Tjebbe Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Game Changer, een behoorlijk pretentieuze naam.Wat mij betreft maakt Joe het gedeeltelijk waar. De kwaliteit/prijs verhouding van deze krabber is werkelijk ongelooflijk! Voor deze prijs (€ 50,-) een krabber van deze kwaliteit leveren is natuurlijk een manier om de Game te veranderen... De afwerking van de scheerkop vind ik geweldig goed en die voel je ook terug bij het scheren. Qua vormgeving mis ik de elegantie van de RazoRock Mamba, daar vind ik de manier de hoekpunten van het mesje worden afgedekt echt mooi. De onderplaat van de Game Changer is wat dikker uitgevoerd. Gelukkig nergens lomp, alleen wat minder verfijnd.Ter vergelijk, de Mamba en de Game Changer naast elkaar op de foto (Game Changer links): Het greepje dat ik erbij uitgezocht had is de Radio Knob, uiterlijk is goed, de balans is prima. Voor mij had ie wat korter gemogen (ik scheer me dan ook graag met een Blackland Blackbird met het kortste greepje...). Wat ik qua afwerking wel echt jammer vind, is dat de schroefdraad wat lossig is; als je een Timeless in elkaar schroeft voelt dat beter, fijner. Er zit wat minder speling op. Eenmaal in elkaar maakt dat natuurlijk niets uit. En een ander greepje lost ook dat op, een iKon Bulldog greepje dat ik geprobeerd heb, past prachtig. Ter informatie, ik scheer mij regelmatig met een Timeless OC van toen je nog niet kon kiezen uit bekopeningen, oftewel 0,95, een Blackland Blackbird met een gesloten kam, een Krect Spiral, een Barbaros TR-1, een Above the Tie S2, RazoRock Mamba, Rockwell 6C, een Lutz. In het verleden heb ik de mogelijkheid gehad om mij enige tijd met de Wolfman te mogen scheren, de standaard variant en de .74 opening. Dan nog allerlei Gillette varianten. Deze lijst is natuurlijk niet om te 'stoefen', maar vooral om te duiden waar ik mee kan vergelijken. Ik vind de Game Changer geweldig lekker scheren, heerlijk comfortabel en zacht. Efficiënt is ie ook zeker. Ik zou 'm vergelijken met bijvoorbeeld een Rockwell 6C met onderplaat 4. Dat is dan meteen ook wel een puntje, ik scheer me eigenlijk altijd met onderplaat 5, het zou misschien best wel een tikkie meer mogen hebben. (Er wordt geschreven dat er een andere onderplaat zou kunnen gaan komen, mocht die er daadwerkelijk komen, ben ik zeker geïnteresseerd en zal ik niet aarzelen die te bestellen). Mis ik dat tikkie meer dan ook echt? Nee, dat zeker niet, als ik echt meer wil pak ik m'n Timeless of zo. 5 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Dank je Tjebbe ! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Mooi verslag Tjebbe! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Goede lange Review! Echt eentje die geschreven is op een koude druilige lentedag... ? 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Mooi verslag; ik zat toevallig laatst op de site en denk dat de naam (game changer) voornamelijk gaat over het prijspunt van deze krabber. In het rvs wereldje neemt de prijsstelling van deze krabber voor een hoop mensen wat bezwaren weg denk ik. Niet voor mij overigens want zware krabbers, ik vind het niks. Wat dat betreft ben ik benieuwd wanneer er eens een krabber (eventueel in skeleton-uitvoering) in rvs onder de, pak hem beet, 60 gram gemaakt wordt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 @talibeard wat is een skeleton uitvoering? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 @roland ik bedoel dat zoveel mogelijk materiaal dat niet nodig is voor de constructie weg gefreesd is. Dus bijv. hol greepje, opengewerkte topplaat en vergrote sleuven in de onderplaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 @talibeard duidelijk, dank je!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 26, 2018 Share Posted May 26, 2018 Mooie recensie Tjebbe en als er een onderplaat komt die gelijk is aan de Rockwell met plaat 5 voor mij zeker het proberen waard. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 @Hanskoning er is er zojuist eentje tweedehands aangeboden op ATG Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 En is reeds verkocht, zie ikVerstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Ik weet dat het kinderachtig is maar ik vind de marketing van Joe zo overdreven dat me dat al weerhoudt van de Game Changer. Wat me eigenlijk vooral stoort is hoe neerbuigend hij over de concurrentie praat. En dit is niet de eerste keer dat hij dat doet. Jammer. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Als het goed is komt er morgen iemand met eentje waarmee ik me ga scheren, benieuwd. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted May 27, 2018 Author Share Posted May 27, 2018 Als het goed is komt er morgen iemand met eentje waarmee ik me ga scheren, benieuwd.Ben ook benieuwd hoe die jou bevalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted May 27, 2018 Author Share Posted May 27, 2018 Ik weet dat het kinderachtig is maar ik vind de marketing van Joe zo overdreven dat me dat al weerhoudt van de Game Changer. Wat me eigenlijk vooral stoort is hoe neerbuigend hij over de concurrentie praat. En dit is niet de eerste keer dat hij dat doet. Jammer.Dat is niet sjiek, nee...De krabber is een heel fijne en de prijs/kwaliteit verhouding is ook goed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Ik snap je wel Johan maar ik maak me daar niet meer druk over, het product waarvan ik gebruik maak moet top zijn, de persoon erachter ...... Mijn slager is ook een kreng van een mens maar zijn bereidingen zijn ongelooflijk lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Ik ben het met je eens Johan, bij Italian Barber zitten een stel eikels eerste klas. Tikje teveel zelfingenomen naar mijn zin. Ik gun het hem ook niet maar heb me toch op de mailinglist voor de alu baby smooth laten zetten. Conclusie; ik ben ook maar een slet..... 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 talibeard schreef 4 minuten geleden: Conclusie; ik ben ook maar een slet..... Heb je daar die rugpijn van gekregen? 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 27, 2018 Share Posted May 27, 2018 Snuff schreef 6 uur geleden: Ik snap je wel Johan maar ik maak me daar niet meer druk over, het product waarvan ik gebruik maak moet top zijn, de persoon erachter ...... Mijn slager is ook een kreng van een mens maar zijn bereidingen zijn ongelooflijk lekker. Ben bevooroordeeld maar heb liever een slager die wat minder over de rug van anderen succes heeft. Zeker als zo'n slager zich toch al verzekerd weet van een markt waarbij het vrij eenvoudig is genoeg te verdienen zonder die eigenschappen. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts