Jump to content

Recommended Posts

Posted

Van Tony leende ik een Steersman 5/8. Ik scheerde er probleemloos mijn benen mee.

Nu ben ik op zoek naar een eigen mes. Maar, waar zoek ik precies? Welke eigenschappen heeft de Steersman en welke wil ik (ook) in mijn nieuwe mes?

Het scheren ging probleemloos: zonder wondjes en zonder razor burn. Het resultaat mag nog gladder, maar dat ligt mogelijk meer een mijzelf dan aan het mes. Het liefst wil ik een tweedehands mes.

Wat zoek ik?

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

Posted

Eigenlijk maakt het niet zo veel uit, scheren zullen alle messen wel doen.
Hoe het mes is geslepen is zal het resultaat beïnvloeden , dus kies een mes wat optisch wat minder is maar wel met een goede snede.

Moet zeker te doen zijn tussen de €20 en €40.

• I like it 1
Posted

@Suuz moet het mes per sé een ronde punt hebben? Want anders heb ik er nog wel 2 liggen, rond deze maat met 'n rechte teen. Als je wil kan ik je wel wat foto's sturen, in de loop van 't weekend...

Posted
[mention=1205]Suuz[/mention] moet het mes per sé een ronde punt hebben? Want anders heb ik er nog wel 2 liggen, rond deze maat met 'n rechte teen. Als je wil kan ik je wel wat foto's sturen, in de loop van 't weekend...
Wat is het verschil im gebruik?
Posted

@Suuz in gebruik niets. Je hebt iets meer kans om je zelf te snijden als je het mes niet in de juiste hoek houd. Maar bij 't scheren van de benen kijk je niet via 'n spiegel wat je aan 't doen ben, dat is dan weer makkelijker dan het scheren van 't gezicht...