Jump to content

Razorock Mudder Focker

Moods

Recommended Posts

Geur:

Volgens de maker is dit de geurpiramide: 

Scent Olfactory Pyramid:

Top Notes: Bergamot, Anise, Pineapple
Heart Notes: Jasmine, Violet 
Base Notes: Amber, Musk, Sandalwood, Vanilla, Hay, Tonka Bean, Patchouli, Thuja

Tja, hoe moet je dit nu omschrijven... Zeker voor geuren is het vooral uekaz, maar ik zal een poging wagen mijn persoonlijke ervaring te schetsen. Ik moet zeggen dat ik géén van de geuren afzonderlijk herken, maar samen is het wat mij betreft een voltreffer. Het is geen geurbom, eerder een subtiele gelaagde geur waar telkens andere accenten de boventoon voeren. Ik besef me dat je hier helemaal niets aan hebt, dus ik ga het met associaties proberen: het is zoetig, maar zeker niet té zoet, ik ruik hints naar boterbabbelaars, maar soms komt er dan toch weer een "frisje" door. Dan weer alsof iemand koekjes aan het bakken is, maar dan niet zo sterk. Meer alsof iemand 2 straten verder koekjes aan het bakken is en dat er af en toe zo'n heerlijk vleugje voorbij komt. Ik vind hem heerlijk en door de verschillende lagen is het een intrigerende geur die niet snel verveelt.  Hier zullen jullie het toch mee moeten doen, vrees ik. Echt moeilijk te beschrijven. Wellicht dat iemand anders de geur kent en nog een duit in het zakje kan doen?

Scheereigenschappen:

Er wordt gesproken over thermische modder die deze zeep zijn goede eigenschappen zou geven. Ik heb geen verstand van modder en al helemaal niet van thermische, dus ik neem het maar ter kennisgeving aan. Of het nou marketing is of dat het echt helpt kan ik dus niet beoordelen, maar het eindresultaat is uitstekend. Ik heb slechts 2 kwasten (beide synthetisch) dus hoe hij het doet met dassen en/of varkentjes weet ik niet. Met mijn beide syntheten is opschuimen een fluitje van een cent. Met een vochtige kwast even door de pot en binnen 10 seconden heb je genoeg schuim in de borstel om gezicht en hoofd mee in te schuimen. Wees vooral niet te zuinig met water, deze zeep kan beter te nat dan te droog zijn. Met voldoende water ontstaat al snel een volvet schuim die een prima glijlaag en bescherming geeft. Ook het gevoel achteraf is uitstekend. De huid voelt zacht en soepel en een aftershave is eigenlijk niet eens nodig.

Prijs/verpakking:

150 ml zeep voor € 13,95 is alleszins redelijk. Zeker voor de kwaliteit die het biedt. De zeep zit in een zwarte plastic pot met op de boven- en onderkant papieren labels. De labels zijn niet geplastificeerd en als je -zoals ik- onder de douche scheert en de pot nat wordt, beschadigen de labels. Doet niets af aan de kwaliteit van de zeep, maar vond ik wel jammer. Overigens wordt er door de fabrikant gewaarschuwd dat je de zeep niet nat moet opbergen, omdat hij daar niet tegen zou kunnen. Ik vind de zeep te lekker om uit testen of dat ook daadwerkelijk het geval is ;-)

Conclusie:

Een heerlijke zeep die een vaste plek in mijn roulatie heeft veroverd.

• I like it 5
  • Thanks! 1

Goede recensie en zeer gemakkelijk te lezen, nog nooit een Razorock zeep hier mogen begroeten maar wel ooit begrepen dat hij gemaakt wordt bij Proraso of TFS is de structuur van de zeep daarmee vergelijkbaar??

• I like it 1

Van Proraso heb ik alleen ervaring met de crème en de TFS ken ik niet. De structuur van de Razorock is zacht, maar niet zo zacht als een crème. Een beetje zoals (hobby)klei. Ofzo... Ook al zo lastig te omschrijven.

• I like it 1

Van Proraso heb ik alleen ervaring met de crème en de TFS ken ik niet. De structuur van de Razorock is zacht, maar niet zo zacht als een crème. Een beetje zoals (hobby)klei. Ofzo... Ook al zo lastig te omschrijven.
Duidelijk TFS.
  • I like it 1
  • Thanks! 1

Lijkt me een fijne zeep. Het zal me niks verbazen als TFS de maker is door de structuur en de gelaagdheid in de geur van de zeep. De TFS Sotto la Mole en de Corte Sabauda bijvoorbeeld hebben dat ook; lastig te omschrijven, maar juist door die gelaagdheid geuren die niet snel vervelen.

Bedankt voor je omschrijving @Moods.

• I like it 1

Klinkt goed. Lijkt me een speciale maar interessante geur. Ik dacht trouwens dat het algemeen geweten was dat TFS de Razorock zepen maakt (ik heb dit in ieder geval al verschillende keren gelezen). 

• I like it 2