ChrisA Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Hallo Allemaal, Het uilenseizoen is weer begonnen. De Kerkuil is terug. Hierbij moeders met 3 kuikens en nog 2 eieren te gaan. Ik ben helemaal blij. 9
ChrisA Posted May 18, 2018 Author Posted May 18, 2018 @Marcel In de tuin inderdaad een nestkast. Vanaf de administratie kan ik er zo op 10 meter op kijken. Heel schattig. 1
efsk Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Geweldig Chris. Vorig jaar had je ook al zo'n mooie uilskuikenfoto. 1
Suuz Posted May 19, 2018 Posted May 19, 2018 Wat leuk! Hier geen nestkast met uilen. Vorig jaar zat er wel een uilen familie in de boom in de speeltuin. Daar gingen we regelmatig even kijken. Benieuwd of ze dit jaar weer terug komen. Vlak bij ons huis zitten ook regelmatig uilen. Ze maken 's nachts een vet irritant geluid. Lekker hoor, landelijk wonen ?.
Nienke Posted May 19, 2018 Posted May 19, 2018 Wat mooi! Hier geen uilen maar wel vleermuizen. Ook weer eens wat anders als die mussen in de dakgoot [emoji6]
Harkos Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 Mooi hé, hier hebben we zowel uilen als vleermuizen. Alleen zouden die uilen niet zo te keer moeten gaan, 's nachs voor mijn open raam, als ze een muis op peuzelen in de eikenboom. Buitenaf wonen heeft ook zo zijn nadelen? 1
Hanskoning Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 Hier aan de rand van de stad worden wij ook elke avond verblijd met een vleermuis welke vlak onder het dak zijn weg baant door muggenwolken als het weer een paardagen vochtig is geweest. Leuk om dat snelle fladderen te zien hoewel onze huistijger daar heel anders over denkt en van de éné naar de andere kant blijft rennen. 1
HiFuMi Posted May 22, 2018 Posted May 22, 2018 @ChrisA het is wel een steenuil hoor Chris , maar ook leuk zit bij mij ook in de tuin vaak en heeft al eens onder het dak van de garage gebroed ook broed bij mij de Ransuil in de tuin , maar die broed in een oud kraaienest en niet in een hol zoals de kerkuil en steenuil
ChrisA Posted June 1, 2018 Author Posted June 1, 2018 @HiFuMi Helemaal gelijk, het is natuurlijk een steenuil. Even te snel getypt. Nu zijn het er intussen 5. 5
Johan Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 Uilen en vleermuizen prima (die vind ik 's avonds wel gezellig, als ze zo overvliegen) maar hier stikt het van de kikkers, en die zijn om dol van te worden! Die beesten kwaken niet alleen met minstens 100 dB, maar hun wekker lijkt ook kapot te zijn! 1
Johan Posted June 2, 2018 Posted June 2, 2018 [mention=69]Johan[/mention] zijn het brulkikkers?Ik geloof niet dat die hier (al) zitten, maar ik ga er wel van brullen! 1 1
Recommended Posts