Ga naar inhoud
Jan Zoethout

M Keramiek : scheerkwasten

Aanbevolen reacties

@Jan Zoethout Iedereen heeft het over zacht, zachter, zachtst.... Dat wordt beoordeeld als de kwast droog is, maar het gaat er toch om hoe de kwast aanvoelt en presteert tijdens het scheren?

Jij hebt volgens mij deze knotten allemaal wel eens in huis gehad, wat zijn jouw gedachten hierover?

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
roland schreef 2 uur geleden:

@Jan Zoethout Iedereen heeft het over zacht, zachter, zachtst.... Dat wordt beoordeeld als de kwast droog is, maar het gaat er toch om hoe de kwast aanvoelt en presteert tijdens het scheren?

Jij hebt volgens mij deze knotten allemaal wel eens in huis gehad, wat zijn jouw gedachten hierover?

Nog een geïnteresseerde 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Snuff Alleen benieuwd naar Jan's knotten theorie... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Roland je vraag aan Jan bereikt een groot wazig gebied.

Met je eens droog voelt het vaak zacht aan al zijn daar ook verschillende persoonlijke meningen over, dit verschil van meningen en voorkeur wordt versterkt bij een natte knot.
Dit zeggende (om een kort verhaal lang te maken)
De ene zijn mening/voorkeur hoeft niet altijd de ander zijn mening/voorkeur te zijn en zal enkel uit eigen ervaring naar voren komen.
;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Snuff schreef 6 uur geleden:

Nog een geïnteresseerde 

Bij alle synthetische knots (excusez le mot) heb ik geen verschil in zachtheid kunnen constateren in droge of natte toestand.

Synthetisch materiaal neemt immers geen water op ...

Verder is 't misschien interessant om dit eens te lezen: https://dailylather.com/content/understanding-synthetic-knots ...

De synthetische knots die ik gebruikt heb: Maggard bruin, synthetisch, zwart/wit - APShaveCo Tuxedo. TimberWolf, SilkSmoke, SynBad ...

En allemaal vind ik ze lekker zacht (droog&nat) ... ;-)

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
kalerolf schreef 5 uur geleden:

@Roland je vraag aan Jan bereikt een groot wazig gebied.

Met je eens droog voelt het vaak zacht aan al zijn daar ook verschillende persoonlijke meningen over, dit verschil van meningen en voorkeur wordt versterkt bij een natte knot.
Dit zeggende (om een kort verhaal lang te maken)
De ene zijn mening/voorkeur hoeft niet altijd de ander zijn mening/voorkeur te zijn en zal enkel uit eigen ervaring naar voren komen.
;)

Hear hear !

Wat is de conclusie: bestel een kwast (of liever 2) bij J&T of M keramiek en ervaar 't zelf ...

Zo, dat was ff voldoende enabler talk ... ;-)

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jan Zoethout schreef 3 uur geleden:

Hear hear !

Wat is de conclusie: bestel een kwast (of liever 2) bij J&T of M keramiek en ervaar 't zelf ...

Zo, dat was ff voldoende enabler talk ... ;-)

Dus als men een kwast bij J&T of M Keramiek koopt kan men alle anderen die men besteld heeft bij de echte makers afbestellen....🙂😂

Arme mensen die een forumkwast besteld hebben.... is niks dus.😦😭

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
roland schreef 13 uur geleden:

In het geval van een natuurlijke kwast (varken, das, paard) is het m.i. falikant verkeerd om een kwast in droge toestand te beoordelen - zo'n kwast zal totaal anders aanvoelen als 'ie nat is.

Een synthetische kwast neemt geen water op, dus zal er, volgens mij, geen verschil zijn in 't gevoel van een natte of een droge kwast - ik herhaal: volgens mij ...

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voel eens een droge en een natte Tuxedo, wereld van verschil. De Mühle G4 syntheet, daarintegen blijft redelijk stevig zowel nat als droog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik bedoel dan ook meer, droog VS gevuld met schuim...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voel eens een droge en een natte Tuxedo, wereld van verschil. De Mühle G4 syntheet, daarintegen blijft redelijk stevig zowel nat als droog.

+1. Mee eens bij de Tuxedo zie je dat de haartjes naar elkaar toe kleven en de knotvorm in kluitje haren veranderd. Bij de Mühle blijft de vorm intact waardoor hij mijn inziens meer backbone blijft houden , maar moet wel zeggen dat beide best heel goed schuimpie vast houden ongeacht of ze nou zacht of floppie aanvoelen.
  • Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Natte kwasten voelen altijd anders aan, ik beoordeel zelf eigenlijk nooit kwasten droog. uiteindelijk gebruik je ze ook nat (althans ik wel :P)

Ik heb ook al behoorlijk wat knot's in de handen gehad (wel nog veel minder als Jan)

Uiteindelijk als ik het zou moeten zeggen steekt de Tuxedo (minimaal) boven de rest uit qua zachtheid, maar of dat nu dan ook direct de beste is vindt ik niet. Alle kwasten van Maggerd zijn minstens net zo goed, en hoe diep een knot geplaatst is maakt ook een ENORM verschil tussen zachtheid/backbone en eigenlijk hoe ze over het algemeen aanvoelen. Het mooiste voorbeeld hiervan is dat ik 2 kwasten heb gekregen van Jan met identieke knots, maar op verschillende diepte's geplaatst. In de eerste instantie was ik er dan ook van overtuigd dat ik te maken had met 2 verschillende knots.

Ik heb verschillende knots op verschillende diepte geplaatst, over het algemeen plant ik de dassen wat dieper om wat meer backbone te krijgen (een Finest knot is hierop de uitzondering omdat ie van zichzelf al wat meer backbone heeft als je een goeie hebt). Bij syntheten doe ik het altijd verschillend. ik heb graag een kwast met redelijk wat backbone, met een Tuxedo kun je redelijk veel backbone krijgen als je hem net wat dieper plaatst als de rest

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.