PI56 Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Mijn wens om te scheren met een straight staat al heel wat jaren op mijn lijstje, maar het was er nog nooit van gekomen vanwege de angst voor het onbekende? De DE voldeed uiteindelijk ook prima. Maar het is er toch van gekomen. Vanmiddag de stoute schoenen aangetrokken en maar eens begonnen met het oefenen op de strop. Mooi rustig aan, dat ging eigenlijk heel mooi. Dan ook maar de volgende stappen nemen. Eerst het gezicht gewassen en nagespoeld met lekker warm water. Vervolgens de preshave van Proraso aangebracht en lekker in laten trekken. Het mes nog maar eens over de strop gehaald. Het begint zowaar al te wennen. Een kom heet water gepakt en de silvertip van Merkur laten weken. Daarna een lekkere schuim gemaakt van TOBS sandelwood en het gezicht lekker ingezeept. Eventjes wachten en toen de straight ter hand genomen. Dat voelt toch heel anders als een DE. Het goed vasthouden had ik al afgekeken op YouTube maar toch voelt het onwennig. Voorzichtig de scherpe kant van het mes op de linkerwang gezet en een klein haaltje gemaakt. Verdorie, een stukje wang schoon en geen bloed te zien. Ik kan scheren met een straight, denk ik. Maar ja, een haaltje is nog geen schone kop. Dus toch voorzichtig verder. De hele linker wang, en dan de rechter. Het gaat fantastisch. En hoewel er geadviseerd wordt om in het begin alleen de wangen te doen en de rest af te maken met de DE besluit ik overmoedig om toch verder te gaan. En het gaat goed. Ik heb nog geen glad gezicht (maar dat mag ik de eerste keer ook niet verwachten) maar ook geen wondjes. Voor de finishing touch neem ik de DE ter hand en wat denk je wat. Jarenlang DE scheren, geen bloed, en de eerste keer straight, geen bloed. Maar bij het nascheren met de DE een tikje tegen het oorlel. Tsjonge, wat kan dat bloeden zeg. Lang leve de aluin. Vervolgens de zeepresten afgespoeld met lauw water en nagespoeld met koud water. Even het aluinblok langs de wangen. Geen prikgevoel. Dan nog de afwerking met de aftershavecreme. Sandelwood van TOBS. En dan natuurlijk opruimen. Kwast goed uitspoelen en ophangen, scheerkom schoonmaken en last but not least, de straight. Afspoelen en mooi droogmaken. Mijn conclusie; Voor de eerste keer met een straight viel het me alles mee. Constant de juiste hoek tov de huid houden is lastig maar met volhouden gaat dat lukken. Het knisperende geluid van de baardharen die onthoofd worden is fantastisch. Met andere woorden; ik ben om. Morgen weer.
karaqz Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Leuk om te horen dat het zo goed ging en beviel! Dat oor haalt herinneringen op. Mijn eerste of tweede scheerbeurt tikte ik met mijn straight mijn tragus aan. Dat bloedt als een malle inderdaad.
marco Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Misschien heb ik ook nog eens de moed (en centen ) voor een straight. Klinkt iig leuk! Mooi ding ook zeg! Tragus? Moeilijk woord voor oorlel? Sjongejonge, ik ben te lui om te googlen....
karaqz Posted October 3, 2013 Posted October 3, 2013 Misschien heb ik ook nog eens de moed (en centen ) voor een straight. Klinkt iig leuk! Mooi ding ook zeg! Tragus? Moeilijk woord voor oorlel? Sjongejonge, ik ben te lui om te googlen.... Nee. Nee. Tragus is dat ding wat aan je bakkebaarden" vast" zit zeg maar. Zie je ook wel eens piercings in. Als het nu nog niet weet moet je Googlen.
pjdevos Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Perfect! Niet om je te ontmoedigen, maar je zal wel een keer een slechtere scheerbeurt hebben. Op een gegeven moment worden de bewegingen natuurlijk en heb je het in de vingers. Mooi mes trouwens!
PI56 Posted October 4, 2013 Author Posted October 4, 2013 Oh, ik ben er van overtuigd dat het ook nog wel eens wat minder zal gaan. Ik ben nu erg voorzichtig geweest en heb alle tijd genomen. Maar ik denk dat je naarmate je wat meer vertrouwen krijgt ook wat driester zult worden, en dat zal ongetwijfeld nog wel eens een sneetje op gaan leveren Marco schraap al je moed en spaarcenten bij elkaar en stap over de drempel. Ik heb gezien dat je hier bij de forumleden voor een zacht prijsje de benodigde materialen bij elkaar kunt sprokkelen.
marco Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 al mn spaarcenten gaan naar mn kleine meisje haar blije gezichtje vind ik vele malen leuker dan mijn gladde gezichtje. voorlopig koop ik voor mezelf alleen wat ik echt nodig heb. voor nu zijn mn krabber en mn fusion genoeg.
Snuff Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 Gelijk heb je, scheren is maar een hobby (of noodzaak).
marco Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 heb voorlopig ook niks te klagen hoor ik had ook lidl wegwerpmesjes en aldi scheerschuim uit bus kunnen hebben als de tijd rijp is, dan komt die straight er ook wel een keer.
meemai Posted October 4, 2013 Posted October 4, 2013 heb voorlopig ook niks te klagen hoor ik had ook lidl wegwerpmesjes en aldi scheerschuim uit bus kunnen hebben als de tijd rijp is, dan komt die straight er ook wel een keer. Wat is mis met Aldi scheerschuim? Je weet toch dat iedereen daar een blik schultenbrau meepakt? Dat maakt alles goed.
PI56 Posted October 5, 2013 Author Posted October 5, 2013 al mn spaarcenten gaan naar mn kleine meisje haar blije gezichtje vind ik vele malen leuker dan mijn gladde gezichtje. voorlopig koop ik voor mezelf alleen wat ik echt nodig heb. voor nu zijn mn krabber en mn fusion genoeg. Inderdaad een goede reden. Geduld hebben dus. Er komt vanzelf een tijd dat het wel kan. Ik spreek uit ervaring Mijn kleine meisies zorgen ondertussen voor zichzelf.
Nix13 Posted October 5, 2013 Posted October 5, 2013 Mooi om te horen dat het bij jouw goed ging. En belangrijker nog, dat je van de scheerbeurt genoten hebt.
PI56 Posted October 5, 2013 Author Posted October 5, 2013 Dat klinkt alsof het bij jou niet goed ging. Ik heb er ondertussen een tweede en een derde keer opzitten. En ik moet zeggen dat het me goed af gaat. Nog steeds minimaal bloedverlies. Ik wel al in de gaten dat goed inzepen en blijven inzepen/nathouden van de huid nog belangrijker is als bij het scheren met de DE.
Nix13 Posted October 6, 2013 Posted October 6, 2013 Mijn eerste straight ervaring was juist super. Het geluid van het mes wat de baardharen snijd. De belevenis van met een heel erg scherp mes over je gezicht gaan. Het is dat het zo onderhouds gevoelig en bewerkelijk is, en de geldboom op is...
Recommended Posts