mhharsta Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 Tussen wat scheermessen in slechte staat die ik een tijd geleden op de kop tikte op Ebaay trof ik een Rifuto AA aan. Roestig, kapotte scales, maar wel een leuk mes wat betreft vorm en geometrie; een kamisorie in westerse stijl. Met wat schuur- en poetswerk is dit dan het resultaat Als donormes voor de scales gebruik ik een oninteressant naamloos mes, geen gewicht, iets krom, en eenvoudige maar prima te gebruiken scales. Het pinnetje tik ik niet meteen door beide scales, maar eerst door de bovenste scale, mes eruit, en dan knip ik het pinnetje door en trek hem uit de onderste scale. Het doortikken ook door de tweede scale heeft me toen ik begon met pinnen twee of drie keer een gebroken scale opgeleverd. Op deze manier geen problemen gehad. Deze vieze scales een ultrasoon badje gegeven en wat gepoetst zodat ze helemaal schoon zijn. Herpinnen doe ik op dezelfde manier als Tony onlangs heeft laten zien in een mooi verslag. Omdat het een budgetklusje is ook maar wat oude ringetjes gebruikt uit het rommelbakje. En dan het uiteindelijke resultaat, klaar voor het slijpen. 7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 best resultaat Maarten! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 Mooi gedaan! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 kijk altijd met bewondering naar wat sommige handige mensen hier voor elkaar boksen, bij mij zou er nu een begeleidende foto staan van armageddon. Lukt me dus absoluut niet zoiets en ik blijf er dan ook maar ver vanaf. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 10, 2018 Share Posted May 10, 2018 Ook hier bewondering voor de handigheid waarmee diverse leden oude messen weten om te toveren in juweeltjes. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 11, 2018 Share Posted May 11, 2018 Mooi werk Maarten Heb je die nieuwe ringetjes gebruikt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted May 11, 2018 Author Share Posted May 11, 2018 Mooi werk Maarten Heb je die nieuwe ringetjes gebruikt ? Dankje Tony.De nieuwe ringetjes heb ik hiervoor niet gebruikt, ik had nog wat tweedehands liggen. De mooie ringetjes komen aan de beurt bij de volgende klus. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts