Thedutchman1962 Posted June 11, 2018 Posted June 11, 2018 Hallo beste scheerders wat kunnen jullie mijn vertellen over scheerzeep of crèmes,wat is beter en makkelijker klaar te maken
talibeard Posted June 11, 2018 Posted June 11, 2018 Nou daar trek je een encyclopedie open! Beter is uiteindelijk iets dat je alleen proefondervindelijk vast kunt stellen en persoonsafhankelijk; er is niet één beste crème of zeep en in alle prijsklassen kun je zowel goede als matige producten vinden. Zelf vind ik (goede) crèmes makkelijker klaar te maken en (goede) zepen een wat mooier schuim opleveren. Ik weet niet of je al ergens ervaring mee hebt maar als dat niet zo is zou ik eens een tube Palmolive scheercrème bij de plaatselijke drogist halen. Er zijn echt wel mooiere en lekkerdere producten te krijgen maar deze heeft goede scheereigenschappen en laat zich makkelijk tot een goed bruikbaar schuim opkloppen. Je kunt er eens rustig mee experimenteren en afhankelijk van je wensen verder zoeken als je deze eenmaal onder de knie hebt. Overigens zijn veel zepen ook niet moeilijk op te schuimen maar vragen net wat meer fingerspitzengefühl en gaan in het begin wat makkelijker mis. 1
Barbiere di Figaro Posted June 11, 2018 Posted June 11, 2018 Met respect voor de vraag, maar die is ongeveer gelijk aan het vragen naar wat een goede auto is op een autoforum. 2
Harkos Posted June 12, 2018 Posted June 12, 2018 Hallo beste scheerders wat kunnen jullie mijn vertellen over scheerzeep of crèmes,wat is beter en makkelijker klaar te makenGebakken ei. 2
efsk Posted June 12, 2018 Posted June 12, 2018 Ik denk dat @talibeard het beste antwoord al gegeven heeft.
koenfucius Posted June 17, 2018 Posted June 17, 2018 goeie, niet dure zepen zijn onder meer Speick, Proraso wit of Haslinger (vooral Schafmilch), allemaal gemakkelijk op te schuimen. Andere goeie zepen die niet al te veel kosten zoals Cella of Tabac hebben al een meer uitgesproken geur, dus daar heb je direct meer kwesties van smaak (en hevige voor- en tegenstanders). Maar goed, er is zoveel moois te ontdekken en UEKAZ maakt het allemaal nog interessanter.
Recommended Posts