Snuff Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Ik ben zeker geen metallurgie professor maar ook al ga ik het hele lijstje af met metalen nergens vind ik iets wat zo flauw in elkaar steekt als het ijzer waaruit de heer Koning zijn ruggengraat is samengesteld! ? Nu is het natuurlijk zo dat verslaafden de laatsten zijn om zelf in te zien dat ze hulp nodig hebben (die weiger ik trouwens zelf ook altijd dus spreek uit ervaring). Omdat dit toch een hechte gemeenschap is vind ik dat we onze vriend met alle mogelijke middelen moeten helpen voor zijn eigen bestwil. Dat dit een werk van lange duur zal zijn betwijfeld niemand maar alles begint met een eerste klein stapje. Ik wil hierbij als eerste een poging wagen die volgens mij kans van slagen heeft. Ik denk dat ik kan bewerkstelligen dat zijn ijzeren ruggengraat bij het volgend bezoek aan Paul Kox zijn winkel WEL standhoud, ik weet het klinkt ongeloofwaardig maar ik ben ook de eerste de beste niet en ga mijn uiterste best doen. Daartoe mag hij echter niet te lang uitstellen om langs te gaan en moet ie beloven van vooraf Paul niet aan te spreken hierover. Dan heeft het kans van slagen. Ik ben er dan van overtuigd dat ie zijn knip dichtlaat en dit vol trots kan melden op het forum Stemmen heren en dames! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moods Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Kansloze missie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Snuffie nou is het Vlaams toch verwant aan het Nederlands en van oorsprong allebei een Germaanse taal en dus zouden we elkaar toch moeten verstaan, maar bovenstaande is compleet koeterwaals voor mij Maar als ik het goed begrijp ga je me helpen met mijn verslaving en ervoor zorgdragen met alle middelen dat ik niets meer koop en dat dan ook vervolgens volhoudt. Wel kijk dan even naar het topic van BDF Stirling net effe een lijssie met wat Stirling scheergerief opgesteld en naar ik begrijp willen jullie nu met alle dus ook zo lees ik geldelijke middelen helpen zodat mijn ijzeren ruggengraat niet buigt, kijk dat waardeer ik zeer mijn grote Belgische vriend zal direct efkes Eric van BDF inseinen dat de rekening van die paar spullekes door jou voldaan zal worden..........had ik er nu maar nog meer opgezet. Kan je dan direct ook effe een Paradigm voor me bestellen?? Ó ja en mijn jonge bling bling vriend heeft me gisteren ook weer met zijn altijd zo gladde praatjes overgehaald om mee te doen met een nieuwe Canadese krabbertjes maker en daar is nu ook een bestelling uitstaande en hij zit al op plaats 270 van Chargoual en we hebben gezamenlijk sinds vorig jaar hier ons zinnen op gezet. Effe kijken wat nog meer op scheergebied ó ja die Maseto 2 bander -zoals je vanmorgen in mijn SvdD heb kunnen zien- valt uit als een agtelijke dus als die Shavemac echt zo goed is graag een 2 bander van hem niet de Do1 want die is de stug zo zei jezelf. kijk heb je helemaal gelijk en hou ik de hand nog een tijdje op de knip en eeeeeh bij de weg als ik nog ergens een leuk zepie zie kan ik die dan ook nog gewoon effe in onze dagelijkse mail opgeven?? Ik snap alleen die enquette niet want als jij alles betaald hoef ik toch niets te kopen bij mijn Breukelense vriend?? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Laat @Hanskoning gewoon met rust Ron! Je kunt niet koning blijven als je niet het meeste zelf probeert en dat gaat Hans nu eenmaal goed af! Edit: Ik lees dat jij gaat betalen Ron! Da's mooi zeg, dan kan ik voor jullie een dubbele lading Stirling reserveren? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Barbiere di Figaro schreef 2 minuten geleden: Laat @Hanskoning gewoon met rust Ron! Je kunt niet koning blijven als je niet het meeste zelf probeert en dat gaat Hans nu eenmaal goed af! Eric zie bovenstaande nu de nota toch ter attentie van Snuffie kan doe maar direct ook die Extro Absint er maar bij hoef ik niet eerst te ruiken en stop dan maar direct die Freddo en Kraken er ook bij. Zou ik bijna nog de aftershave vergeten dom hé die ook maar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Hartstikke fijn Hans! Even kijken of we alles nog dubbel hebben, nu je ook voor Ron bestelt. Ik denk dat hij dan ook wel aan gratis verzenden voor België zit zo onderhand.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Doe voor hem nog maar een extra potje Freddo lekker met menthol heeft die wel nodig als de rekening op zijn deurmat valt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 19, 2018 Author Share Posted May 19, 2018 Zucht .... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Snuff schreef 31 minuten geleden: Zucht .... Zucht......bied ik mijn hulp aan om geheel belangeloos scheergerief voor mijn vriend bij Paul Kox in te slaan schrijft mijn grote Belgische vriend in zijn mail van hedenavond dat hij het rechtstreeks laat versturen. Zo kan ik natuurlijk nooit bewijzen dat ik niet koopverslaafd ben en wel degelijk beschik over een ruggengraat van Zweeds gehard staal. En dat betekend dus dat ik alles dus toch zelf zal moeten ophoesten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Ontkenningsfase..... antwoord C wordt steeds lastiger 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnout Posted May 19, 2018 Share Posted May 19, 2018 Het is niet beleefd om een scheerwinkel binnen te stappen en niks te kopen ? 1 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 19, 2018 Author Share Posted May 19, 2018 Hanskoning schreef 2 uur geleden: Zucht......bied ik mijn hulp aan om geheel belangeloos scheergerief voor mijn vriend bij Paul Kox in te slaan schrijft mijn grote Belgische vriend in zijn mail van hedenavond dat hij het rechtstreeks laat versturen. Wat je wel weglaat uit je verhaal is dat je vooraleer het op te sturen de verstuiver zou vullen met menthol aftershave en een jaarvoorraad aan menthol zepen toevoegen in de verpakking, aldus je laatste e-mail bericht aan mij, vind je het gek dat ik dan liever rechtstreeks laat verzenden ? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Laat Hans maar doen, dan kunnen we hem binnenkort een nieuwe nickname geven namelijk de "scheerzeep encyclopedie". 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Snuff schreef 9 uur geleden: Wat je wel weglaat uit je verhaal is dat je vooraleer het op te sturen de verstuiver zou vullen met menthol aftershave en een jaarvoorraad aan menthol zepen toevoegen in de verpakking, aldus je laatste e-mail bericht aan mij, vind je het gek dat ik dan liever rechtstreeks laat verzenden ? Ach dat van die verstuiver was maar een grapske mon belle ami, trouwens bij de weg wel een prachtig mooi ding die verstuiver, zie je nu al elke morgen gelukzalig in je eeeh sorry de rubberen bal knijpen na het scheren. En kijk dat van die samples was slechts een kleine satirische opmerking mijnerzijds om je ronduit belachelijke afkeer van die fraaie ó zo mooi glinsterende en daarbij heerlijk verkoelende menthol diamantjes te ridiculiseren. Maar ja door je beslissing mis je nu dus bijvoorbeeld de samples van die machtige prachtige zepen als Kepkinh en Smooth Operator, en daar zal je nog eens spijt van krijgen zo verzeker ik je. En waar het tenslotte om begonnen is nu kan ik niet bewijzen dat ik ook vaak gewoon effe langsga bij mijn vriendje zoals ik ook bij jou langskwam, gewoon voor de gezellige gezelligheid, flesje water en een goed gesprek. Zal er misschien ook mee te maken hebben dat ik van alle merken zepen en cremes die hij op thans voorraad heeft één of meerdere potten in de voorraad heb gehad of nog heb staan. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 20, 2018 Author Share Posted May 20, 2018 Ik zal je maar op je woord geloven alhoewel het volgens mij sterker dan jezelf zou geweest zijn om alsnog enkele "menthol" bommen als extra toegift toe te voegen En ja ik mis natuurlijk enkele machtige zepen daardoor maar mijn afkeer van menthol is net iets sterker dan het verlangen deze te leren kennen ? Nou ik vernam anders dat er wel een wat anders als een flesje water boven tafel komt. Deju dat je nu van alles wat ie op voorraad heeft al wat hebt, dan blijft alleen nog de gezelligheid over, als ik jouw was zou ik daar nog maar snel een portie van gaan opnemen ? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoolder Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Antwoord a staat voor 100% op 0% op moment van schrijven. Ik kan persoonlijk beamen dat er wel degelijk nog iets anders op tafel komt, ik heb namelijk een lekkere koffie te drinken gekregen. Al is het hoofdbestanddeel daarvan ook H2O. ☕ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Hohoho Tjoolder we hadden het over water bij mijn vriendje Paul Kox welke ik altijg kreeg als ik op den elektrieken fiets zwaar bezweet bij hem binnenviel. Bij mijn vriendje Snuf en Antje ook de heerlijke koffie en nog wat andere drank mogen proeven, maar ja daar moest ik wel 250 kilometer voor rijdenen volgens mij hoef jij alleen het kanaal te oversteken. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 21, 2018 Author Share Posted May 21, 2018 Hanskoning schreef op 19-5-2018 om 17:02: Ó ja en mijn jonge bling bling vriend heeft me gisteren ook weer met zijn altijd zo gladde praatjes overgehaald om mee te doen met een nieuwe Canadese krabbertjes maker en daar is nu ook een bestelling uitstaande en hij zit al op plaats 270 van Chargoual en we hebben gezamenlijk sinds vorig jaar hier ons zinnen op gezet. Dan ben ik heel benieuwd welke plaatjes jullie bij de Karve besteld hebben? AA - A - B - C - D - E - F (naar wat ik van vrienden hoorde is het niet zo interessant om opeenvolgende nummers te nemen omdat het verschil erg klein is qua scheerervaring. En wat gaat het (aangenomen dat die keuze er is op dat moment) worden bij Charchoal? SB - OC of DC versie en mild - medium of agressief? Al enig idee? Veronderstel dat jullie dan gaan voor minstens 2 stuks van elks (bodem, top en handvaatjes)? Zou dom zijn om het niet te doen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 Ik heb de A plaat besteld, op een 3,5" handvat. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 21, 2018 Author Share Posted May 21, 2018 Chris niet bang dat die erg mild zal zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 Eigenlijk niet. Ik kan een milde krabber als een Guerilla / AS-D2 prima waarderen. Ik heb op Reddit wat contacten die de A als prima ervaren en de C eigenlijk al te agressief vinden. De AA daarentegen vind men té mild. Maar zoals altijd UEKAZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 21, 2018 Author Share Posted May 21, 2018 Ok bedankt voor de inbreng! Zelf vind ik de Guerilla ook een heel lekkere krabber als ik eens mild en toch efficient wil dus wellicht neem ik die A in overweging, zal nog een tijd duren, gezien de momenteel lange wachttijden heeft het weinig nut om nu snel op dat knopje te drukken. Kan ik lekker blijven volgen wat de ervaringen van anderen zijn qua basisplaatjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 Snuff schreef 2 uur geleden: Dan ben ik heel benieuwd welke plaatjes jullie bij de Karve besteld hebben? AA - A - B - C - D - E - F (naar wat ik van vrienden hoorde is het niet zo interessant om opeenvolgende nummers te nemen omdat het verschil erg klein is qua scheerervaring. En wat gaat het (aangenomen dat die keuze er is op dat moment) worden bij Charchoal? SB - OC of DC versie en mild - medium of agressief? Al enig idee? Veronderstel dat jullie dan gaan voor minstens 2 stuks van elks (bodem, top en handvaatjes)? Zou dom zijn om het niet te doen. Mijn jonge bling bling vriend heeft D - E - F besteld omdat wij meer van de efficiëntere krabbers zijn. Nu blieft mijn jonge vriend de krabbers nog net iets groffer als ik dus stel dat de F plaat hem bevalt zal ik waarschijnlijk de E plaat waarderen. Ook hier de voorkeur voor de 3,5 steel. Heb je ook je antwoord op de Charchoal Snuffie, tis wat hé was de greep uitverkocht die we persé wilden hebben daarom toen niet besteld, even uit het oog verloren en pats staat mijn jonge vriend op plaats 270 in de wachtrij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 Hanskoning schreef 1 uur geleden: omdat wij meer van de efficiëntere krabbers zijn Een milde krabber kan ook hoogst efficiënt zijn. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 In mijn scheer belevingswereld is dit een ware contradictie. Uit mijn praktijkervaring met vele krabbers (als ik zo vrij mag zijn om dit te zeggen zonder als een patser over te komen) blijkt dat ik meer halen moet doen met een milde krabber om glad te worden en vervolgens de stoppels (vooral wangen en rond de kinstreek) al uren eerder weer voelbaar zijn in vergelijk met een minder milde krabber Nu is dit UEKAZ maar pak voor het vergelijk bij de volgende scheerbeurt een open kam Merkur 25 C en de Timeless 0,95 scalloped met open kam er eens bij. Effectief bereik je zo op het eerste gezicht (die is wel leuk in deze context) hetzelfde resultaat alleen op heel verschillende manieren en vergelijk daarna de tijd eens dat je de eerste stoppels weer voelt. En wat versta ik dan onder efficiency? Wel met zo weinig mogelijk halen een zeer diep uitgeschoren resultaat bereiken en dat lukt me niet met een milde krabber en gelukkig dat is ook weer geheel UEKAZ. Nu heb ik het vermoeden dat het voor jou misschien minder van belang is Chris omdat je voorzien bent van een baard en dat je dus enkel de contouren in de halsstreek en wangen bijhoudt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts