DennisRichel Posted May 17, 2018 Posted May 17, 2018 Hallo scheerbroeders (& zusters?), Ik ben gevraagd door het vriendelijke forumpersoneel om mezelf voor te stellen. Mijn naam is Dennis, ik ben ergens in 2010 begonnen met nat scheren. Voor die tijd schuurde ik een driekoppig electrisch monster tegen mijn kin aan. Toen ik overstapte naar nat scheren kon ik eigenlijk niet meer terug. Het avontuur is begonnen met een shavette van Muhle (geloof ik?). Dit scheermes werd gevuld met feather, gillette 7 o clock mesjes, en vele anderen. Het experimenteren kon beginnen zeg maar. Het scheren ging veelal gepaard met de Tabac scheerzeep en een Wilkinson pure badger kwast. Na een aantal jaren op deze wijze geschoren te hebben, kwam er donkere periode in mijn leven. Iemand reikte mij een Gilette wegwerp-scheermesje aan... De periode die daarop volgde, daar wil ik niet over praten ? Totdat ik een collega en tevens forumlid sprak over zijn grote verzameling scheeraccessoires. Ik begon na te denken over het plezier die ik ervoer van de scheersessies in de goeie ouwe tijd. En een aantal gesprekken later, zag ik mij genoodzaakt weer een serieuze scheeraankoop te doen; wat leidde tot nog een paar aankopen en voila, ik heb mijn scheerplezier weer volledig terug! De huidige ingrediënten zijn momenteel: Merkur 23C Omega 638 silvertip La saponeria Artigiana scheerzeep (amandel/kokos) Polsilver scheermesjes (kudos CvdM) Groeten, Dennis
ChrisVanMeer Posted May 17, 2018 Posted May 17, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Snuff Posted May 17, 2018 Posted May 17, 2018 Mooie introductie, van je collega’s moet je het hebben, veel scheerplezier toegewenst! 1
ChrisVanMeer Posted May 17, 2018 Posted May 17, 2018 Snuff schreef Zojuist: van je collega’s moet je het hebben Laat ik nu de grootste aanstichter zijn van dit leed ?? 1 1 1
koenfucius Posted May 17, 2018 Posted May 17, 2018 WelkomVerstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk 1
Hanskoning Posted May 17, 2018 Posted May 17, 2018 ChrisVanMeer schreef 24 minuten geleden: Laat ik nu de grootste aanstichter zijn van dit leed ?? Van die amandel / kokos natuurlijk Maar natuurlijk een hartelijk welkom op het forum. 1
DennisRichel Posted May 17, 2018 Author Posted May 17, 2018 Hanskoning schreef 27 minuten geleden: Van die amandel / kokos natuurlijk Maar natuurlijk een hartelijk welkom op het forum. Het nadeel is dat je s’ochtends trek krijgt in pistache ijs of een amandelbanketstaaf. Voor de rest prima zeep. 1 3
Nienke Posted May 18, 2018 Posted May 18, 2018 Welkom! Fijn om te horen dat je uit die donkere periode gekropen bent ! Heel veel scheerplezier toegewenst en we hopen nog veel van je nieuwe ontdekkingen me te krijgen. Ow ps. Ja dames zijn er ook haha. Dit is 1 en ergens zwerft er nog 1 rond
DennisRichel Posted May 19, 2018 Author Posted May 19, 2018 Nienke schreef 22 uur geleden: Welkom! Fijn om te horen dat je uit die donkere periode gekropen bent ! Heel veel scheerplezier toegewenst en we hopen nog veel van je nieuwe ontdekkingen me te krijgen. Ow ps. Ja dames zijn er ook haha. Dit is 1 en ergens zwerft er nog 1 rond Dank je, en gezellig dat jullie er ook zijn
Tjoolder Posted May 23, 2018 Posted May 23, 2018 Welkom Je kon een aankoop natuurlijk uitstellen en effe materiaal geleend hebben van je collega. Hij heeft massa's en weinig te scheren. ?. Enfin, veel plezier nog met je heruitgevonden scheerritueel. 4
DennisRichel Posted May 24, 2018 Author Posted May 24, 2018 Tjoolder schreef 15 uur geleden: Welkom Je kon een aankoop natuurlijk uitstellen en effe materiaal geleend hebben van je collega. Hij heeft massa's en weinig te scheren. ?. Enfin, veel plezier nog met je heruitgevonden scheerritueel. Je zit absoluut niet ver van de waarheid ? 1
espresso Posted May 24, 2018 Posted May 24, 2018 Welkom op het forum! Ook ik ben door een collega met veel scheergerei (het is niet zomaar in schuinschrift) aan het nat scheren geslagen.
Recommended Posts