Jump to content

SvdD van 11 juni tot en met 17 juni

koenfucius

Recommended Posts

Mulcuto Schrägschnitt (plastiek)

Wizamet super iridium

Maseto extra density finest badger 24 mm

Speick

Speick aftershave lotion

Nivea sensitive balsem

Nog eens teruggegrepen naar een van mijn gewone krabber in plaats van de Asylum Rx die voor mij absolute top is qua scheerervaring.  Ik had ergens schrik dat het met gewone materiaal maar, ja, gewoontjes zou zijn, maar zeker deze lichte mulcuto blijft ook erg aangenaam.  De speick zeep levert ook altijd een mooi schuim op.  Al bij al een goed begin van de werkweek.

prettige dag

• I like it 4

Vandaag de laatste sample van Hans, de Art Of Shaving OUD. Super! Een mooie cologne achtige geur met houtgeur. Heel mooi vet schuim, in vergelijking met veel andere producten glijd het mes makkelijker en ook achteraf heel goed huidgevoel. Behoort zeker tot de betere scheercremes!

Kikuboshi R.Saito KRG 13/16"

Kanayama Cordovan #80000 strop
Yoresh Shaving Scuttle

Plisson L'Occitane Synthetic 22mm

Art Of Shaving OUD creme

Baume aftershave balm

• I like it 2

Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss,
Eufros Dama de Noche,
Mulcuto Schrägschnitt (metaal),
Kai Stainless Steel 7e x,
Pinaud-Clubman After shave lotion Original,
Eufros Dama de Noche.

Kwast en zeep:
Shavemac Silvertip D01 2 band bulb 24 mm x 50 mm Jungle Moss en Eufros Dama de Noche:
Gezien ik een zuinig mens ben en altijd alles opmaak en min bordje leeg eet, vanmorgen het monster van de Dama de Noche maar weer gebruikt om schuim te maken. Dat ging erg mooi met de Shavemac en liet zich ook mooi op kwasten Mocht de kwast nog wat geroken hebben van de nieuwigheid, is dat nu wel over, want de Eufros heeft zo'n nadrukkelijke geur, dat de kwast nog wel een paar dagen na meurt. Niet helemaal mijn geur, maar goed bakje is bijna leeg en het schuim is best mooi.
Mesje en krabber:
De Kai Stainless Steel voor de 7e x gebruikt.
De Kai topte vanmorgen. Moest zelfs even kijken f het mesje er wel was. Zo lekker was de snit. In de metalen Mulcuto een geweldig mooie combi. Nu is de Kai al één van mijn favorieten, maar zo had ik hem nog niet eerder meegemaakt. Combi voor sombere dagen, want hier wordt je toch een portie blij van! 3 rondjes glad en een heerlijk huid gevoel.
Resultaat: [Resultaat].
Tot slot: Pinaud Original er op en even wat Dame de Noche ASB er achter aan. Die ruik je niet door de Pinaud, maar verzorgt wel mooi.

• I like it 3

SvdD 20180611.

n8XvIjy.jpg

Proraso pre shave crème (monster).
Shaving Society LE 2018 (silvertip 2-band, fan 24x50).
Bon Berger Romarin Menthe scheerzeep.
Timeless Ti 0.68.
Supermax Super Platinum Tiger (1).
Loris Lavanta EdC.

Week van de ezelinnen (-melk) ...

• I like it 2

Merkur 34C (Polsilver)

Shavemac LE2018 Silvertip D01 2-band 24mm bulb

Barberia Aquae

Wimmies scheerkom

Clubman Citrus Musk Cologne

Arko cool ASB

Afgelopen  zaterdag teruggekomen van een week zeilen met jeugdvrienden in Kroatië.  Had het pakket al op afstand zien aankomen, maar moest nog even wachten.

Inmiddels de derde keer de nieuwe kwast gebruikt. Wat een ruggengraat, heb gelukkig wel het idee dat de prik minder wordt.  Ik ben al erg blij met de SOC das, maar dit is van een andere orde. Wordt ik wel blij, en weer heel hebberig van. Zou een Flat silvertip dan toch echt anders aanvoelen??

Deze week blijft LE2018 kwast week.

• I like it 3

Rockwell 6s plaat 6

Racer super stainless (4)

Yaqi barberpole 30mm syntheet

Stirling Margaritas in the artic

Aluin

Davidoff Coolwater edt

Het begint nu al vervelend te worden, wat een geweldige krabber. Plaat 6 super effectief en wederom 0 irritatie. Eigenlijk vind ik hem vanaf plaat 3 al erg effectief, minimaal 8 uur glad, dus ik ben benieuwd. Ik ben erg blij met de Rockwell. De volgende beurt met plaat 1.

20180611_134013.jpg

• I like it 3

De eerste buiten scheerbeurt is een succes.

In alle rust en vooral ruimte lekker geschoren. [emoji41]

Nu tijd voor een biertje.

ff459d4c7f498ae2c615143a3b9f41e2.jpg

Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

• I like it 3

Wie mijn SvdD van gisteren tot zich genomen heeft zal instemmend knikken als ik zeg dat de gisteren gebruikte Dorko sindsdien weer schoongemaakt ligt te pronken in de vitrinekast.

Het lag dus gelukkig niet aan het Gillette Rubie mesje 2x de rauwe scheerbeurt van gisteren want vandaag in de -natuurlijk- metalen Mulcuto Nadelspitzen was het weer een waar scheerfeest, ondanks dat de beschadigingen van gisteren zich hier en daar nog lieten gevoelen.

En nu de Shavemac richting een nieuw zorgzaam baasje is vertrokken werd de Maseto weer ter hand genomen en dan ervaar je pas het grote verschil in kwaliteit van borstels. Mag ik degene die wisten dat de Shavemac de hoogste kwaliteit is en niet de kans waargenomen hebben om mij, op mijn vraag of er dan echt verschil tussen deze kwasten zit toen de inkoopactie van start ging, met hoon te overladen bedanken voor hun piëteit met deze toen nog ontwetende.:lol: 

Voor het overige was het ander gebruikte scheergerief ook top dus op wat plekken na waar de huid nog niet geheel hersteld was liet de aluin zich niet voelen.

image.jpeg

• I like it 2

Wolfman guerilla 

feather mesje

shasoc shavemac fan shape 2 band 24 mm

stirling spearmint

floid the genuine met extra menthol kristalletjes 

proraso asb

nou die stirlingzepen schuimen wel heel lekker op met dit borsteltje : in geen tijd een volledige kom met kwalitatief scheerschuim. Topborstel van een veel hogere kwaliteit als de Maseto’s. Geen enkel haartje komt los!!!

de aangelengde Floid zorgde ervoor dat ik een zeer fris hoofd had om mij vervolgens naar de sales meeting te begeven : hopelijk kan ik het hoofd en vooral de hersenen meer dan koel houden. Het zal meer dan nodig zijn.

zelfs de Proraso asb mocht vandaag nog iets sterker zijn

• I like it 1

@onno Worden wij recalcitrant, néé toch mag ik hopen? 

Snuff schreef 9 uur geleden:

Vandaag de laatste sample van Hans, de Art Of Shaving OUD. Super! Een mooie cologne achtige geur met houtgeur. Heel mooi vet schuim, in vergelijking met veel andere producten glijd het mes makkelijker en ook achteraf heel goed huidgevoel. Behoort zeker tot de betere scheercremes!

Lekker Snuffie zie je nu wel eerst hoefde je geen samples maar vriendelijke edoch dringend zoals ik altijd ben er toch een paar met de kwast megestuurd en zie je blaast nu al weer de loftrompet over een zepie. :5a24cf7123c39_EmojiSmiley-106: 

Jawel mon ami,  ik ben natuurlijk rete trots op je dat het gezonde zeepverstand weer wedergekeerd is zo zie je maar er is altijd nog hoop laat dat een wijze les voor een ieder zijn.:)

@Harkos Ook op jou zeer trots Harrie niet alleen dat je voor ons mesjes als Derby en Supermax test maar dat je ook nog die tr*****ep in jouw bewoordingen ""meurt" zeep opmaak, ik krijg nog steeds uitslag als ik eraan denk welke penetrante ranzige  tr****ep geur me tegemoet kwam bij het openen van het deksel. 

Nog nooit Gert bedankt voor het opsturen van deze sample maar dat zal hij wel begrijpen want dit was niets anders dan een aanslag op mijn uitmuntende zeepsmaak.:twisted:

@Tjoolder En je gaf me gisteren nog wel de gouden tip........geen druk zetten en dan volg je hem zelf niet op??? :/ xD

• I like it 2
  • Haha 1

Hanskoning schreef 23 minuten geleden:

@onno Worden wij recalcitrant, néé toch mag ik hopen? 

Ik geef alleen maar mijn mening. Dan is het weer niet goed. En jij doet het toch ook altijd.?

Hanskoning schreef 24 minuten geleden:

@Tjoolder En je gaf me gisteren nog wel de gouden tip........geen druk zetten en dan volg je hem zelf niet op??? :/ xD

En als je het niet kan, kan je er nog altijd les in geven!

• I like it 2

Rockwell C6 Gunmetal #5

Rockwell Swedish Supersteel (2)

Vintage Omega Varken

Prorasso Groen sapone

Alcolado Glacial Mentholated Splash

Een hele comfortabele en verkoelende scheerbeurt. De Rockwell combinatie met plaat 5 is behoorlijk efficiënt maar toch zeer comfortabel.

• I like it 2

Hanskoning schreef 1 uur terug:

Lekker Snuffie zie je nu wel eerst hoefde je geen samples maar vriendelijke edoch dringend zoals ik altijd ben er toch een paar met de kwast megestuurd en zie je blaast nu al weer de loftrompet over een zepie. :5a24cf7123c39_EmojiSmiley-106: 

Jawel mon ami,  ik ben natuurlijk rete trots op je dat het gezonde zeepverstand weer wedergekeerd is zo zie je maar er is altijd nog hoop laat dat een wijze les voor een ieder zijn.:)

Art Of Shaving OLD is er eentje die ik graag zou toevoegen aan mijn arsenaal maar weeral zelfde liedje alleen in de US verkrijgbaar dus zal niks worden ivm bijkomende kosten

Kepkinh Hellas komt er zeker ook nadat alles wat ik heb opgemaakt is (ja ze zijn er nog de echte stalen ruggengraten) ;-)

Menrock Oak Moss wellicht ook ooit eens aanschaffen.

Mooi dat je zo opgetogen bent over mijn teruggewonnen verstand maar laat ons eerlijk zijn dat is waarschijnlijk slechts een opflakkering ;-)

Paradigm 17-4 met Astra mesje 9x

Yoresh Shaving Scuttle

Plisson White Evolution Metal Synthetic 22mm

Menrock Oak Moss scheercreme

Floid Black

• I like it 2

Ik zal over je waken Snuffie dus blijf vol vertrouwen en natuurlijk iedereen heeft wel eens een terugval. Hoewel als  je nu nogmaals de bestelknop beroerd bij die ranzige Spaanse zeepverzieker praten we niet over een terugvalletje maar reppen de kenners meer over een vrije val in een actieve vulkaankrater van een metertje of 600. :lol:

Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain

TFS - Zagara e Gelsomino

Leresche 77

Wyzamet - Super Iridium (weg)

Tunney aluin

Weldadig rijk schuim in grote hoeveelheden, op de aangenaamst mogelijke wijze in de haren gemasseerd door een pracht van een das.

De Leresche blijft een pracht van een krabber die echter heden wel de adamsappel ee stuk kleiner maakte en in mn lip sneed.

Om de krabber nog eens extra te bejubelen werd de aluin aangebracht.

• I like it 2

@Hanskoning Moet je toch leren lezen hoor! Ik heb nergens vermeld dat jij teveel druk zet. Je zou toch moeten weten dat wij Belgen met beide voeten op de grond staan. Er is Geen haar op mijn hoofd of elders die eraan denkt om jou of iemand anders die meer ervaring heeft dan ik een gouden tip te verkopen. Ik kan je alleen maar aanmanen om een ietsiepietsie beter te lezen alvorens te reposteren. 

• Thanks! 2

Asylum RX

Feather professional

Shavemac 24 mm D01 2 bander flat

Dr Harris - windsor

De kwast is aangeschaft om harde zepen lekker op te nemen en te laten schuimen, dat gaat dus ongelofelijk goed.

Heerlijk 3 rondjes met de RX en zo glad als glad.

dc1c8a103e2264ca4b9cbf6ee2c41443.jpg

• I like it 4

Tjoolder schreef 8 uur geleden:

@Hanskoning Moet je toch leren lezen hoor! Ik heb nergens vermeld dat jij teveel druk zet. Je zou toch moeten weten dat wij Belgen met beide voeten op de grond staan. Er is Geen haar op mijn hoofd of elders die eraan denkt om jou of iemand anders die meer ervaring heeft dan ik een gouden tip te verkopen. Ik kan je alleen maar aanmanen om een ietsiepietsie beter te lezen alvorens te reposteren. 

Waarschijnlijk heb je het lachend gezichtje aan het einde van de zin over het hoofd gezien anders had je met enige deductie en combinatie kunnen begrijpen dat het dus als grap is bedoeld.

Maar het is me geheel helder, wel dus met beide voeten op de grond maar dit dus ook met vrij lange tenen en om toekomstige irritatie te voorkomen beloof ik je hierbij voortaan dit niet meer bij jou te doen.

• I like it 2
  • Thanks! 1

Asylum Rx

Feather Proguard

Maseto extra density finest badger 24mm

Le Père Lucien Fresh Rosemary

Nivea sensitive balsem

Na nog wat meer lyrische beschrijvingen op het Franse forum die spreken van een geur van rozemarijn en "garrigue" (soort Provençaals laag kreupelhout), nog eens de LPL bovengehaald.  De zeep zelf is goed qua kwaliteit, maar die geuren haal ik er totaal niet uit.  Voortaan de Fransen zeker als het gaat om Franse zepen toch maar met een grote korrel zout nemen - ik had me zo ook al laten overtuigen om de Lainess te kopen.  De Rx gaat er weer vlotjes door, hoewel ik de indruk blijf hebben dat een Feather professional mesje nog iets efficiënter is dan de Proguard.  Binnenkort krijg ik mijn proefpakket binnen van tryablade en dan kunnen we eens meer mesjes vergelijken.

Prettige dag

• I like it 2