Jump to content

Rockwell 6s of Karve Christopher Bradley

Rene_Z

Recommended Posts

Mijn verjaardag nadert met rasse schreden, en 1 van de bovengenoemde  krabbers zou ik wel willen hebben. Alleen welke?

Ik neig naar de karve,  alleen moet ik nog losse plaatjes kiezen. Ik denkt zelf de b, c en de d. De 6s is compleet, echter met minder blade gap(Nederlands?). Ik zoek wel de efficiente en toch milde krabber. Help!

De opening alleen zegt niet alles, kijk maar naar de scheerbeurt van Chris met de A plaat, schijnt zeer goed te zijn. 

Als je nog even geduld hebt .... alle plaatjes zijn onderweg.

• I like it 1

Blade gap zegt inderdaad lang niet alles en bovendien twijfel ik bij sommige lijstjes ook aan hoe die nu precies gemeten is. Mijn verjaardag nadert ook met rasse schreden en ik had een gelijksoortig dilemma met de ATT Calypso; welke onderplaat? Recensies zijn er niet veel en dan nog vooral van 'jonge' scheerders dus ook daar schoot ik niks mee op. Tegenwoordig ben ik vooral uitgedaagd door milde krabbers maar ik durfde niet uitsluitend voor de meest milde te gaan omdat die zo'n beetje de kleinste bladegap in de geschiedenis van de DE heeft. Dus de middelste er ook maar bij.

Efficiëntie heeft ook te maken of de krabber je intuïtief ligt en dat weet je helaas pas na het scheren.... 

• I like it 3

Snuff schreef 8 uur geleden:

De opening alleen zegt niet alles, kijk maar naar de scheerbeurt van Chris met de A plaat, schijnt zeer goed te zijn. 

Klopt Ron...en dat was met een baardgroei van 7 dagen...

Nek 3 passes, wangen 4x (doe ik altijd bij de wangen). Voelt nog steeds glad, de eerste stoppeltjes komen wel weer door.

Ik zou voor de Karve gaan.

• I like it 3

Chris (van Karve) verstuurt trouwens niet douanevriendelijk.

Gezien zijn kleinschaligheid en de grote boetes die men ontvangt (en voor vele jaren worden al je verzonden paketten extra gecontroleerd) snap ik dat ten zeerste.

Dus bij een Karve met 1 plaat heb je zo'n 27 euro douanekosten.

ChrisVanMeer schreef 3 uur geleden:

Gezien zijn kleinschaligheid en de grote boetes die men ontvangt (en voor vele jaren worden al je verzonden paketten extra gecontroleerd) snap ik dat niet.

deze zin vind ik onduidelijk.

De Rockwell is nieuw ook in Europa verkrijgbaar bij Gifts & Care;

https://www.giftsandcare.com/en/rockwell-safety-razors/5045-rockwell-6s-classic-safety-razor-matte-stainless-steel.html

Gewoon om het lastiger voor je te maken.....[emoji16]
Ook bij de Alpha man. Krijg ik nog 7% korting ook....

Wordt nog lastig. Koper vind ik mooi, wordt alleen maar mooier denk ik. Is de Rockwell met plaat 6 efficient?

Rene_Z schreef 19 minuten geleden:

Wordt nog lastig. Koper vind ik mooi, wordt alleen maar mooier denk ik. Is de Rockwell met plaat 6 efficient?

Ik had de 6C en daar was plaat 5 voor mij de grens tussen efficient en nog comfortabel en plaat 6 was net té.

Dus het antwoord op je vraag is voor mij een duidelijk já.

• I like it 1

Heb een 6s en gebruik ook altijd de 5, terwijl ik best van zeer effectief hou.
  • I like it 1

Absoluut [emoji2][emoji41] Maar het blijft lastig. De Rockwell is ook in Nederland te koop. Ik ook wel makkelijk. En wordt door heel veel mensen gewaardeerd.

Kijk die Rockwell die is hier alom bekend en daar krijg je nu veel positieve feedback op terug.

De Karve daarentegen is nog onbekend en nog niet veel scheerevaring gedeeld hier op het forum, daarentegen Amerikanen vinden alles goed wat nieuw is dus daar zou ik mijn oren ook niet naar laten hangen. Dan heb je met de Karve een lange wachttijd, mijn jonge bling bling vriend heeft deze voor ons al een week of vier geleden besteld en nog geen zicht op levering geldt ook voor Snuffie.

Dus even op een rijtje: Eerst waarom eigenlijk de vergelijking tussen een zeer onbekende Karve en de Rockwell?  de Rockwell is absoluut geen prijzige krabber en een zekerheidje qua scheergedrag en dat weten we van de Karve nog niet dus iets in zegt dat dit de meest verstandige keuze is, maar ja dat is mijn wijsheid!!B|

• I like it 1

talibeard schreef 10 uur geleden:

Van makkelijk houden we hier niet echt...:mrgreen:

Beste advies tot nu toe al zeg ik het zelf; koop ze allebei! 9_9

Heel goed advies Harrie scheelt ook veel keuze stress en dan slaap je tot je verjaardag toch een stuk rustiger.

• Haha 1