Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nou daar trek je een encyclopedie open! Beter is uiteindelijk iets dat je alleen proefondervindelijk vast kunt stellen en persoonsafhankelijk; er is niet één beste crème of zeep en in alle prijsklassen kun je zowel goede als matige producten vinden. Zelf vind ik (goede) crèmes makkelijker klaar te maken en (goede) zepen een wat mooier schuim opleveren. Ik weet niet of je al ergens ervaring mee hebt maar als dat niet zo is zou ik eens een tube Palmolive scheercrème bij de plaatselijke drogist halen.  Er zijn echt wel mooiere en lekkerdere producten te krijgen maar deze heeft goede scheereigenschappen en laat zich makkelijk tot een goed bruikbaar schuim opkloppen. Je kunt er eens rustig mee experimenteren en afhankelijk van je wensen verder zoeken als je deze eenmaal onder de knie hebt.

Overigens zijn veel zepen ook niet moeilijk op te schuimen maar vragen net wat meer fingerspitzengefühl en gaan in het begin wat makkelijker mis.

• I like it 1
Posted
Hallo beste scheerders wat kunnen jullie mijn vertellen over scheerzeep  of crèmes,wat is beter en makkelijker klaar te maken
Gebakken ei.
  • Haha 2
Posted

goeie, niet dure zepen zijn onder meer Speick, Proraso wit of Haslinger (vooral Schafmilch), allemaal gemakkelijk op te schuimen.  Andere goeie zepen die niet al te veel kosten zoals Cella of Tabac hebben al een meer uitgesproken geur, dus daar heb je direct meer kwesties van smaak (en hevige voor- en tegenstanders).

Maar goed, er is zoveel moois te ontdekken en UEKAZ maakt het allemaal nog interessanter.