Jump to content

SvdD van 4 juni tot en met 10 juni

Recommended Posts

Asylum Rx

Feather Pro

Yaqi Tuxedo 24mm

Vreto Citrus

Nivea sensitive balsem

Grotendeels zelfde set-up als gisteren, enkel een andere geurtje bij de zeep.  Deze bevalt mij beter, maar zoals bij de vreto van gisteren blijft de geur niet hangen. Het shuim is echter top.  De Rx blijft mij erg bevallen (als lid van deze enabling society wil ik trouwens op wijzen dat er op het Franse forum gisteren 1 werd aangeboden http://www.rasage-traditionnel.com/t21297-rasoirs-se-et-vintage)

Een fijne dag!

• I like it 1

Omega 20102,
Haslinger Sandelholz,
Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod,
Gillette Bleue Extra 7e x,
Proraso Con Olio di Sandalo AS,
TFS Crazy Sandalwood ASB.

Kwast en zeep:
Omega 20102 en Haslinger Sandelholz:
Vanmorgen weer sandelhout ochtend. De Haslinger is lekker geurig goed schuimend zeep, die erg sandelhout achtig ruikt,  zoals ik verwacht. Met het grote varken er zo schuim mee geklopt in de Poolse scuttle.
Mesje en krabber:
De Gillette Bleue Extra voor de 7e x gebruikt.
Het mesje was wat rauw, net voldoende voor de 7e x, maar wel de spaarpot in. In de Alpha Ecliptic nog wel glad, maar niet prima en super comfortabel. Ergo spaarpot.
Resultaat: DFS.
Tot slot: Afgewerkt met de sandelhout geuren van de Proraso AS en TFS ASB helemaal geurig in lijn.
Zo dadelijk brommert uit de schuur, even op de koffie bij moeders in Amsterdam, op de terugweg in Utrecht een Black Bird oppikken en dag afsluiten in het revalidatieoord Bad Boekelo om de vooruitgang van mijn eega  te bewonderen.  Dan is het wel weer bedtijd.

• I like it 1

Stirling 26/54,
Speick scheerzeep,
RazoRock Titanium Baby Smooth,
Voskhod (3),
Tunney aluin,
Eigen Dennen/Terpentijn/Ceder aftershave balsem.

Zeker zo na elkaar merk je het verschil tussen beide Speick scheerzepen. Vandaag een rauwere scheerbeurt met de Baby Smooth.

koenfucius schreef 2 uur geleden:

Vreto Citrus

Grotendeels zelfde set-up als gisteren, enkel een andere geurtje bij de zeep.  Deze bevalt mij beter, maar zoals bij de vreto van gisteren blijft de geur niet hangen. Het shuim is echter top.  

Mooie conclusie Koen het schuim is daadwerkelijk kwalitatief top en ik denk dat scheerders die een zeer zwakke tot bijna geen geur in de zeep en het schuim preferen zich bijna geen betere zeep kunnen wensen.

Daarnaast is de zeep ook zeer gunstig geprijsd, maar wat mij betreft had hij wat duurder mogen zijn waardoor er ruimte ontstaat om meer geuroliën aan de zeep toe te voegen.

• I like it 1

Vanmorgen (inmiddels op het werk aan de koffie):

Mühle Rocca krabber
Personna Platinum Chrome mesje
Edwin Jagger synthetische kwast
ARKO
HEGA Rakbalsam aftershave

Citroentjesfris :-)

Besprak ik pas geleden nog met mijn jonge bling bling vriend dat ik het Wolfje door zijn lichte scheerhoofd zelfs met een Titanium Sork greepje nog wat uit balans vond zijn, zag ik vervolgens het greepje van Snuffie die naast bloedmooi ook een lichtgewicht is.

En zie deze past dus uitmuntend, dus de zoektocht naar een fraai onderstel voor het Wolfje is bij deze ook weer afgestreept van de wensenlijst.

Het oefenen met de Feather DX gaat naarstig door en vanmorgen het Feather professional super mesje vervangen door een Dorco mesje en dan vraag je je af is dat mesje wel geslepen???  want het lijkt zo bot in vergelijking met het Feather mesje en voor de grappenmakers onder jullie ja hij was goed geplaatst. :ugeek:

De opmaak Lavendel zeep van Castle Forbes mocht weer aantreden en wat heeft deze zeep toch een fantastisch mooie geur en opgewekt met de E&J syntheet een prachtig vol schuim.

Afwerking met Joop dus zeker niet te verwarren met Harkos die vanmiddag met zijn vogelkooitje hier op bezoek komt om een zwarte vogel op te halen.

image.jpeg

• I like it 1
  • Haha 1

hier lag het handvaatje toch maar te verpieteren wegens te dik naar mijn zin. Aangaande het Dorco mesje dat doet het bij mij uitstekend, enigszins verwonderd dus maar kan best, smaken (vooral die van ons) verschillen nu eenmaal.

Snuff schreef 2 uur geleden:

Aangaande het Dorco mesje dat doet het bij mij uitstekend, enigszins verwonderd dus maar kan best, smaken (vooral die van ons) verschillen nu eenmaal.

Héééééééé Snuffie je gaat toch niet weer beginnen hé en nu over een mesje in plaats van een troepjeszeep.....als ik zeg bot bedoel ik dus ook bot :twisted: :lol::lol:

Bij de dorco mesjes durft het wel eens gebeuren dat er eentje tussenzit die niet goed is, dat heb ik althans gelezen op het net. Eens een ander uit het pakje proberen? Als die ook niks is dan eens meegeven met een van je scheervrienden die langs komt om zijn visie te horen? Voor alle duidelijkheid ik bedoel dus niet dat het aan jouw ligt hé. En nee ik ga niet weer beginnen maar ik heb toch gelijk? Wij zijn toch de Yin en Yang van de scheerwereld? Tegengesteld en toch zonder elkaar kunnen ze niks :-) 

• I like it 1

Muhle stylo (r89)

Lord classic (2)

Stylo brush (silvertip)

Lea classic soap

Baum abs

Ging niet zo lekker, veel wondjes. Ondanks mijn voorzichtigheid. Heb ik wel eens vaker, kan er niet goed en vinger op leggen. Ik scheer om de 2 dagen om mijn gevoelige huid wat te laten rusten, misschien niet doen en maar eens dagelijks proberen. 

Alhoewel de lea zeep mijn favoriet is kwa schuim, lekker vettig/romig, vind ik de geur te licht. Het munt gevoel, zeer subtiel, vind ik wel lekker.

Morgen weer een kans

@rjtpeters 

Als voorzichtigheid ook betekent geconcentreerd, stevig, beetpakken van het mes dan krijg ik ook kleine wondjes.

Het mes soepeltjes met 2 a 3 vingers heel losjes en ontspannen vasthouden, het mes laten vallen en glijden.

Succes.

• I like it 2

Snuff schreef 2 uur geleden:

En nee ik ga niet weer beginnen maar ik heb toch gelijk? Wij zijn toch de Yin en Yang van de scheerwereld? Tegengesteld en toch zonder elkaar kunnen ze niks :-) 

Dat is zo waar als maar zijn kan Snuffie, wat zou ik zonder jou moeten en vooral ook het forum.  Het zou zonder ons een dooie boel worden zonder reuring, humor en satire en waarschijnlijk alleen nog maar saai gelul over de techniek van weer een nieuw Amerikaans krabberke en het comfort van weer een staal DE mesje etc. :sad:

Dat gezegd hebbende vind ik het wel vrij aanmatigend dat je schrijft dat je toch gelijk hebt. :mad: kijk daar gaan we dus weer, nu ik kan je zeggen dat je bijvoorbeeld met het ophemelen van een bepaalde Spaanse Tr******ep en nu weer dat Dorco mesje je toch aardig buiten de pot piest. :mrgreen:

Doe jij voortaan bij het uitpakken van je flessen eerst maar wat aluin (de goeie, die zonder voetje) aan je handen zodat het er niet uit glijden kan ?

Feather artist club DX folding met Dorco mesje

Plisson White Evolution Synthetic 20mm

Saponificio Varesino 70th Anniversary

Saponificio Varesino 70th Anniversary aftershave

prima scheerbeurt!

• I like it 1
  • Haha 1

Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain

Eufros - Tobacco

M Chanudet "Le Phare" 6/8

Tunney aluin

De telefoon lag beneden, maar kleurtechnisch was dit geweldig.

De heerlijk geurende Eufros werd door de M&F das tot machtig mooi schuim geklopt en dan vraag je je toch weer af waarom heb ik meer kwasten en nog veel meer zepen? Met deze combi kan je toch uitsluitend gelukkig worden ...

Nu ja, dat geluk zet zich dan voort met deze Fransoos, onfrans hol geslepen maar zo goed scherend als maar kan. Raakte tijdens de tweede gang iets afgeleid waardoor een tikkie tegen de neusvleugel, die dus bloedde. Nu ja, als dat alles is.

Niet helemaal, de aluin deed zich meer voelen dan verwacht. Mes klaargelegd voor een gang over de Charnley Forest.

Fijne scheerbeurt.

Dat betwijfel ik ten zeerste. Scheerkwaliteiten van deze zeep zijn minstens gelijk aan die van Vreto. De moeite die veel mensen hebben met Eufros wijt ik aan de onderliggende geurlaag die associaties met speculaaskruiden oproept. Een tweede keer ruiken echter legt alle andere lagen bloot en die zijn erg mooi.

Een latertje vanavond maar toch dat moment gepakt.

- Proraso pre sensitive

- TFS Barba Gialla

- Vulfix 405 Strand

- ZY OC/SB (bij gebrek aan een betere omschrijving...)

- Lord SS Classic (5)

- Pitralon AS

De TFS terug veroverd op mijn zoon (pot 3/4 leeg; vind hem toch niet zo lekker!?!) en een mooi schuimpje gebouwd met de Strand. Ook bij de vijfde ronde deed de Classic het nog best maar na de tweede gang toch niet tevreden over hals en kaaklijn dus die nog maar een keer ingesopt. Nu wel een prima resultaat maar ondanks dat het allemaal vlotjes genoeg verliep was er toch meer prik van de Pitralon dan ik gewend ben dus het mesje mag er uit en de volgende keer is er een andere ZY krabber aan de beurt.

• I like it 1

Maggard V3 met Lord Classic
Razorock Plissoft 26mm Big Bruce
Dr. Harris Arlington zeep
Nivea ASB

De Dr. Harris is 1 van m'n eerste zepen die ik ooit aangeschaft heb en die gaat op de nominatie om opgemaakt te worden. Dat valt echter nog niet mee want hoe lang ik ook opschuim, de puck wordt amper kleiner. Dat is overigens niet erg, want ik blijf de geur en de scheereigenschappen fantastisch vinden. Ben benieuwd of de sandalwood-versie ook zo goed bevalt. Gaat er ooit ook nog eens komen.78c16afb450d1d47f098b4a07b15fbaf.jpg

efsk schreef 12 minuten geleden:

Als Dr Harris een van je eerste zepen is gaat de reis voor wat betreft scheereigenschappen alleen nog maar omlaag. Topkwaliteit.

Helemaal mee eens. de enige die ik zo uit mijn hoofd om zijn scheereigeschappen nog beter vind is de Almond. Van D.R. Harris dus.