Jump to content

ZY scheermes

bot ijzer

Recommended Posts

Vandaag voor de derde keer met mijn nieuw ZY scheermes geschoren.

Dit betreft een mes uit China en het is een uitzonderlijkmooi afgewerkt mes.Scales in mooi hardhout met een vette aluminium wedge.Perfect afgewerkt mes dar zoals beloofd niet scherp werd afgeleverd.

Feitelijk heb ik het mes een paar minuten op de 8000 Norton gehad waarna hij nog even onder de kraan over de 12000 afgewerkt is met een paar lichte halen.Daarna over de riem en klaar.

Dit ding scheert heerlijk.En dit voor maar iets van 13 euro.Is geloof ik nu zelfs met een mooie strop voor dat geld te krijgen.

Vask hoor je dat God Dollar/Monkey en ZY mooie beginnersmessen zijn. Ik vind dat die uitspraak de messen geen recht doen.

Ik denk dat ze niet te overtreffen zijn.Een Dovo( ik heb er verschillende) komt qua scheercomfort bijvoorbeeld  niet in de buurt vind ik.

Het enige dat ik heb dat vergelijkbaar is is een mooie vintage Otto Busch Weltmeister silversteel.

Dus voor wie op  zoek is naar een zeer goed en goedkoop scheermes.

Probeer het eens.

• I like it 1

Ik scheer me zelf niet met open mes maar laatst wat ZY krabbertjes gekocht en meteen zitten snuffelen tussen de open messen. Ze hebben inderdaad een behoorlijk aanbod voor weinig geld. Fijn dat-ie je goed bevalt!

• I like it 1