DennisRichel Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Beste scheerfanaten, Onlangs ben ik uitgeweken van mijn vaste scheerbalsem naar een wat exotischer goedje; niet geheel onbekend op dit forum heb ik gezien. Het is Florida Water Cologne van Lanman and Camp Barclay & Co. Waarom Florida water geproduceerd wordt in New York is me tot noch toe een raadsel, mochten de cologne goeroes het weten, houd ik me graag aanbevolen. Hoe dan ook, ik wist dat de lokale toko in Groningen dit goedje voor een bescheiden prijs van 4,75 aanbood en zo ben ik weer een geurtje rijker. Voorafgaand had ik wat zitten googelen op het product, en het schijnt voor mensen met spirituele bedoelingen ook functioneel te zijn, met name in het gebruik van bepaalde rituelen. Dit was mij niet onbekend, want ik kon me ergens herinneren dat ik een tante had die met de cologne, en een aantal steentjes op een brandende schaal het huis van onreine geesten aan het verjagen was. De effectiviteit hiervan laat ik hier op dit forum gerust ff in het midden ? Maar hoe werkt het 'mysterieuze' water na een scheerbeurt? Laat ik beginnen met de geur. Na de aankoop heb ik direct even in de fles geroken, maar daarmee maak je eigenlijk een valse start. Wat je dan voornamelijk ruikt is de alcohol, plus een wat kruidig begin van de geur. Eenmaal op de kin gekletst na een scheerbeurt komt je wederom een kruidige geur tegemoet met noten van kruidnagel, kaneel, citrus en een wat poederachtig aroma wat ik alleen maar kan associeren met talkpoeder. Met de alcohol komt natuurlijk ook de Burn na een scheerbeurt, en deze is met Florida water best lekker. Ik miste dat zelfs een beetje sinds ik Nivea Balsem ben gaan gebruiken. Het gezicht is na de behandeling lekker droog en glad (minder plakkerig dan met Nivea Balsem) edoch voelt het mijne iets onrustiger aan als ik het vergelijk met de hydraterende werking van Nivea. De komende tijd ga ik wat experimenteren en kijken of de kin en hals ook blij worden bij aanhoudend gebruik van dit water. Want de geur (die een tijd blijft hangen na het scheren) bevalt me goed! Zijn er meer mensen die dit flesje actief gebruiken? Ik ben benieuwd... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Het zal je niet verbazen maar ik! Ook bij Toko Melati gehaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Heb er 1 flesje van gehad, maar vond het niet bloemig of zo. Alleen scherp en kruidig. Misschien eens een 2e kans geven. Als je van bloempjes op alcohol houdt, moet je eens Butterfly Water proberen. Ook bij de Toko, maar zoeter en bloemiger. Kost ook nagenoeg niets. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisRichel Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 Harkos schreef 21 minuten geleden: Heb er 1 flesje van gehad, maar vond het niet bloemig of zo. Alleen scherp en kruidig. Misschien eens een 2e kans geven. Als je van bloempjes op alcohol houdt, moet je eens Butterfly Water proberen. Ook bij de Toko, maar zoeter en bloemiger. Kost ook nagenoeg niets. Je hebt gelijk, een kleine 5 min na mn review heb ik van bloemig kruidig gemaakt. Kruidig heeft overigens wel mn voorkeur. Ik heb nog wel een andere op het oog, die alleen al vanwege de verpakking en oorsprong mijn interesse opwekken. Maar helaas wat minder makkelijk aan te komen; agua divina. ChrisVanMeer schreef 28 minuten geleden: Het zal je niet verbazen maar ik! Ook bij Toko Melati gehaald. Yep, same here ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Geweldig dat je de afbeelding dan bij voodooneworleans vandaan haalt. mij is floridawater niet bevallen. geen idee of ik de fles nog heb. kwam van de amazing oriental. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Ook hier ooit bij de Toko gehaald éénmalig en daar is het voor mij bij gebleven, trouwens ook slechts éénmalig opgedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 9, 2018 Share Posted June 9, 2018 Ik heb het meestal wel in huis maar gebruik het eigenlijk niet (of zelden) na het scheren want er zit eigenlijk niks verzorgends in. Ik vind het wel lekker om het op warme dagen (op hete gebruik ik alcolado glacial) als verkoeling in nek en hals te gebruiken. Net als bij de alcolado glacial is Amazing Oriëntal mijn leverancier van Florida Water. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisRichel Posted June 9, 2018 Author Share Posted June 9, 2018 efsk schreef 4 uur geleden: Geweldig dat je de afbeelding dan bij voodooneworleans vandaan haalt. mij is floridawater niet bevallen. geen idee of ik de fles nog heb. kwam van de amazing oriental. Scherp gezien! ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FvL Posted June 11, 2018 Share Posted June 11, 2018 Heb ooit eens fles gehaald bij amazing oriental, en wil het af en toe wel eens gebruiken. Hij heeft een citrus ondertoon die ik wel vind combineren met bijvoorbeeld de tobs grapefruit scheercreme. Geen topper, maar tja houdt dan wel weer de kwade geesten op afstand? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 Hier een flesjes staan, vorig jaar gekregen voor vaderdag en tot nu toe 14x gebruikt. Mijn vrouw vind het niet lekker ruiken, dus daarom al lang niet meer gebruikt. Ik vind het trouwens knap dat je bij openen de alcohol ruikt, dit is bij mijn weten een praktisch geurloze substantie Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 Snowmiss schreef 1 uur geleden: Hier een flesjes staan, vorig jaar gekregen voor vaderdag en tot nu toe 14x gebruikt. Mijn vrouw vind het niet lekker ruiken, dus daarom al lang niet meer gebruikt. Ik vind het trouwens knap dat je bij openen de alcohol ruikt, dit is bij mijn weten een praktisch geurloze substantie Dus je hebt 14 keer ruzie gehad afgelopen jaar? ? 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted June 16, 2018 Share Posted June 16, 2018 roland schreef 2 uur geleden: Dus je hebt 14 keer ruzie gehad afgelopen jaar? ? Zeker niet, ik ga gewoon snel het huis uit nadat ik me 's morgens geschoren heb. Dat het al lang niet meer gebruikt is, ligt meer aan het feit dat ik andere aftershaves aan het opmaken ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartmen Posted June 24, 2018 Share Posted June 24, 2018 ik gebruik het zo nu en dan. Vind het niet echt super is mij wat te dominant qua geur en snel weer weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisRichel Posted June 24, 2018 Author Share Posted June 24, 2018 Bartmen schreef 14 minuten geleden: ik gebruik het zo nu en dan. Vind het niet echt super is mij wat te dominant qua geur en snel weer weg Hij vervliegt inderdaad redelijk snel. De virgin bayrum van Pinaud houdt langer stand. Daarentegen zit er ook wel een prijsverschilletje tussen de twee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scoozy Posted August 3, 2018 Share Posted August 3, 2018 ik heb mij ook een 2 tal flesjes gekocht enkele tijd geleden en vind hem ook lekker ruiken, kruidig kaneel hou ik wel van 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DennisRichel Posted August 5, 2018 Author Share Posted August 5, 2018 Scoozy schreef op 3-8-2018 om 09:13: ik heb mij ook een 2 tal flesjes gekocht enkele tijd geleden en vind hem ook lekker ruiken, kruidig kaneel hou ik wel van Hij wint t regelmatig van de clubman pinaud bayrum hier in de badkamer Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted August 5, 2018 Share Posted August 5, 2018 ph0real schreef op 24-6-2018 om 13:23: Hij vervliegt inderdaad redelijk snel. De virgin bayrum van Pinaud houdt langer stand. Dat was mijn vakantie combo; Florida water en Pinaud bay rum. Beiden geen aftershave trouwens maar goed, de Pinaud blijft nadrukkelijker aanwezig maar ook Florida water maar ook die laatste is niet zomaar weg. Als ik 3/4 dag later weer eens een plens water over mijn kop goot kwam het luchtje weer helemaal terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoolder Posted December 25, 2018 Share Posted December 25, 2018 Ik gebruik het ook. Vind het lekker ruiken en zoals tali zegt, plens water en de geur komt terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts