Jump to content

SvdD van 21 mei tot en met 27 mei

Recommended Posts

Fil 14 (2e gen)

SV Felce Aromatica

SV 70th ann. ASB

shavemac silvertip 2-band 24mm

Veel succes op de meubelboulevard heren. Ik ga lekker zeilen

image.jpg

• I like it 7
  • Haha 2

Het was al weer even geleden dat ik de ATT SE - 1 met een Feather Professiona Super mesje ter hand had genomen en dat beloonde hij met twee kleine bloedpuntjes onder in de hals. Door het ver uitstekende Feather mesje wordt elke verkeerde aanzet en/of onachtzaamheid op de juiste manier afgestraft, oftewel had je je kop er maar bij moeten houden Koning.xD

Het zit hem erin dat de gang met de haarrichting mee en dwars hierop mede door het grote blad van deze sneeuwschuiver als een zonnetje loopt en daardoor een beetje te gemakkelijk gedacht over de gang tegen de haargroei in.

Maar we weten het nu weer dus hierna zijn we weer op onze qui vive.

Ja voor de rest een lekker frisse scheerbeurt die recht doet aan de stijgende temperaturen en sluit ik af met iedereen nog een prettige dag toe te wensen.

image.jpeg

@Tjebbe mooi uitzicht Tjebbe en de scheercreme helemaal aangepast op de omgeving.

• I like it 5

701209A6-8125-4544-8777-4400370ADA10.jpg
Fatip testina gentile met Astra blauw mesje (2)
Edwin Jagger super badger
Mickey Lee Soapworks lime preshave
OSP grapefruit & menthol
Aluin
Myrsol lemon
444 balm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• I like it 3

Mühle Silvertip Fibre® 21mm,
La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar,
Maggard Slant met MR7 RVS steel,
Wilkinson Sword 5e x,
Ilgaz Düzce Tütün (Tabac),
Hema Sheabutter ASB.

Kwast en zeep:
Mühle Silvertip Fibre® 21mm en La Toja Hidrotermal Crema de Afeitar:
Vanmorgen wat brak na de familie BBQ van gisteren, maar even vlot doorpakken, want er moet motorgereden worden. Schuim La Toja met kleine Mühle syntheet. Opkloppen in de M keramiek kom, veel vol schuim!
Mesje en krabber:
De Wilkinson Sword voor de 5e x gebruikt.
Het mesje heeft mijn 5 norm gehaald en mag morgen nog een keer, maar dat resultaat maar eens afwachten. In de Ikon X3 super wezenloze beurt. Niet slecht niet goed gewoon scheren zonder finesse en uitdaging.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Goed wat Turkse tabac er op, afsmeren met de Hema ASB. Klaar.
Boterhammetje, thee, koffie en karren met die brommert. Inmiddels weer thuis en heerlijk genoten van de Twentse dreven.

• I like it 4

Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze

Vreto - Coco $ Vanila

Mulcuto - wit plastic, metalen bovenplaat, rechte onderplaat (s)

Feather (3, weg)

Tunney aluin

Lekker klein kwastje, lekkere zeep, geweldig schuim, feest.

De krabber is lekker, maar toch minder efficient dan de scheve variant van de plastic Mulcuto. Ook iets minder comfortabel, maar dat kan aan het mesje liggen: Feathers zijn nu eenmaal niet de fijnste mesjes als je het mij vraagt.

Twee puntjes, glad als kan zijn, lichte aluinaanwezigheid.

• I like it 2

Ik moet je zeggen, @ChrisVanMeer, ik was in eerste instantie sceptisch. Echter: de kokosgeur bleek een hele mooie, zuivere kokos, die door de vanille goed wordt omlijst en ondersteund. Een fijne, frisse (niet bedoelend koele) geur.

Nu ja, als je dat dan combineert met de geweldige schuim- en scheereigenschappen Vreto eigen, dan heb je niets anders dan een absoluut topproduct.

• I like it 1

Na me weer aangemeld te hebben in het Welkom-forum lijkt me een SvdD een prima plek om weer wat te melden.

-Proraso Pre sensitive

- Arko

- Vulfix Grosvenor (404 mixed)

- Swing safetybar met 'eigen' alu greepje

- Treet carbon (4)

- 4711  aftershave

Arko is een makkelijke zeep en de Grosvenor een makkelijke borstel maar de combinatie werkt zo goed dat ik vermoed dat de zeep al schuimt vóór aanraking met deze Vulfix. Vijf slagen en je hebt genoeg schuim voor 3 man.

Jaren terug schreef ik al eens dat ik het 'gouden' mesje voor de Swing nog moest vinden maar hier een serieuze kandidaat; ook met de vierde scheerbeurt nog even gemakkelijk met de vleug mee en nauwelijks moeite er tegenin. Lekkere combinatie, dat is zeker.

Afgetopt met 4711 want die moet tenslotte ook een keertje op! Niet dat er iets mis mee is maar goed is-tie ook niet; pretentieloze geur en niet speciaal verzorgende eigenschappen maar al met al wel draaglijk hoor.

• I like it 6

Muhle r41 Grande

Rapira Swedish Supersteel (3)

Plisson L’Occitane 

Kell’s Original Aloe Vera blend scheerzeep

Pitralon Original ASL 

Amalfi Crema Hydratante Aloe Vera 

Merkur Futur(Polsilver)

Semogue SOC das

Harris Windsor

Wimmies scheerkom

Floid Black

Arko cool ASB

Moet eerlijk bekennen dat er een lichte verliefdheid aan het ontstaan is met de SOC das, een paar maanden geleden overgenomen en voor mij de eerste echte das kwast in mijn kleine collectie (afgezien van een zeer goedkoop slap exemplaar dat de prullenbak van binnen mocht zien). Goede ruggengraat, heerlijk kwasten , als dit de voorbode is van een goede das dan ben ik zeer benieuwd naar de bestelde ShaveMac. 

• I like it 2

Ruim 2,5 uur vroeger dan de trouwe lezertjes gewoon zijn hier al mijn SvdD de reden?? ach we gaan weer eens naar het ziekenhuis voor onderzoek en gesprek met de arts.  Néé ditmaal niet voor de rug maar voor weer een ander opspelend ongemak. Toch eens vragen of ze ook 10 strippenkaarten hebben om zo een korting te verkrijgen:ugeek:

Afijn de scheerbeurt ging soepeltjes en als de Fatip is voorzien van een Gillette Rubie Platinum Plus mesje ben je verzekerd van een glad huidje en nul irritatie en/of wondjes en dat is de reden dat de ATT SE - 1 vandaag op stal bleef.

image.jpeg

• I like it 6

Semogue SOC Badger Cherrywood,
Mama Bear Bear Ice,
Mühle R41 (2013),
Wilkinson Sword 6e x,
Alcolado Glacial,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

Kwast en zeep:
Semogue SOC Badger Cherrywood en Mama Bear Bear Ice:
Koude kop beurt. Goede start van deze mooie zonnige dag, de MB Ice opgeklopt met de SOC badger in  de M keramiek kom. Mooi dik glycerine schuim. Lekker dik op de bakkes, koelen maar en even weken.
Mesje en krabber:
De Wilkinson Sword voor de 6e x gebruikt.
Het mesje dat me gisteren deed twijfelen, doet vanmorgen me overtuigend beter zijn werk. Zelfs zo, dat hij morgen nog een keer mag. Dit mesje is zo gevoelig voor de krabber waar hij in wordt gebruikt, dat er een wereld van verschil in de combi's zit. Vandaag met de R41 (2013) een prima scherend geheel en geen enkele reden om het mesje in d spaarpot te doen. Mooi glad geschoren, geen gevoeligheden en geen extra werk. Grappig.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Goede plens Alcolado er op en prima opgefrist en glad. De neutrale Mennen om het velletje niet te strak te laten zitten en weer helemaal in de stemming voor een dagje zomers gedrag. Dat wordt terras zitten, licht koken en je zegeningen tellen.

• I like it 2