Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 (edited) In dit topic kan men discussiëren over de Balea Men Dashaar Scheerkwast wat een scheerkwast is van pure dassenhaar en deze scheerkwast is voor een zacht prijsje te koop bij de DM Drogisterij in Duitsland voor € 7,95. Ik zelf heb deze scheerkwast ook in me bezit en ik kocht hem als experiment, ik wou namelijk weten of deze scheerkwast wel iets was, dus ik heb eerst op internet gezocht in het Duits en de berichten gelezen en kwam gauw al tot de conclusie dat de kans klein was dat ik een miskoop zou doen, omdat de reviews die ik kon vonden toch positief waren. Zoals hij op de bovenstaande afbeelding staat zo word ie ook verkocht in de DM Drogisterij, hij komt die nog met een houder, op het doosje zie je tevens staan Extra-soft-Effekt, je zou denken dat is onzin, maar ik heb de scheerkwast nu al een tijd in gebruikt en hij voelt niet erg prikkelig aan met facelatheren en opzich voelt de kwast inderdaad redelijk zacht aan op de huid, maar heeft ook genoeg backbone zodat je er dus goed mee kunt facelatheren. Wat ook wel mooi en handig is aan deze scheerkwast is zijn handvat, hij heeft namelijk een beetje een apart handvat, meestal zijn handvatten rond van een scheerkwast, maar heeft driehoekige handvat en is groot genoeg om stevig vast te houden. Op de bovenstaande foto kun je de Balea Men Dashaar Scheerkwast zien staan naast mijn Edwin Jagger Best Black Badger, wat de zelfde graduatie dassenhaar heeft, maar ruim € 22 nieuw kost en je krijgt er geen standaard bij, dus hij is ongeveer 5x zo duur, maar persoonlijk vind ik hem niet beter dan de Balea Men Dashaar Scheerkwast, ik persoonlijk vind ze even goed, wel zit er een verschil in de dichtheid van de haren, zie de foto hier onder. Hij ziet op de foto's dus wellicht minder mooi uit op foto's maar als scheerkwast werkt hij gewoon goed, hij doet gewoon wat hij moet doen en kost een stuk minder dan andere dassenhaar scheerkwasten. Ik raad deze scheerkwast dan ook gewoon aan als beginners scheerkwast, al zou je natuurlijk ook een varkensharen scheerkwast kunnen kiezen, maar ik zelf heb niks met varkenshaar. Natuurlijk kun je ook een duurdere scheerkwast kopen, zoals bijvoorbeeld een best badger, een handig topic om de verschillen te begrijpen tussen de verschillende dassen graduaties is dit topic op B&B. Edited July 3, 2013 by Guest
Pastapipo Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Ziet er goed uit, en al helemaal voor die prijs. Vind het handvat alleen wel minder. Oogt heel erg goedkoop
Guest Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Het handvat is gewoon van plastic, vergeleken met mijn Edwin Jagger Best Black Badger ziet het wat minder luxe uit, want die heeft een imitatie ivoren handvat, maar de prijs is ook hogere van de Edwin Jagger Best Black Badger. Hier zijn nog wat meer foto's waar de scheerkwast op staat.
Shave and More Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Bedankt voor de post Diqui-Ling. Leuk om te lezen zo'n vergelijking. Ben wel benieuwd naar je ervaring op de langere termijn en hoe beide kwasten zich dan nog tot elkaar verhouden.
Guest Posted July 3, 2013 Posted July 3, 2013 Ja dat is inderdaad de vraag ja, want de Edwin Jagger Best Black Badger doet het na meer dan een jaar nog steeds erg goed, alleen de silver ring is helemaal weg, dat zie je op de foto ook want de ring is niet meer zilver maar wit. Ik heb de Balea Men nu bijna twee maanden in gebruik schat ik zo en tot nu toe doet ie het nog erg goed ( Ik heb in die tijd geen andere scheerkwast gebruikt ).
Tim Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 zeker een leuke kwast voor de beginnende scheerder hoe is de staat van de kwast nu?
marco Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Volgens mij is Dinges-Long geen lid meer van het forum, waarom is mij een raadsel. Dus ik ben bang dat je geen antwoord meer gaat krijgen....
Marcel Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Daar ga je hier geen antwoord meer van krijgen nee.
marco Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Waarom is hij eigenlijk plotseling vertrokken? volgens mij was hij aardig actief op het forum.
Brackpc Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Heb er hier 1 liggen maar heb hem redelijk snel vervangen, handvat is irritant en hij verliest redelijk veel haar. Volgens mij is het een rebranding van wilckinson kwasten, die hebben tenminste hetzelfde handvat.
Tim Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Das grappig ik heb in mijn haast om te beginnen met DE scheren een everzwijnen wilckinson kwast gekocht die iid uitblijft vallen. Nu dus maar eens goed lezen wat iedereen gebruikt en dan maar eens goed gaan uitzoeken welke kwast voor mij geschikt is
Marcel Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Waarom is hij eigenlijk plotseling vertrokken? volgens mij was hij aardig actief op het forum. Laat ik het er op houden dat hij hier niet meer welkom is, case closed. Maar dat lijkt me verder niet relevant voor dit topic.
Tim Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 zo als ik al zij verder lezen en uitzoeken welke kwast voor mij geschikt is
karaqz Posted September 26, 2013 Posted September 26, 2013 Waarom is hij eigenlijk plotseling vertrokken? volgens mij was hij aardig actief op het forum. Laat ik het er op houden dat hij hier niet meer welkom is, case closed. Maar dat lijkt me verder niet relevant voor dit topic. Is hij die bdf hater van got of zit ik nu mis?
marco Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 Waarom is hij eigenlijk plotseling vertrokken? volgens mij was hij aardig actief op het forum. Laat ik het er op houden dat hij hier niet meer welkom is, case closed. Maar dat lijkt me verder niet relevant voor dit topic. ja, ik heb nog al de neiging om af te dwalen he? sorry..... Tim, bij diverse webshops hebben ze ook betaalbare kwasten. Behalve bij de winkeliers op dit forum, zou je ook eens kunnen kijken bij manandshaving.nl, die heeft ook een behoorlijk uitgebreide shop.
Tim Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 Thanx's marco ik ben al goed om mij heen aan het kijken. Wil best wat centen uitgeven maar dan moet het wel goed zijn natuurlijk. Wat gebruiken julie allemaal en welke kwast is dan favoriet?
Marcel Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 Ik zou zelf deze Balea links laten liggen, net als de Wilkinsons, ik hoor daar teveel slechte verhalen over qua stevigheid van de haren en de degelijkheid van het geheel. Dan wordt goedkoop duurkoop. Voor hetzelfde geld haal je een goedkope Omega varkensharen kwast, voor een paar centen meer een Semogue. En anders Chinese Finest badger kwasten vanaf een euro of 20. Of goedkoper: een "paardenharen" kwast van Bestshave, de No6 (wat gewoon een varkensharen kwast is). Kwaliteitscontrole is niet super, maar als je niet de pech hebt een lijmklodder in de haren aan te treffen, schijn je er een goede kwast aan te hebben.
Puerco Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 Als je een trekpleister drogisterij in de buurt hebt kun je daar even naar binnen lopen om een Omega 10019 op te pikken, ik meen dat ze €3,70 kosten maar het kan iets meer of minder zijn. Dat is een fijne niet kwast om mee te beginnen, hij is een beetje stug in het begin maar dat word steeds beter en ondanks dat hij vrij klein is kun je met een goede zeep 3X inzepen na 1X laden. Is ook lekker zuinig met zeep, bij een grote kwast gaat er vaak meer door de gootsteen dan op het gezicht.
talibeard Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 Ik had hier nog niet gereageerd ook om niet teveel op zieltjes te trappen maar deze kwast heeft, net als de Wilkinsons das (waarvan ik twijfel of het echt dezelfde is), een paar aardige nadelen. Er zit wel erg weinig haar in, hij is gewoon slap, dat bovendien getrimd is, op maat geknipt dus. Dat levert een tamelijk onprettig aanvoelende kwast op die bovendien door zijn slapte ook veel tijd nodig heeft om (hardere) zepen te laden. Bij ongeknipte 'pure' dasharen wordt het prikkende gevoel door langdurig gebruik wat minder maar bij getrimde haren duurt dat langer en is de prik vervelender want de haarpunt is scherper. Bij de Balea is dat enigszins ondervangen door de toppen machinaal wat te slijten waardoor ze iets minder scherp zijn. Hij is goedkoop en je kunt er best schuim mee maken dus hij is niet onbruikbaar maar echt het enige dat-ie mee heeft is zijn prijs. Als je weinig voor een kwast wil uitgeven is mijn advies om das links te laten liggen en voor een varkens- of paardenharen exemplaar te gaan. Daar kun je onder de €15 niet alleen kiezen, je kunt voor dat geld of minder ook kwaliteit kopen.
Tim Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 duidelijk Balea links laten liggen Mooie varkens of paarde haaren kwast zoeken Of verder sparen voor een knappe das
marco Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 ik ben het eens met Puerco, die Omega 10019 is echt een prima kwast voor die €3.78
Johan Posted September 27, 2013 Posted September 27, 2013 3,71 zag ik vandaag. Een kwast met prima haren! Maar ik zou toch iets meer geld uitgeven; de 10019 heeft wel een heel licht plastieken handvat.
Recommended Posts