Jump to content

soorten kwasten

Recommended Posts

goedenavond allen,

ik lees weleens in een postreactie dat een"kwast niet zo geschikt is voor zeep.

maar meer voor crème.

maar echt  info over welke type kwast het best geschikt is voor wat kan ik niet vinden

ik ben zelf wel een zeeschuimer in een kom, ben ik achter gekomen.

maar welk type kwast kan ik hiervoor het beste gebruiken dan?

bv plisson,  tuxedo, enz. enz...

of is het zo niet in te delen en zijn er weer plissons die wel voor zeep werken maar dan weer niet zo goed met crème?

groet sjors

In principe werkt iedere kwast (varken, paard, das, mix of synthetisch) op alle zepen en crèmes. Hoe harder de zeep, hoe makkelijker het is om hem met een stuggere kwast op te schuimen maar dat heeft meer met tijd en moeite te maken. het gaat meer om persoonlijke voorkeur dan wat anders maar er is in ieder budget iets te krijgen dat prima werkt. De vraag is; wat verwacht je van een kwast en wat mag het kosten. 

• I like it 1

Ik heb een razorrock plissoft welke ik zowel creme als zeep wel goed opgeschuimd krijg.

En een muhle silvertip fibre 21mm waar ik toch beduiden meer moeite mee heb om het op te schuimen.

Persoonlijk vindt ik toch 50euro wel een beetje de max voor een kwast.

Maar ik doelde eigenlijk ook meer op het type knot...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ik heb een razorrock plissoft welke ik zowel creme als zeep wel goed opgeschuimd krijg.
En een muhle silvertip fibre 21mm waar ik toch beduiden meer moeite mee heb om het op te schuimen.
Persoonlijk vindt ik toch 50euro wel een beetje de max voor een kwast.

Maar ik doelde eigenlijk ook meer op het type knot...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

De echte Plisson vind ik wat slap voor zeep. Een Yaqi Tuxedo van ongeveer €10 is op dit moment erg veel value for money,die lekker gaat met zeep en crème.
  • I like it 1