeden is dat hun storage ook redelijk op hun donder heeft gekregen, dus die zal nog wel met een copy/sync job draaien.

Ik kan nog niet op het beheerstuk van Vimexx inloggen om logging te controleren, maar ik verwacht dat het trage posten van tijdelijke aard is.

Er is ook nog geen officiële afmelding geweest van de storing trouwens.

• I like it 1

Ook het verzenden gaat weer op de normale snelle wijze.

Wat zijn we met het nieuwe forum verwend geraakt het valt nu op als er traagheid op de lijn zit, vroeger konden we nog wel eens koffie gaan halen als je op de verzendknop had gedrukt. xD