Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kon hier 123 nog geen draadje over vinden dus bij deze;

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Voskhod "teflon coated" mesjes, maar ik was benieuwd of iemand al ervaringen heeft met iridium mesjes? Ik ben altijd in voor een "betere" ervaring... 

Ook blijven mesjes minder lang "goed" in mijn R41, en wil ik wat dingen uitproberen ;)

Groet,

Ed

Posted
Eddy V-twin schreef 1 uur geleden:

Ik kon hier 123 nog geen draadje over vinden dus bij deze;

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Voskhod "teflon coated" mesjes, maar ik was benieuwd of iemand al ervaringen heeft met iridium mesjes? Ik ben altijd in voor een "betere" ervaring... 

Ook blijven mesjes minder lang "goed" in mijn R41, en wil ik wat dingen uitproberen ;)

Groet,

Ed

Zie hier: Mesjes beschrijving

Posted

hier ook een favoriet, ongeveer zo'n 2000 wizamet super iridium en een 800 polsilver super iridium op voorraad, kan dus nog wel even voort.  De wizamet vind ik nog iets beter.

Posted
koenfucius schreef 29 minuten geleden:

hier ook een favoriet, ongeveer zo'n 2000 wizamet super iridium en een 800 polsilver super iridium op voorraad, kan dus nog wel even voort.  De wizamet vind ik nog iets beter.

Grappig, zijn dezelfde mesjes, dus echt psychisch.

• I like it 1
Posted
Wanneer je de historie achter deze mesjes uitzoekt, zal je zien, dat Gillette hier ook zijn vinger in heeft gehad. Die hebben een merknaam in Polen (Lotz) om zeep geholpen en zelf de produktie in Rusland voortgezet voor Arabische landen. In Polen vind je ook nog alleen Polsilver. B&B is voor mij niet maatgevend. Amerikaans geblaat.
  • I like it 4
  • Thanks! 1
Posted
Hanskoning schreef 58 minuten geleden:

Bij zoveel ijzeren gordijnen, Oostblok geheimen en rode mist zou ik voor Gillette Rubies of Nacet gaan. xD

Maar dat is off-topic dus weer on-topic je hoeft niet ver te zoeken want BDF heeft deze nog op voorraad.

https://www.barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_7&product_id=1265&limit=100

Dilemma... komende 2 weken nog in Denemarken?  Nog maar even geduld dan 

• I like it 1
Posted

Als ik jou was zou ik gewoon een testpakket bestellen bij BDF. In het begin vond ik polsilver mesjes vreselijk, maar naar een half jaar aan de slag te zijn met krabbers kan ik deze nu wel erg waarderen.

• I like it 3
Posted
Harkos schreef 4 uur geleden:
koenfucius schreef 5 uur geleden:

Wanneer je de historie achter deze mesjes uitzoekt, zal je zien, dat Gillette hier ook zijn vinger in heeft gehad. Die hebben een merknaam in Polen (Lotz) om zeep geholpen en zelf de produktie in Rusland voortgezet voor Arabische landen. In Polen vind je ook nog alleen Polsilver. B&B is voor mij niet maatgevend. Amerikaans geblaat.

Het is waar dat de productie van Polen naar PPI is gegaan, net als bij Astra (Tsjechië), Blue Extra (Frankrijk) en ga zo maar door, maar dat heeft wel degelijk iets met die mesjes gedaan. Althans bij de mesjes waar ik beide soorten van geprobeerd heb is in alle gevallen van een achteruitgang sprake; Nacet, Astra superior, Gillette Blue Extra en Gillette Super Silver. Het feit dat eenzelfde merknaam gehandhaafd wordt zegt nog niets over het uiteindelijke product. Staal, coatings, slijphoeken en wat nog meer blijven niet noodzakelijk identiek.

• I like it 1
Posted

@talibeard over de Gillette super Silver gesproken, een tijdje geleden ergens gehoord of gelezen  dat deze nu te verkrijgen zijn onder de noemer MEM Super Silver Plainum klopt dit zover jij weet ?

Ik vind het wel een fijn mesje de MEM dus.

Posted

@Hanskoning Volgens mij waren dat Joegoslavische mesjes (héél vroeger) en komen die nu uit China of Turkije (of zo...) maar hebben die niets van doen met de Gillettes behalve de naam.

• Thanks! 1
  • 5 months later...
Posted

Heb 3 MEM mesjes gebruikt, maar van deze 3 heb ik maar 1x een goede scheerbeurt gehad en waren de beurten met die andere 2 mesjes slecht. Ik dacht dat deze mesjes uit Servië kwamen.