Wolf Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 Ik zie laatste tijd regelmatig dingen voorbij komen (Facebook voornamelijk) zoals; NOS slechts 4 keer gebruikt, slechts 1 keer geslepen etc. Niet dat een paar keer gebruiken wat af doet aan een mes voor mij. Ik gebruik overigens al mijn messen, maar ik kan mij voorstellen dat sommige verzamelaars hier wel moeite mee hebben. Voor mij is (near) mint wellicht een betere benaming en kunnen we NOS beter laten voor messen die inderdaad nog helemaal nieuw/ongebruikt /ongeslepen zijn. Iemand anders hier een mening over? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted May 28, 2018 Share Posted May 28, 2018 Helemaal mee eens; NOS is maagdelijk en nauwelijks gebruikt heet ZGAN. Geen speld tussen te krijgen wat mij betreft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 29, 2018 Share Posted May 29, 2018 +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 29, 2018 Share Posted May 29, 2018 Maagdelijk en derhalve niet gebruikt zou wat mij betreft beter passen. Als het gebruikt is, vind ik het niet nieuw, dus ook niet meer NOS. Dan kan het object nog steeds in perfecte staat verkeren maar dat is weer een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 29, 2018 Share Posted May 29, 2018 Heel strict genomen is NOS ouwe winkelvoorraad, en derhalve via een particulier niet verkrijgbaar. Via de particulier zou het hooguit NIB kunnen zijn: New In Box. Maar ja, NOS verkoopt zo lekker, al zitten de haren van de vorige eigenaar er nog aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 29, 2018 Share Posted May 29, 2018 Helemaal NOS is een verkeerde term voor gebruikt materiaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted May 29, 2018 Share Posted May 29, 2018 Het is als een tv die een half jaar als demo heeft gedraaid verkopen als nieuw. Oplichting kan je het ook noemen of een verandering van de betekenis van het woord...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 29, 2018 Share Posted May 29, 2018 ja ik zag het ook op facebook maar heb niet gereageerd omdat ik denk dat de persoon in kwestie het niet slecht bedoelt (ttz om anderen bij neus te nemen, anders had hij er niet achteraan gezet zoveel keer gebruikt). Tja NOS is blijkbaar een rekbaar begrip, zo verkrijg ik regelmatig NOS messen die echt ongebruikt zijn maar ik bedoel als ik ze scheerklaar maak vooraleer verzending is het eigenlijk al geen NOS meer, sommigen vragen ook om niet geslepen op te sturen, dan is het wel NOS (en dat heeft hun voorkeur). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 29, 2018 Share Posted May 29, 2018 Snuff schreef 17 minuten geleden: ja ik zag het ook op facebook maar heb niet gereageerd omdat ik denk dat de persoon in kwestie het niet slecht bedoelt (ttz om anderen bij neus te nemen, anders had hij er niet achteraan gezet zoveel keer gebruikt). Tja NOS is blijkbaar een rekbaar begrip, zo verkrijg ik regelmatig NOS messen die echt ongebruikt zijn maar ik bedoel als ik ze scheerklaar maak vooraleer verzending is het eigenlijk al geen NOS meer, sommigen vragen ook om niet geslepen op te sturen, dan is het wel NOS (en dat heeft hun voorkeur). Ik heb wel gereageerd... En inderdaad, hij bedoeld het niet zo, misschien de definitie van NOS eens "google-en"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted May 29, 2018 Author Share Posted May 29, 2018 Snuff schreef 10 minuten geleden: ja ik zag het ook op facebook maar heb niet gereageerd omdat ik denk dat de persoon in kwestie het niet slecht bedoelt (ttz om anderen bij neus te nemen, anders had hij er niet achteraan gezet zoveel keer gebruikt). Tja NOS is blijkbaar een rekbaar begrip Ben het met je eens dat de keren dat ik het gezien heb de laatste dagen de persoon in kwestie het duidelijk niet verkeerd bedoelde en heb er in de respectievelijke aanbiedingen er daarom ook bewust geen punt van gemaakt. Het is iets wat in het verleden vaker heb gezien en niet steeds dezelfde persoon. Het begrip is voor sommigen inderdaad rekbaar maar zelf vind ik dit niet gewenst. Vooral omdat het NOS label (vooral als het niet duidelijk gemaakt is dat het een gebruikt artikel is) de prijs nog wel eens opdrijft. (was in dit geval dus niet van toepassing overigens) Affijn, het was maar om aan te geven dat duidelijkheid in beschrijving /betere woordkeuze wellicht wenselijk is. Zoals ik zei, ik gebruik al mijn messen en hoewel ik ze het liefste zgan houd zijn ze sowieso niet meer nos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolf Posted May 29, 2018 Author Share Posted May 29, 2018 onno schreef 38 minuten geleden: Het is als een tv die een half jaar als demo heeft gedraaid verkopen als nieuw. Oplichting kan je het ook noemen of een verandering van de betekenis van het woord...... Oplichting was in dit geval niet ter sprake maar het gebeurt zeker dat men bewust een verkeerde voorstelling van zaken geeft of bepaalde feiten achterwege houd. Moet zeggen dat de messen of services die ik via dit forum mocht ontvangen zonder uitzondering allemaal de verwachtingen haalde en in de meeste gevallen overtroffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted May 31, 2018 Share Posted May 31, 2018 Eigenlijk kan dit niet. Is een totaal verkeerde woordspeling. Is en blijft new old stock en geen used old stock Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts