Ga naar inhoud
Tjebbe

Tjebbes aftershave balsem

Aanbevolen reacties

Ik maak graag mijn eigen aftershave balsem, vooral omdat ik niet te veel onbekende dingen op mijn gezicht smeer. Ik heb gemerkt dat mijn huid met alleen kokosolie ook prima vooruit kan.

Om toch nog meer voeding en verzorging voor de huid te zorgen, ben ik op zoek gegaan naar een samengestelde balsem.

De laatste mix:

37,5 gram sheabutter (Erica)

37,5 gram kokosolie

1 eetlepels druivenpitolie (10 gram)

halve eetlepel arganolie

halve eetlepel witch hazel

20 druppels toco-tholin

30 druppels sinaasappelolie

andere geurcombi:

15 druppels terpentijnolie

30 druppels dennenolie

15 druppels cederolie

Ik verwarm de kokosolie en sheabutter, als dat gesmolten is, dan voeg ik daar druivenpitolie, arganolie en witch hazel aan toe.

Dan maak ik de geurcombi met essentiële oliën.

Ik plaats het dan in de koelkast en mix het om de paar minuten om te zorgen dat het een smeerbare emulsie blijft.

De geur blijft niet erg lang hangen, maar hij ruikt fijn bij het aanbrengen. Veel meer essentiële olie doe ik liever niet, dan heb je toch kans dat het minder prettig voelt.

Het is zeker niet moeilijk om te maken, je moet er ff op tijd bij zijn om de garde te hanteren. Dat wil je doen voordat de kokosolie en de sheabutter weer helemaal stollen.

De reden dat de maten misschien wat eigenaardig zijn, is omdat ik een dubbele hoeveelheid heb gemaakt en dan in tweeën gesplitst om op geur te brengen.

De samenstelling wisselt wel, soms heb ik minder sheabutter in huis bijvoorbeeld, soms gebuik ik jojobaolie in plaats van druivenpitolie... het ligt er aan wat ik in huis heb.

De witch hazel vind ik een prettige toevoeging.

De geur blijft niet heel lang hangen, maar meer essentiële olie is volgens mij ook niet per se goed voor de huid.

De laatste mix:

b895c57ef30cee2cc689f48bacc98b10.jpg

Succes!

En ik hoor graag of je gebruik maakt van het recept en wat je bevindingen zijn!

• Vind ik leuk 5
  • Bedankt! 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit recept gevolgd (met de aantekening: 1 eetlepel = 15 ml), alleen met de volgende geurcombi:

- 20 druppels cajeput olie

- 30 druppels spijk lavendel olie

Staat nu nog in de koelkast om af te koelen ... 

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor het delen!

Persoonlijk gebruik ik juist meer een basis van aloë vera met witch hazel met minder oliën. Mijn huid wordt te snel vet van een olie combinatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
dulac66 schreef 38 minuten geleden:

Dank voor het delen!

Persoonlijk gebruik ik juist meer een basis van aloë vera met witch hazel met minder oliën. Mijn huid wordt te snel vet van een olie combinatie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Wat is jouw recept dan, @dulac66  ?

Ik vind de balsem ook behoorlijk vet ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor het delen!

Wil je jouw recept delen?
Verbetering is altijd leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.