Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van een open mes, naar een krabber!

Onlangs met mijn gade wezen shoppen in Duitsland. Ze moest nog naar een grote drogist en omdat ik niet buiten de winkel wou wachten (vind ik er altijd zo triest uitzien) ben ik mee naar binnen gegaan. het duurde nogal, dus om de tijd te doden ben ik maar even naar de scheerafdeling gelopen. Daar zag ik een krabber hangen van Wilkinson Sword voor E 2,95, inclusief 5 vervangende mesjes. Sinds begin jaren 80 scheer ik mij met een open mes, maar ik dacht "Voor die prijs kan ik het wel eens proberen". Thuisgekomen direct geprobeerd en ik moet zeggen, het scheren viel niet tegen. 

Afgelopen week was ik met vakantie. Onder meer Antwerpen werd vereerd met een bezoek. Ik had al aangegeven dat ik sowieso even naar de Scheerwinkel moest. Daar heb ik ook maar even een krabber met open kam (Merkur) aangeschaft. Vanmiddag geprobeerd. Omdat ik op dit forum al eens gelezen had dat krabbers met open kammen als agressief beschouwd worden, stond ik mij te scheren met een herinnering aan zo'n 35 jaar geleden, toen ik mij voor het eerst met een open mes ging scheren. Best wel een beetje eng (nou ja, klein beetje dan).

Niet te hard aangedrukt, maar het mesje zijn werk laten doen. Viel wederom niet tegen.

Wel praktisch vond ik dat ik, als een beetje bijziend, wat dichter op de spiegel kon om toe te zien op het precies afscheren bij de oren. Met een open mes zit het heft toch een klein beetje in de weg (bij mij althans).

Ik vind dat ik met zo'n 10 open messen in roulatie en een vijftal kwasten qua hardware wel aardig voorzien ben. Nu heb ik twee krabbers, één met open en één met gesloten kam (foto bijsluiten wil nog niet lukken). Hopelijk blijft het daarbij. Maar je weet het nooit.....

• I like it 9
Posted

Leuk verhaal, grappig dat ik dat zelf ook heb gehad alleen ik schoor me 4j ong met een open mes, toen eens geschoren met Wilkinson sword die ik al lang in de la had liggen. Het virus was begonnen zeker eenmaal hier lid van het forum te zijn.

Heel veel succes en veel sterkte ? haha.

Posted

De Merkur open kam modellen zijn alles behalve agressief; agressiviteit heeft echt helemaal niets van doen met open kam, gesloten kam of veiligheidsbalk (safetybar). Met de Wilkinson krabber (eigenlijk een rebranded Treet krabber) heb ik meer moeite. Waarschijnlijk geen probleem als je van een scheermes af komt maar als je vanuit cartridges komt verleidt dit krabbertje je snel tot gelijksoortig gedrag; dat ding in je gezicht rammen en trekken maar. Te mild. En dat van iemand die het beheersen van milde krabbers ziet als de 'heilige graal' in DE-scheren....