ChrisVanMeer Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Vanochtend zijn wij - samen met vele anderen - getroffen door een storing. Dit komt door een zogehete "Black Building Test" bij het datacenter BIT-2C, waar onze hoster Vimexx zijn servers heeft staan. Hierbij wordt er gesimuleerd dat het datacenter als het ware opgeblazen is, waardoor een ander redundant stuk het over zou moeten nemen. Dit is - een beetje vanzelfsprekend - niet goed gegaan. Nadat de stroom weer terug was, heeft Vimexx nogal wat problemen gehad met een groot deel van hun serverpark. Door de stroompiek is er ook diverse apparatuur kapot gegaan, die nu dan ook vervangen zijn. De storing heeft geduurd van 09.15 t/m 12.30. Excuses voor het ongemak. Hopelijk heeft de storing ertoe geleid dat er - uit verveling - veel scheergerelateerde aankopen plaats hebben gevonden zodat deze vanaf nu weer te tonen zijn en zo ook weer ons forum te verrijken! 4 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Dank voor de terugkoppeling! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 We zijn niet zo snel te verleiden tot aankopen hoor! ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Bedankt voor de feedback. Posten verloopt wel traag momenteel merk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 12, 2018 Author Share Posted June 12, 2018 Mijn vermoeden is dat hun storage ook redelijk op hun donder heeft gekregen, dus die zal nog wel met een copy/sync job draaien. Ik kan nog niet op het beheerstuk van Vimexx inloggen om logging te controleren, maar ik verwacht dat het trage posten van tijdelijke aard is. Er is ook nog geen officiële afmelding geweest van de storing trouwens. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Dank voor de info Chris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 12, 2018 Author Share Posted June 12, 2018 @Jerry9630 ik denk dat het vertraagd plaatsen nu ook is opgelost. Vimexx had nog niet alles up, dus kon het forum zelf niet naar buiten communiceren om bijv. mails oid te sturen. Dat leverde vertraging op, zo vrij vertaald uit de logging. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Functioneert hier weer naar behoren. Ben vanwege de storing uit therapeutische overweging maar naar de markt gegaan. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Ook het verzenden gaat weer op de normale snelle wijze. Wat zijn we met het nieuwe forum verwend geraakt het valt nu op als er traagheid op de lijn zit, vroeger konden we nog wel eens koffie gaan halen als je op de verzendknop had gedrukt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted June 12, 2018 Share Posted June 12, 2018 Het trillen en zweten van de Cold Turkey is nu weer een beetje tot rust gekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts