Suuz Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Hallo, ik ben dus Suuz. Ik woon in het noorden van het land, samen met man en kinderen. Ik probeer zo ecologisch mogelijk te leven en doe dat door stapje voor stapje te kijken wat er beter kan. De stap die nu aan de beurt is, is het scheren. Ik scheer mijn benen altijd nat met een plastic wegwerp mes en wil dit gaan vervangen door hetzij een krabber hetzij een open mes (die het liefst, want dan heb je helemaal geen afval meer). Ik vind het lastig om een keus te maken uit de verschillende krabbers en open messen. Geen idee hoe ze in de hand liggen en hoe ze bevallen voor vrouwen benen. Hopelijk vind ik hier op het forum daar antwoord op.
ChrisVanMeer Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society
Snuff Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Welkom. Mooi initiatief maar als het niet echt een hobby zal worden maar alleen minder wegwerptoestanden dan zou ik voor een krabber gaan, een open scheermes vraagt immers bijkomende kosten en moeite om het scherp te houden. Als je wil zou je kunnen een budget opgeven waarbinnen je wil geholpen worden en dan zullen er vanzelf wel reacties komen over wat voor materiaal je best kan aanschaffen voor die prijs. Succes!
Johan Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Welkom hier! Ik zou voor een krabber met een lang handvat gaan. Schick Krona bijvoorbeeld.
Suuz Posted May 11, 2018 Author Posted May 11, 2018 Snuff schreef 20 minuten geleden: Welkom. Mooi initiatief maar als het niet echt een hobby zal worden maar alleen minder wegwerptoestanden dan zou ik voor een krabber gaan, een open scheermes vraagt immers bijkomende kosten en moeite om het scherp te houden. Als je wil zou je kunnen een budget opgeven waarbinnen je wil geholpen worden en dan zullen er vanzelf wel reacties komen over wat voor materiaal je best kan aanschaffen voor die prijs. Succes! Ik hoef mijn benen lang niet zo vaak te scheren als mijn man zijn gezicht, maar ik neem er (ook nu) wel graag uitgebreid de tijd voor met goede producten. Dus ik voorzie wel een hobby ?. Wat betreft budget twijfel ik tussen zo min mogelijk uitgeven aan een scheermes en dan zowel een krabber als later een open mes te proberen, of wat meer uitgeven en een fijn open mes kopen. Meer dan 100 euro wilde ik in het begin in elk geval niet uitgeven.
Snuff Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Je kan meer uitgeven aan een open mes maar als het je niet bevalt zit je er mee. Er is hier ergens een draadje te vinden waarin je jezelf kan opgeven om een open scheermes gratis te proberen, zou daar gebruik van maken en dan heb je al een idee of dat de richting is die je wil uitgaan. 1
Tony Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Welkom Suuz, ik heb nog wel een wat kleiner (hanteerbaar) open mes dat je een keer kan proberen om te zien of dit wat voor je is. Kost je alleen de porti 1
PI56 Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Welkom. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen.
onno Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Welkom Suuz, altijd leuk om dames aan boord te hebben. Biedt de ‘heren’ hier ook de mogelijkheid zich beschaafd uit te laten over scheerzeep. Vwb milieu-effecten van het scheren, even een confrontatie: https://www.trouw.nl/groen/duurzame-100-een-beter-milieu-begint-bij-een-karrevracht-aan-cijfers~ab5ef6e2/ 1 1
koenfucius Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 WelkomVerstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Suuz Posted May 11, 2018 Author Posted May 11, 2018 onno schreef 3 uur geleden: Welkom Suuz, altijd leuk om dames aan boord te hebben. Biedt de ‘heren’ hier ook de mogelijkheid zich beschaafd uit te laten over scheerzeep. Vwb milieu-effecten van het scheren, even een confrontatie: https://www.trouw.nl/groen/duurzame-100-een-beter-milieu-begint-bij-een-karrevracht-aan-cijfers~ab5ef6e2/ Leuk! Ik had er al over gehoord en gelezen. Elektrisch scheren is dus beter voor het milieu, maar niet voor je eigen huid. Als je dan kiest voor natscheren lijkt klassiek scheren me wel de manier met de minste impact t.o.v scheren met cartridges. Ik denk altijd in stapjes. Niet: is dit het beste, maar: is het beter dan wat ik nu doe? Want wat het beste is, daarover verschillende experts van mening en het is (lijkt) vaak zo onhaalbaar. Ik moet zeggen; we komen er in de visie van mevrouw Porcelijn niet slecht af.
onno Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Ik moet er ook niet aan denken om elektrisch te scheren. 1x geprobeerd en het bleek meer een martelwerktuig ? Maar ik vond wel dat het onderzoek een verrassende uitkomst had.
efsk Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Volgens mij staat in het onderzoek niet dat electrisch scheren het beste is. Er staat dat electrisch scheren minder energie gebruikt dan warm douchen. Scheer je je echter met koud water gaat het vergelijk al mank. Bovendien blijkt dat de productie van goederen bijzonder belastend is. Dat houdt dus in dat een vintage scheermes vele malen milieuvriendelijker is dan een nieuwe philishave.
Suuz Posted May 11, 2018 Author Posted May 11, 2018 Ik kon het niet laten de rekentool van mevrouw Porcelijn te doen. Ik scoorde beter dan ik dacht: 2.6 . Grootste quilty pleasures: auto (35000 km per jaar. T helpt niet dat er 3 motoren in het hok staan), zuivel (we eten met het gezin meer dan een kilo kaas per week, 4 ltr melk en 6 ltr yoghurt) en de badkamer (ik hou van lang douchen). Gelukkig hebben we een tweedehands auto en hou ik van oude motoren. Da's allemaal hergebruik toch? ? 1
Robgtt99 Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Welkom Suuz, en goed bezig de goede tip is al gegeven. Neem (als je voor een krabber gaat) een lang handvat
Recommended Posts