Jump to content

Recommended Posts

Posted

Merkur 37C

Wizamet super iridium

Maseto extra density finest badger 24mm

Haslinger Schafmilch

Nivea sensitive balsem

Na de goeie scheerbeurt gisteren, vandaag maar een andere simpele , maar o zo degelijke scheerzeep aan bod laten komen.  De Haslinger geeft eveneens een mooi dik schuim en het resultaat is weer erg goed.

Een prettige dag!

Posted

Het ging niet lekker vanochtend. Het zal wel komen door het Gilette Ruby mesje dat ik van Hans kreeg icm Mucuto scheef.

Een mooie dag?

image.jpg

Posted

006F581E-5993-43FB-891E-875D3EDCA3F4.jpg
Merkur 34C met Feather mesje (3)
Semogue SOC das
Portus Cale
Aluin
Nivea protect & care

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• I like it 2
Posted

Nanny’s Silly Soaps Moroccan Sands (monster)

Finest Badgers 17x58

Voskhod

Blackbird gesloten kam

Aluin met klem

Floïd black 

Posted
Ator razor schreef 16 minuten geleden:

Nanny’s Silly Soaps Moroccan Sands (monster)

Uw mening over deze zeep? Ik was er helemaal weg van.

Posted
Snuff schreef 27 minuten geleden:

Ik heb de Nannys Silly Soap Old Grey Bristle Fest gehad en een goede zeep maar ik was er eerlijk gezegd niet helemaal weg van dus nooit meer een herhaalaankoop gedaan. 

Posted

RazoRock 400,
Mama Bear's Grapefruit Ice,
RazoRock Game Changer,
Ladas (3),
Tunney aluin,
Eigen Toco-Tholin/Sinaasappel aftershave balsem.
06253df0d7c899a4bb72956206f25fd2.jpg
Zo, morgen weer eens een andere krabber.
Denk ik nu...

• I like it 1
Posted

LiJüN silvertip 3 band,
Dr. Harris Twenty Nine,
Fasan Slant #42,
Terra Blauw Solingen 0,08 mm 6e x,
PeReJa Lavender edc,
Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:
LiJüN silvertip 3 band en Dr. Harris Twenty Nine:
Dit was de 3e x met de 29, en ik vind hem verrassend mooi aan het geuren inmiddels. Weer wat crème op de wangetjes gesmeerd en vervolgens met de natte das tot leven gewekt. Blijkbaar gaat er bij het opschuimen in de scuttle veel geur verloren, die juist bij het kopsoppen onder je neus ontstaat. Net een goede whisky, die zich langzaam in je mond ontvouwt, maar dan onder de neus voor het ontbijt. Overigens neem ik ook meestal voor het ontbijt die whisky, maar slaap er even tussendoor. Goed dit gezegd hebbende, moet ik dus zeggen, dat er zepen zonder menthol zijn, die mij ook uitermate kunnen bekoren.
Mesje en krabber:
De Terra Blauw Solingen 0,08 mm voor de 6e x gebruikt.
Het mesje is vandaag de spaarpot in gegaan. Hoewel ik lekker glad ben, moest ik het tempo zo verlagen om het genoeglijk te houden, dat het mesje nu wel alles had gegeven. Was even vergeten de kopbeurt mee te tellen, maar toch mijn 5 norm gehaald met dus 1 toegift. Dat mag je die oude mesjes niet aanrekenen. In combi met de Fasan was het wel een mooi klassiek duo, die rekening houdend met de gezamenlijk leeftijd eigenlijk best nog vlot ging. Die Fasan geeft bijna elk mesje een opkikker en een extra beurt, waarschijnlijk door de stevige torsie.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Kon niet wat anders bedenken, dus ruim lavendel op de 29, afsmeren met de Hema ASB. Klaar.
De rest van de dag waarschijnlijk in het ziekenhuis, of op weg naar het ziekenhuis doorbrengen. Wordt een oud versleten onderdeel vervangen bij mijn eega.

Posted
Snuff schreef 1 uur geleden:

De geur uit de pot is lekker, de geur van wierook (Boedistische tempels) komt in mij op. Alleen  tijdens het scheren was die geur een stuk minder aanwezig. Wat betreft de kwaliteit, goed schuim en verzorgend. Overall een lekkere zeep maar omdat de geur van het schuim minder is zal ik er geen pot van kopen. 

• I like it 1
Posted
LiJüN silvertip 3 band,

Dr. Harris Twenty Nine,

Fasan Slant #42,

Terra Blauw Solingen 0,08 mm 6e x,

PeReJa Lavender edc,

Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:

LiJüN silvertip 3 band en Dr. Harris Twenty Nine:

Dit was de 3e x met de 29, en ik vind hem verrassend mooi aan het geuren inmiddels. Weer wat crème op de wangetjes gesmeerd en vervolgens met de natte das tot leven gewekt. Blijkbaar gaat er bij het opschuimen in de scuttle veel geur verloren, die juist bij het kopsoppen onder je neus ontstaat. Net een goede whisky, die zich langzaam in je mond ontvouwt, maar dan onder de neus voor het ontbijt. Overigens neem ik ook meestal voor het ontbijt die whisky, maar slaap er even tussendoor. Goed dit gezegd hebbende, moet ik dus zeggen, dat er zepen zonder menthol zijn, die mij ook uitermate kunnen bekoren.

Mesje en krabber:

De Terra Blauw Solingen 0,08 mm voor de 6e x gebruikt.

Het mesje is vandaag de spaarpot in gegaan. Hoewel ik lekker glad ben, moest ik het tempo zo verlagen om het genoeglijk te houden, dat het mesje nu wel alles had gegeven. Was even vergeten de kopbeurt mee te tellen, maar toch mijn 5 norm gehaald met dus 1 toegift. Dat mag je die oude mesjes niet aanrekenen. In combi met de Fasan was het wel een mooi klassiek duo, die rekening houdend met de gezamenlijk leeftijd eigenlijk best nog vlot ging. Die Fasan geeft bijna elk mesje een opkikker en een extra beurt, waarschijnlijk door de stevige torsie.

Resultaat: BBS.

Tot slot: Kon niet wat anders bedenken, dus ruim lavendel op de 29, afsmeren met de Hema ASB. Klaar.

De rest van de dag waarschijnlijk in het ziekenhuis, of op weg naar het ziekenhuis doorbrengen. Wordt een oud versleten onderdeel vervangen bij mijn eega.

Sterkte vandaag Harrie.

• I like it 1
Posted

Op een voorspoedig herstel Harrie!

Gamechanger met Iridium mesje

RazoRock Plissoft Synthetic 26mm

Saponificio Varesino Manna di Sicilia

Saponificio Varesino Manna di Sicilia aftershave

Gebaseerd op deze ene scheerbeurt: Mijn game zal er niet door veranderen, goede krabber zeker voor zijn prijs maar niet zoals aangekondigd superieur aan zijn veel duurdere collega's. Ik vind hem ergens qua scheergenot tussen de ATT M & R in. 

• I like it 1
Posted

Is de B&M Arctique nu zo veel kouder als een Glacial van Stirling?? Of maakt de gisteren gebruikte Proraso groen als pre-shave het verschil met de vandaag toegepaste huisgemaakte Menthol pre-shave ?? Of ben ik menthol nu al zo gewoon dat de echte sensatie die ik me van vroegere tijden kan herinneren voorbij is?

Hoe het ook zei het was toch een verfrissende scheerbeurt en de Apollo slant met het Gillette Nacet mesje -welke de scherpte van een Feather evenaart volgens een onderzoeker- deed alle stoppels comfortabel edoch zonder enig medelijden verdwijnen.

Zo'n heerlijke scheerbeurt die je eigenlijk altijd wil hebben maar dan valt het niet meer op dat er ook van dit soort scheerbeurten zijn, dus er moet toch maar af en toe een mindere tussendoor..........Zeg 1 keer per jaar.

image.jpeg

• I like it 1
Posted
Ator razor schreef 1 uur geleden:

De geur uit de pot is lekker, de geur van wierook (Boedistische tempels) komt in mij op. Alleen  tijdens het scheren was die geur een stuk minder aanwezig. Wat betreft de kwaliteit, goed schuim en verzorgend. Overall een lekkere zeep maar omdat de geur van het schuim minder is zal ik er geen pot van kopen. 

Ook mijn bevinding Gert daarnaast vond ik de geur van mijn zeep weinig "spannend" dus ook hier is het bij één pot gebleven die na twee scheerbeurten weer is heengegaan, maar voor een goed oordeel zou je natuurlijk wat meerdere samples uitgeprobeerd moeten hebben.

Posted

Of ben ik menthol nu al zo gewoon dat de echte sensatie die ik me van vroegere tijden kan herinneren voorbij is?

[url=https://www.shavingsociety.com/

Dat is net als met de liefde Hans. De 1e 3 jaar vlinders in de buik en niets is te gek. Daarna kan het nog erg leuk zijn, maar niet zo spannend meer. Tja en met al die pillen die je nog een beetje overeind houden, wordt de menthol sensitiviteit, natuurlijk ook er niet beter op. Er is wel hoop, zolang je maar niet vervalt in de trzp, waar je regelmatig over fulmineert. [emoji23]?

• Haha 1
Posted

Timeless SB 0.95

Gillette Wilkinson

Simpson Tulip 2

Stirling - iced pineapple

Elke keer verbaasd de 0.95 SB mij weer, wat een heerlijke krabber!

Comfortabel op de huid en prima effectief.

5d6840fe1fd3cf94b0d58748e8346eda.jpg

• I like it 2
Posted

Mijn scheerbeurt van vanochtend:

Muhle r41 Grande

Shark Super Stainless (1)

Merkloze Vintage Varken

Monsavon scheerzeep

Nivea ASB 

@Harkos Sterkte vandaag in het ziekenhuis.

Posted
Harkos schreef 1 uur geleden:

Er is wel hoop, zolang je maar niet vervalt in de trzp, waar je regelmatig over fulmineert. emoji23.png?

Dan is het einde der scheertijd nabij Harrie, dus er maar hopen dat ik nooit zó aftakel.

• Haha 1
Posted

De Classic Barbershop van Reef Point er maar weer eens bijgepakt. Staat weliswaar op de nominatie voor verkoop/ruil, maar vanwege de prettige geur toch nog een scheerbeurt mee gedaan. Jammer genoeg geeft deze zeep me steeds weer dat branderige gevoel op de huid waardoor het nét even iets minder aangenaam scheren is.

De Virginia Sheng kan het niet laten om af en toe een paar haartjes los te laten. Meestal slechts 1 á 2, maar de tijdens de vorige scheerbeurt wel een stuk of 5. Nu lijkt me dit niet schokkend, maar ik ben benieuwd of er iemand meer is met dezelfde ervaring bij deze VS 2-band knot?fec730c86a54ac243e182af2779c2d11.jpg

• I like it 1
Posted

Hier houdt de VS 2 bander zich uitstekend, slechts heel af en toe een los haartje maar dit mag geen naam hebben.

Posted

Ik zal het eens in de gaten houden komende tijd. Nu heb ik hem ongeveer een keer of 15 gebruikt. Kan dus nieuwigheid zijn.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.