Jump to content

Recommended Posts

Posted

Merkur 37C

Wizamet super iridium

Yaqi Tuxedo 24mm

Speick

Nivea sensitive balsem

Speick after shave lotion

na de plastiek-week, tijd om terug te grijpen naar de vertrouwde merkur 37c en daar is helemaal niets mis mee.  Goed en efficiënt, zonder al te veel bij na te denken.  De speick zeep is een degelijke performer, bovendien wordt de bodem een beetje zichtbaar dus misschien slaag ik er toch terug in om nog eens een zeepje op te maken? (zodat dan ook nog iets anders aan bod kan komen)

prettige dag!

• I like it 2
Posted

- J&T #2212 met Proraso Groen

- Phoenix open comb slant met Gillette 7 'O Clock Super Platinum (4*)

- Cien X-Bolt met als resultaat voor de vierde keer op rij met deze combi BBS

Weer op naar mijn werk na twee weekjes vrij.

Posted

Blackbird gesloten kam, Voskhod, Kox synthetische kwast en Dama de Noche. Laatste bijna op, nieuwe besteld bij Manuel met as balsem erbij.

96865F3E-5A0E-4384-89F4-2D4F363B8178.thumb.jpeg.c62e5ecc5c16a3014d06eb3e69401781.jpeg

• I like it 2
Posted

Datum: 14 Mei 2018

Voor: Niets

Scheerzeep: TFS Crazy Sandalwood Forte

Scheerkwast: Yaqi Mysterious Space Color Silvertip Badger 24mm

Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep)

Mesje: Personna Platinum (2x gebruikt voor deze scheerbeurt)

Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling

1f39cf87aa86ffaced343ece71f307a2.jpg

• I like it 3
Posted

E61D681D-1C15-42EC-948B-30A97F5F6A0B.jpg
Razorock Game Changer met Astra blauw mesje (1)
AP Shave Co tuxedo
Maggard eucalyptus preshave
Fine snake bite
Aluin
Myrsol formula K
444 balm

Fris en glad begin van de week!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• I like it 1
Posted

Stirling 26/54,
TOBS Peppermint,
RazoRock Game Changer,
Kai (5),
Tunney aluin,
Sinaasappel eau de cologne.
9717cece7aff98db37b400887a4d3c40.jpg

• I like it 1
Posted

J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm,
Pinaud-Clubman Shave Soap,
Asylum RX,
Kai Captain Titan Mild 8e x,
Cartier Déclaration,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

Kwast en zeep:
J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Pinaud-Clubman Shave Soap:
Vanmorgen werd ik wakker met dat heerlijk relaxte gevoel van niets moet en alles kan. De zon schijnt en alle tijd. Dat zijn de mooiste momenten om je te scheren. Gisteravond Pinaud-Clubman zeep met de Tuxedo klaar gelegd. Vanmorgen dus de scuttle goed vol met heet water, zeep er in, op mijn gemak kloppen en water druppelen, top schuim!
Mesje en krabber:
De Kai Captain Titan Mild voor de 8e x gebruikt.
Mild mesje in de Asylum. Had al 7 inzetten meegemaakt, maar dat is voor deze Kai een peulenschilletje. De Asylum is erg hoek bepalend. Als je die goed hebt scheer dat ding met chirurgische precisie. Zo dus ook bij mij  in de relax modus. Zo wat ben ik weer fabuleus mooi glad en dat zonder enige lekkage.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Mooie Cartier edt van ceder en tabac er over, wat Mennen ASB voor de hydratatie, en toch weer veel te vlot klaar, een half uur.

• I like it 1
Posted

Welk een genot om met met de Timeless SB 0,95 Smooth te kunnen scheren voor mij de optimale combinatie tussen comfort en efficiëncy. En als er dan ook nog een topmesje in zit in casu de Personna Bleu Lab USA 2x dan verloopt de scheerbeurt als uit het boekje.

De combizeep van AOS Eucalyptus en Chiseled Cryogen opgebracht over de huisgemaakte menthol Tea Tree pre-shave doet het mes soepeltjes over de huid glijden.

De WSP extra dense 24 mm. Silvertip doet aan het jubel verhaal geheel mee iets soepeler als de Maseto 24 mm. dense maar dit zonder slap te zijn.

Afgeblust met de van extra menthol kristalletjes voorziene Alcolado en de combi Omega / Proraso groen balm dus een heerlijk aanvoelend huidje.

image.jpeg

Posted

Leuk dat je het even aanstipt, een goed mesje....
Hier is een 0.95 OC en  0.95 SB aanwezig, in de OC doet een KAI mesje het weergaloos. Echter in de SB is dit geen lekker duo.
Het lijkt dat de 0.95 SB een soepeler mesje vraagt, straks even uitproberen met een Polsilver.

• I like it 1
Posted

SvdD 20180514.

GbuwEPf.jpg

Kwast: M Keramiek / Tuxedo.
Razor Master "Ari".
Timeless titanium open kam 0.68 mm.
Crown Platinum Class (2).
Jan's Splash "Orange/Thyme/Pine".

Kwast met keramiek handvat in test (12).

• I like it 1
Posted

Timeless 0.95 SB
Polsilver super iridium
Yagi 28 mm syntheet
Acca kappa - barbershop

Het doosje met zeep is bijna leeg, prima spul maar voor mij een stuk minder dan de TOPS pepermunt. Schuimen en glijden doet het perfect waardoor de Timeless een vlekkeloze en comfortabele beurt afleverde.
De Polsilver doet het dus prima in de SB.

46f34fe9c8b1abd9d94fb69d5136f7e1.jpg

• I like it 1
Posted
Kingjack schreef 5 uur geleden:

Leuk dat je het even aanstipt, een goed mesje....
Hier is een 0.95 OC en  0.95 SB aanwezig, in de OC doet een KAI mesje het weergaloos. Echter in de SB is dit geen lekker duo.
Het lijkt dat de 0.95 SB een soepeler mesje vraagt, straks even uitproberen met een Polsilver.

Laatst ergens gelezen dat iemand -net zoals onze Harkos- allerlei soorten mesjes test en voor het gebruik van de twee scheerbeurten die hij ermee doet van de mesjes de scherpte via meten vaststelt en daar kwam naar voren dat de Kai bij eerste gebruik een vrij bot mesje is en volgens mij het rijtje Derby Premium,  Merkur en Bolzano gezelschap hield. 

In ieder geval geen vergelijk qua scherpte met de hier favoriete Feather die tot nu toe als scherpste uit de bus kwam. Ook nog onthouden dat uit dit onderzoek ook naar voren kwam dat ook een andere favoriet van mij de Gillette Nacet bijna even scherp is als een Feather.

Nu is een mesje natuurlijk zo heerlijk UEKAZ en gaat het niet alleen om de scherpte maar het geeft misschien een richting aan.

Maar waar had ik dit nu gelezen?? is natuurlijk vervolgens de vraag van mijn jonge bling bling vriend en daar moet ik het antwoord nu even op schuldig blijven maar ga volop de hersentjes in werking zetten. 

Posted

Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt

Dr Harris - Marlborough

George Brittain 30.6mm

Tunney aluin

sotd20180514.JPG

• I like it 5
Posted
Kolere bedoel je dit met die bijl? Ziet er vervaarlijk uit tenminste dit in mijn handen natuurlijk.
Lijkt me een prima asperges schiller [emoji67]‍[emoji505]
  • I like it 1
  • Haha 1
Posted

Tweede beurt van vandaag. Vanmorgen nachtjasmijn, nu roos.

6DDA93AA-97EF-44F3-93F1-8EF1248D2C1B.thumb.jpeg.a88ab26ea1b2786e3af5b08fdc4a2d63.jpeg

efsk schreef 46 minuten geleden:

sotd20180514.JPG

Mooi die oude messen. Hoe scheert ie?

• I like it 3
Posted

@Ator razor Effe wennen. Door de brede tang wordt mn zicht wat geblokkeerd als ik bij de oren scheer. Ook was ik verrast dat het mes wat moeite had met tegen de vleug op de hals. Normaliter hebben zwaardere messen daar geen last van. Na het poetsen en nieuwe scales wat meer scherpte geven. Voor mij staat dat gelijk aan comfort :)

Verder is het helemaal te gek: je scheert je met een stuk staal van dik drie centimeter breed en tweehonderd jaar oud. Hoe kan je daar nu niet intens blij van worden?

• I like it 7
Posted

Merkur 37C

Wizamet super iridium

Vigshaving finest 2 band badger

Häslinger Schafmilch

Nivea sensitive balsem

Een combo die altijd goed werkt.  Een fijne dag!

Posted

RazoRock 400,

Mama Bear's Iceberg Ice,

Gillette Flare,

Kai (6),

Tunney aluin,

Antica Barbieria Colla Tabacco Verde.

cd812be10a1de01ab7c4a99dde6539c9.jpg

Leuke krabber, voelt voor mij hetzelfde als de HD Rocket 500.

(edit, spreadsheet fout...)

• I like it 2